کتاب مقدس

فهرست و توضیحاتی مختصر از مکان های کتاب مقدس: ابانه، ابدون، ابل شطیم، ابل محوله و ابل مصرایم

رای بدهید

اَبانَه (دائماً جاری)           2پادشاهان 5: 12        Abana

یکی از دو رودخانۀ دمشق (2پادشاهان 5: 12) که آب آن از کوهستان لبنان منشأ گرفته و به طرف شهر دمشق جاری است. بعد از پیمودن 50 مایل به رودخانۀ «بحره الخیبلی» (Bahret el-kibliyeh) می ریزد و امروزه به نام «باردا» (Barada) شناخته می شود. «بارادا» و «ابانه» هر دو به یک معنی است. یکی از دو رودخانه ای است که نَعمان به اردن ترجیح داد (2پادشاهان 5: 12).

اَبَدون     ایوب 26: 6         Abaddon

شش بار در عهد عتیق به عنوان اسم مکان به آن اشاره شده است. در کتاب ایوب (26: 6) و در امثال (15: 11 و 27: 20) به معنی «عالم اسفل یا هاویه» در مزمور 88: 11 به معنی «قبر» در کتاب ایوب (28: 22) به معنی «موت و مرگ» و در 31: 12 به معنی «خرابی» بکار برده شده است.

در عهد جدید فقط یک بار در مکاشفۀ یوحنا (9: 11) به نام فرشته ای که بر دنیای مرگ سلطنت می کند، به کار رفته است.

اَبَل شطیم (چمن اقاقیا)                         اعداد 33: 49                      Abel-Shittim

منطقه ای در سرزمین موآب که قبلاً شطیم نامیده می شد و قوم بنی اسرائیل قبل از عبور اردن و حمله به اریحا در آنجا اردو زدند (اعداد 33: 49). در طی این توقف، وقایع مربوط به بلعام (اعداد 22: 24)، زنا با دختران موآب (اعداد 25) و جنگ با مدیان (اعداد 31) اتفاق افتاد.

اَبَل مِحوله (چمن رقص)     داوران 7: 22          Abel-Meholah

منطقه ای در شرق وادی اردن که متعلق به قبیلۀ یساکار بود. مدیان در جنگ با جدعون به این منطقه فرار کردند (داوران 7: 22). خانۀ الیشع در این شهر واقع بود (1پادشاهان 19: 16) و امروزه به نام تل المغلوب (Tell-el-Maqlub) شناخته می شود.

اَبَل مِصرایم (چمن نوحۀ مصر)    پیدایش 50: 11        Abel-Mizraim

نام دیگر آن اطاد (Atad) می باشد که در شرق اردن و شمال دریای مرده واقع است و مراسم عزاداری یعقوب در آن جا برگزار گردید. قبل از آن خرمنگاه اطاد نامیده می شد ولی به دلیل برگزاری مراسم عزاداری، آن موضع را ماتم مصر (ابل مصرایم) (پیدایش 50: 7) نامیدند.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO