پاسخ به اسلام

در پاسخ به ایمیل شما (سؤالات این دوست عزیز مسلمان به علت متن های طولانی آن، در قسمت سؤال قید نشده است و می توانید از پاسخ سؤالات به متن سؤالات این دوست عزیز پی ببرید).

رای بدهید

از تبریکات شما برای این ایام میلاد عیسی مسیح، نجات دهنده بشریت و آنکه فرمود: "من اول و آخر و ابتدا و انتها و الف و یا هستم" و نیز فرمود: "من قیامت و حیات هستم" و "من آب حیات هستم" و "من نان حیات هستم" و "من شبان نیکو هستم" و "پیش از تولد ابراهیم من هستم!" و بسیاری "من هستم" های دیگر، که سخن از مقام والای او و هم ذات بودن او با خدای پدر می باشد و معروف به پسرخدا می باشد، تشکر می کنم.

همانگونه که برای شما در ایمیل قبلی گفتم در پاسخ به اظهارات شما، آنچه را که شما درباره مقام زن در اسلام فرمودید، خود شما هم خوب آگاهید که بسیاری از علمای دین اسلام با این گفته ها مخالفند و تفسیرهای دیگری از آن دارند و در ضمن به جز تفاسیر متفاوت علمای شیعه، تفاسیر متفاوت علمای سنی را نیز داریم که با هم بسیار متفاوت و متضاد هستند و با توجه به اینکه اهل سنت اکثریت، پیروان مسلمان را در اختیار دارند و آنها تفاسیر شیعیان را به هیچ عنوان نمی پذیرند، مسائلی که شما مطرح کرده اید زیر سؤال می رود.

درباره تحریف انجیل، حتی بعضی از علمای اسلامی نیز اعتراف کرده اند که انجیل توسط بعضی کشیشان بصورت شفاهی و در موعظه هایشان تحریف شده است و نه در متن آن! چون برای آنها کاملاً ثابت شده که انجیل، بیشترین سند تاریخی را در اختیار دارد که نشان می دهند، هیچ تغییری در متن آن در طول تاریخ بوجود نیامده و خدا کلامش را بطرز معجزه آسایی حفظ کرده است. در ثانی برای یک مسیحی این مسئله سؤال است که؛ چرا قرآن که مسلمانان معتقدند کلام خدا است، از جانب خدا از هر تحریف و تغییری مصون می ماند، اما انجیل که باز هم از دیدگاه مسلمانان کلام خدا است و کتابی آسمانی است و به جهت هدایت بشر داده شده، می بایست تغییر کرده باشد و تحریف شده باشد؟؟؟!!! اگر قرآن نمی تواند تحریف شود چون کلام خداست، پس انجیل نیز نمی تواند تحریف شود، چون کلام خداست. این یک مسئله کاملاً منطقی است.

در مورد آیه اشعیاء 29: 12، درست است که در این آیه به شخصی که بی سواد است اشاره شده است، اما اگر به زمینه این آیه و متن کامل این فصل توجه کنیم، در این فصل خدا از طریق اشعیاء نبی، مردم و انبیاء دروغین شهر اورشلیم را توبیخ می کند و نیز هر اشاره ای به شخصی بی سواد، مسلماً نمی بایست با محمد پیامبر مسلمانان مرتبط باشد. حتی در نوشتجات بسیار قدیمی قومهای بت پرست نیز، اشاره به افراد بی سواد شده است و این مسلماً نشان دهنده پیشگویی آنان از محمد به عنوان پیامبر مسلمانان نیست. درباره پیشگویی های کتاب مقدس در مورد محمد، لطفا مقاله ای را که برایتان فرستاده ام با دقت مطالعه کنید و پاسخ سؤالات خود را خواهید یافت. امروز در حال تکمیل مقاله ای هستم که ادعای مسلمانان درباره انجیل یوحنا و پیشگویی عیسی مسیح درباره نزول روح القدس و ادعای کاذب مسلمانان درباره اینکه این پیشگویی درباره محمد را رد می کند. لطفا فردا این مقاله را در وب سایت پرپاسخ دات کام مطالعه فرمایید و به دوستان خود نیز آن را توصیه کنید تا هر گونه شکی در این مورد برطرف شود.

درباره اینکه کتاب مقدس به روشنی گناهان انبیاء را بیان می کند، همانگونه که در مقالات ما در قسمت پاسخ به اسلام در وب سایت پرپاسخ می توانید مطالعه کنید، در خواهید یافت که، قرآن نیز گناهانی را به انبیاء مختلف نسبت می دهد و این تنها کتاب مقدس نیست که به انبیاء گناه نسبت می دهد!

در ضمن درباره بعضی از نوشتجات کتاب مقدس، درباره خصوصیات و رفتارهای خاص خدا، که با لفظ بشری بیان شده اشاره کرده بودید که احساس کردید آنها، نوعی توهین به خدا است، باید بگویم که قرآن، از دست خدا سخن می گوید. آیا خدا دست دارد؟ آیا خدا انسان است که دست داشته باشد؟ مسلمانان شیعه به علی به عنوان اسدالله یاد می کنند یعنی شیر خدا؟؟؟ آیا خدا حیوانی به شکل شیر را به صورت علی در آورده؟ مسلماً خیر.

کتاب مقدس از روش پدیدارشناختی برای شناخت خدا، توسط انسان استفاده می کند و به زبانی عامیانه و آشنا با انسانها سخن می گوید. زبانی که هر انسانی متوجه آن شود. از شخص فرهیخته و دانشمندی مثل شما گرفته تا شخص بی سواد و اُمّی مثل بنده.

در پایان توصیه می کنم به بخش پاسخ به اسلام، در وب سایت پرپاسخ مراجعه کنید و به 193 مقاله کنونی آن که هر روزه به مقالات آن افزوده خواهد شد، نظری بیفکنید و پاسخ بسیاری از سؤالات خود را در آن بیابید. 

آرزو و دعای من برای شما این است که در این ایام میلاد پرجلال و پرشکوه عیسی مسیح پسر خدا و خداوند ما، روح پاک خدا، جلال مسیح را برای شما مکشوف سازد و متوجه شوید که او تنها راه و راستی و حیات است و هیچ کس نزد پدر جز بوسیله او نمی آید. (یوحنا 14: 6) و هیچ کس شایستگی آن را ندارد که واسطه بین ما و خدای پدر باشد، جز خداوند ما عیسی مسیح، که از ذات خدا صادر شده است.

خداوند در حال حاضر چشمان هزاران هزار هموطن عزیزمان را باز کرده و عیسی مسیح را به آنان مکشوف ساخته و به مسیح به عنوان خداوند و پسر خدا ایمان آورده اند. در تمام دنیا میلیونها نفر از مسلمانان، با اعمال وحشیانه گروههایی مثل طالبان و داعش و بوکو حرام به حقیقت اسلام پی برده اند و پس از مطالعه عمیق قرآن و احادیث اسلامی و مقایسه آن با کتاب مقدس مسیحیان، به عیسی مسیح به عنوان تنها نجات دهنده جهان، ایمان آورده اند. هم اکنون در حالی که من و شما در حال بحث و مناظره هستیم، بسیاری در کشورهایی مانند مصر و عراق و نیجریه و سودان و… و نیز کشور عزیزمان ایران، با تمام خفقان و فشارهایی که بر نوکیشان مسیحی وارد آمده، هزاران هزار نفر طالب مطالعه انجیل از ما هستند و به عیسی مسیح ایمان می آورند. بنده خود شاهد هزاران هزار افرادی بوده ام که مسلمان بوده اند و به عیسی مسیح ایمان آورده اند و بسیاری از آنان را خود بنده تعمیدشان داده ام.

دعای من این است که خداوند نور چهره خود را بر شما نیز تابان سازد و شما را فیض و برکت عطا فرماید، تا به شناخت این نجات دهنده پرجلال نائل شوید.

باز هم از شما برای تبریکات میلاد مسیح خداوند تشکر می کنم و برایتان شبی خوش آرزو می کنم.

یک دیدگاه

  1. آیا موسی وجود خارجی داشت؟ اگر بله چه نوشتجاتی بغیر از کتاب نقدس از موسی نام برده اند؟
    در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO