کتاب مقدس

کارکردهای باستان شناسی کتاب مقدس

5/5 - (20 امتیاز)

کارکردهای باستان شناسی کتاب مقدس

باستان شناسی در رابطه با درک و فهم کتاب مقدس به ما کمک می کند. این علم مسائلی از قبیل موارد زیر را روشن و آشکار می سازد: در آن ایام زندگی چگونه بوده؟ قسمت های پیچیدۀ کتاب مقدس، حقیقتاً چه معنایی می دهند؟ و روایتهای تاریخی متن کتاب مقدس را چگونه باید درک کرد؟

همچنین باستان شناسی در تأیید و تصدیق درستی مضمون و مندرجات کتاب مقدس کمک کرده و اشتباهات برخی از تئوری ها را در مورد تفسیر کتاب مقدس، نشان داده است.

همچنین کمک کرده است تا درستی متون اصلی عبرانی و یونانی ثابت گردد و نشان دهد که متون کتاب مقدسی با دقت بسیار زیاد و فوق العاده ای به دست ما رسیده اند. این علم درستی بسیاری از قسمتهای کتاب مقدس را تایید و تصدیق کرده است، برای مثال، توضیحات مربوط به پادشاهان متعدد و روایات مربوط به این پادشاهان.

بهر حال نباید برخوردی متعصبانه در رابطه با تأییدات ذکر شده داشت، باستان شناسی مشکلات و مسائل متعددی، برای محققین کتاب مقدس به وجود آورده است. به عنوان مثال، کشف گزارش های بابلی و سامری دربارۀ خلقت و طوفان که هماهنگی بسیاری با عهد عتیق دارند، محققین کتاب مقدس را گیج می کند. همچنین مشکلاتی در مورد تفسیر رابطه بین متون راس شامرا (Ras Shamra) و قانون موسی وجود دارد. اما مطمئناً شخص می تواند اعتماد داشته باشد که در آینده پاسخ به این مشکلات بدست خواهد آمد. تا این زمان، در باستان شناسی موردی که ثابت کند کتاب مقدس اشتباه است، وجود نداشته است.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO