زندگی روزمره مسیحیکلیسا

با همکاری هم می توانیم به نتایج بیشتری دست یابیم!

رای بدهید

 با همکاری هم می توانیم به نتایج بیشتری دست یابیم!

خدا تو را برای کار خاصی که تنها تو می توانی انجامش دهی بر زمین قرار داده. افسسیان 2: 10 می گوید که تو «در مسیحْ عیسی آفریده شده‌ای تا کارهای نیک انجام دهی، کارهایی که خدا از پیش مهیا کرد تا در آنها گام برداری.» (ترجمۀ هزارۀ نو). اما هدف خدا این نبوده که این کارها را به تنهایی انجام دهی بلکه به همراهی دیگران هم نیاز داری.

وقتی بیش از حد معمول، تک و تنها کار می کنی، احساس خستگی، فرسودگی و دلسردی به تو دست می زند. حتی ممکن است مأیوس و ناامید شوی و دست از کار بکشی! چرا؟ چون سعی می کنی کارها را به تنهایی انجام دهی و هدف خدا هرگز برای تو این نبوده.

کتاب مقدس در جامعه 9:4 می فرماید: «دو نفر از یک نفر بهترند، زیرا نفع بیشتری از کارشان عایدشان می‌شود.» (ترجمۀ معاصر)

وقتی گروهی کار می کنی، کارهای بیشتری می توانی انجام دهی. به علاوه، داشتن همکاران خوب در کنارت سرگرم کننده تر است و کمتر خسته می شوی!

یک لحظه تصور کن: هر یک از ما مثل یک دانه برف هستیم. هر کدام به تنهایی نمی توانیم تفاوت بزرگی ایجاد کنیم. اما وقتی یک دانه برف با دانه های برف زیاد دیگر به هم می‌چسبند، می‌توانند باعث یک ترافیک شوند! مانند دانه های برف، اگر با هم کار کنیم و هر یک از ما نقش کوچک خود را انجام دهیم، می توانیم باعث تغییرات بزرگی شویم.

آیا این را می دانستی که وقتی در حال حاضر بر زمین با هم کار می کنیم، در واقع برای ابدیت تمرین می کنیم؟ در آسمان، همۀ ما کاری به عهده خواهیم داشت که باید انجام دهیم، اما هر یک از ما فقط سهم کوچکی از کار را داریم، تا هرگز بیش از حد خسته نشویم. در حالی که هر یک از ما سهم کوچک خود را انجام می دهد، هیچ کس بار سنگینی را بر دوش خود احساس نمی کند و همۀ کارها به نحو احسنت صورت می پذیرند.

در طول زندگی ات این را به خاطر بسپار که قرار نیست همه چیز را به تنهایی انجام دهی بلکه به افراد دیگری هم نیاز داری که تو را همراهی کنند و در کنار تو کار کنند. و در حینی که بار مسئولیت های خود را با دوستان مسیحی خود تقسیم می کنی، متوجه این نکته می شوی که با آنها می توانی کارهای بیشتری برای جلال خدا انجام دهی.

تبادل نظر:

  • آیا تابه حال سعی داشته ای که کارهای زیادی را به تنهایی انجام دهی؟ این کار تو چه ثمری داشته؟
  • کلیسا یعنی خانوادۀ الهی چگونه می تواند نمونه ای از همکاری با یکدیگر برای دستیابی به جلال خدا باشد؟
  • با چه روش های خاصی می خواهی دیگران تو را در کاری که خدا از تو خواسته، کمک کنند؟

نوشتۀ کشیش ریک وارن- ۲۲ ژوئیۀ ۲۰۲۳

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO