سخنان بزرگان

سخنان بزرگان (1)

5/5 - (4 امتیاز)

سخنان بزرگان (1)

۱- همۀ ما توان انجام کارهای بزرگ را نداریم، اما می توانیم کارهای کوچکی را با محبتی عظیم انجام دهیم! (مادر ترزا)

۲- وقتی خدا باعث گرسنگی شده، خودش هم شخص گرسنه را سیر می کند! من در مورد دعا می گویم. وقتی خدا قلب کسی را برای دعا آماده می کند، فوراً گوش خود را برای شنیدن تیز می کند (مزمور 10: 17) پس در زمان اشتیاق و گرسنگی روحانی، وقتی خدا قلبی را گرسنه می سازد، دست خود را هم برای پر کردن این قلب، دراز می کند. (توماس واتسون)

۳- موضع من در بارۀ گناه چنین است: به عنوان پیرو عیسای مسیح، می توانم مردمی را که گرفتار گناه هستند کمک کنم و یاری رسانم، اما نمی توانم مردم را در ارتکاب گناه ترغیب کنم و یا مدد رسانم. کمک به مردم برای ارتکاب گناه، عملی مشمئزکننده است، چون گناه، مردم را نابود می سازد. پس تظاهر نخواهم کرد که از گناهِ کسی شاد می شوم یا آن را تشویق می کنم. اما وقتی در گناه هستند، صمیمانه محبتشان می کنم. من به حقِ انتخاب آزادِ هر کس احترام می گذارم، اما به خاطر حفظ نسل آینده، با هر عملی که بخواهد گناه را عادی جلوه دهد، مقابله می کنم. (کریس والوتون)

۴- ایمان بزرگ با نبردهای بزرگ شکل می گیرد. شهادت های عالی نتیجۀ آزمایش های سخت است. پیروزی های پرشکوه تنها می توانند نتیجۀ زحمات طاقت فرسا باشند. (اسمیت ویگلزورت)

۵- چیزی که اهمیت دارد اندازه یا مقدار ایمان تو نیست بلکه کسی که ورای ایمانت قرار دارد- یعنی خودِ خدا! (اورال رابرتس)

۶- آیا مسیحیت برایت خسته کننده شده؟ تلویزیون هم تا وقتی که به برق وصل نشده چیز خیلی خسته کننده ای است!!! (راینهارد بونکه)

۷- “ایمان برای بیرون آوردن ما از شرایط سخت نیست، بلکه برای تغییر قلب ما در آن وضعیت است!” (کشیش دیوید ویلکرسون)

۸- شخص فروتن کسی نیست که شکسته نفسی کند یا سرش را خم کند و بگوید: “من هیچ هستم.” بلکه فروتن کسی است که در هر شرایطی و برای هر چیزی، کاملاً به خدا متّکی است! (کشیش دیوید ویلکرسون)

۹- همان گونه که عیسای خداوند به مصیبت هایی که کشید اطاعت را آموخت، ما نیز اطاعت را از طریق روبرو شدن با شرایط سخت یاد می گیریم. هر گاه کلام خدا را که توسط روح القدس بیان می شود، اطاعت می کنیم، ما نیز هنگام بحران و رنج و زحمات، رشد می کنیم و به بلوغ می رسیم. کلید مسئله، در دانش کتاب مقدسی ما نیست بلکه اطاعت ما از آن. (جان بیور)

۱۰- شاهزادگی هویت من، غلامی و خدمت، مأموریت من، و داشتن رابطۀ صمیمی با خدا، سرچشمۀ حیات من است. (بیل جانسون)

۱۱- دل زخمی و آزرده، زمینی است که فریب را پرورش می دهد. (جان بیور)

۱۲- رفتار با ایمان به این معناست که با وجود اَسرارِ غیر قابل توضیح، با مکاشفۀ خدا زندگی کنی. (بیل جانسون، کشیش ارشد کلیسای بِتِل در رِدینگ کالیفرنیا)

۱۳- فیض خدا به ما قوت کافی برای زیستن می بخشد و رحمت او ما را از تقصیرات و محکومیت و شرمساری و خجالت آزاد و رها نگاه می دارد. (جان بیور)

۱۴- برای داشتن رابطه با روح خدا، باید به هر کلمه از کتاب مقدس باور داشت تا بتوانیم تشخیص دهیم آیه های آن را طوری در زندگی خود اجرا کنیم که به نتیجه ای که هدف نویسندۀ کتاب مقدس بوده نائل آییم. (کریس والوتون)

۱۵- دو روش زندگی وجود دارد: یکی این که هیچ چیز را معجزه ندانی و دیگری این که هر چیزی در زندگی معجزه ای است! انتخاب با توست. (آلبرت آینشتاین)

۱۶- شخصی که هرگز چیز جدیدی امتحان نکرده، خطایی از او سر نمی زند! (آلبرت آینشتاین)

۱۷- تاریکی نمی تواند تاریکی را دور کند؛ تنها نور می تواند این کار را بکند. نفرت هرگز قادر به از بین بردن تنفر و انزجار نیست، بلکه عشق و محبت توان این کار را دارد. (مارتین لوتر کینگ)

۱۸- مسیحی بودن یعنی بخشیدن خطای نابخشودنی، همان گونه که خدا نیز نابخشودنی ها را در تو آمرزیده. (سی. اس. لوئیس)

۱۹- مهم ترین مسئله در تنظیم برنامه، حذف اموری است که موجب اتلاف وقت می شوند و بهتر است از آن ها صرف نظر کرد. (مایکل پورتر)

۲۰- خود را از مردمان منفی دور نگه دار. آن ها برای هر راه حلی، مشکلی می تراشند! (آلبرت آینشتاین)

۲۱- هیچ ساقۀ چمن یا رنگی در دنیا نیست که به منظور شادی و شعف انسان آفریده نشده باشد. (ژان کالون)

۲۲- آن چه می خواهی در آینده باشی، امروز در حال تلاش برای رسیدن به آن هستی! (جان مکسول)

۲۳- کریسمس به تو این پیام را می رساند که به خودیِ خود نمی توانی به آسمان دست بیابی. خدا می بایست خودش نزد تو می آمد! (تیموتی کِلر)

۲۴- مسیح در قرن اول متولد شد، اما به تمام اعصار متعلق است. به عنوان یک یهودی به دنیا آمد، اما برای همۀ نژادها است. در بیت لحم پا به جهان خاکی ما نهاد، با وجود این او از آنِ تمام کشورهای دنیاست. ” (جرج دابلیو تروئت)

۲۵- او از مادری متولد شد که خودش او را آفریده بود. با دست هایی حمل می شد، که خودش به آن ها شکل داده بود و در طفولیت غیرقابل توصیفی در آخور گریست. او کلمه ای است که بدون وجود او تمامی فصاحت و بلاغت بشریت در سکوت محض است. (آگوستین قدیس)

۲۶- کریسمس یعنی: پسر خدا، تجلّی عشق خدا، رهانندۀ ما از غضب خدا، و لذت ما از حضور خدا! (جان پایپر)

۲۷- بسیارند کسانی که میلاد مسیح را جشن می گیرند، اما چه اندک هستند کسانی که به فرامین او عمل می کنند! (بنجامین فرانکلین)

۲۸- فرزند دلبندم، کریسمس یعنی محبت در عمل. هر بار که محبت می کنیم و چیزی را به کسی می بخشیم، کریسمس به تمام معناست. (دیل ایوانز)

۲۹- چه کس می تواند به پیام کریسمس چیزی بیفزاید؟ انگیزۀ کامل این است: خدا جهان را این قدر محبت نمود. هدیۀ کامل این است: او پسر یگانۀ خود را داد. تنها درخواست این است: به او ایمان بیاوریم و پاداش این ایمان این است که حیات جاودانی نصیب تو می شود (کوری تِن بُوم)

۳۰- هدف اساسی ورود مسیح به جهان این بود که زندگی خود را فدای گناه بشر کند. او آمد تا بمیرد. این قلب کریسمس است. (بیلی گراهام)

۳۱- این که گاهی تبدیل به کودکان کوچک شویم چیز خوبی است، و بهترین زمان آن، ایّام کریسمس است که بنیان گذار قادر و توانای آن، خودش طفلی بیش نبود. (چارلز دیکنز)

۳۲- هر بار که به خدا اجازه می دهیم از طریق ما دیگران را محبت کند، کریسمس تازه ای است. (مادر ترزا)

۳۴- وقتی کریسمس را هر روزه زندگی کنیم، صلح و آرامش بر زمین برقرار می شود. (هلن استاینر رایس)

۳۵- هر شخص می بایست در روز اول ژانویه تولد دوباره را تجربه کند. با صفحه ای کاملاً تازه، کتاب زندگی ات را شروع کن.” (هنری وارد بیچر)

۳۶- اغلب از حقِّ اشخاص دفاع می کنیم، غافل از این که خودِ حق چیست؟ (راوی زاکاریاس)

۳۷- این حق ما است که به هر چه می خواهیم باور داشته باشیم، اما الزاماً هر آنچه که به آن باور داریم صحیح نیست. (راوی زاکاریاس)

۳۸- بزرگ تر از این مکاشفه که خدا را به عنوان مؤلف سرنوشت خود ببینی، وجود ندارد. (راوی زاکاریاس)

۳۹- آغاز خوب امری موقتی است، اما پایان خوب به بهای طول عمر ما تمام می شود. (راوی زاکاریاس)

۴۰- خُلق و خوی یا حالت احساسی ما می تواند شرایط خطرناکی در فکر و ذهن ما به وجود آورد وقتی منطق را زیر بار سنگین احساس خُرد کند. (راوی زاکاریاس)

۴۱- موفقیت و کامیابی در این است که بدون آن که ذرّه ای از هیجان ما کاسته شود از شکستی به شکست دیگر حرکت کنیم.” (وینستون چرچیل نخست وزیر محافظه کار انگلیس در سال های 1940 تا 1945 در دوران جنگ جهانی و نیز در سال های 1951 تا 1955)

۴۲- سختی و مشقّت، بسیاری از مردمان عادی را برای سرنوشتی فوق العاده و استثنایی آماده می کند. (سی اس لوئیس)

۴۳- زندگی مسیحی فقط کسب علم و تحصیلات نیست بلکه داشتن ملاقاتی زنده. (لِیف هِتلَند)

۴۴- بدون صلیب مسیح، امیدی برای دنیای ما وجود ندارد. صلیب و رستاخیز مسیح از مرگ که مرکز پیام انجیل است، تنها امید بشریت است. هر جا که می روی از خدا بخواه که حکمت کافی به تو بدهد تا در آن شرایط پیام انجیل را بیان کنی. حتی در سخت ترین شرایط زندگی. (راوی زاکاریاس)

۴۵- بزرگ ترین ترس ما نباید از شکست باشد، بلکه از کسب موفقیت هایی که ارزشی در زندگی ندارند. (فرانسیس چان)

۴۶- خدا بیشتر از همه از اعمالی خوشنود می شود کـه با وجود تعداد کم، در سکوت و در خلوت اتفاق می افتند و نه هزاران کار بزرگ کـه از اول هدف آنها نشان دادن به دیگران باشد. (یوحنای صلیب)

۴۷- اگر کار خدا را به روش الهی انجام دهیم، حمایت خدا را هم همیشه خواهیم داشت. (هادسون تیلور)

۴۸- شکست چیزی نیست جز فرصتی دوباره برای از سر گرفتن دوباره، با بصیرتی بیشتر.  (هنری فورد)

۴۹- رهبر کسی است که با امید تجارت می کند. (ناپلئون بناپارت)

۵۰- بدون پنتیکاست، زندگی، مرگ و رستاخیز مسیح به مثابۀ یادگاری در تاریخ می بود که در خاطرات و تأملات ما محبوس می ماند. روح عیسی در ما ساکن می شود تا هر یک از ما مبدّل به مسیحانی زنده برای امروز و حال حاضر شویم. (هنری نوئن)

۵۱- اگر در آسمان اجازۀ خندیدن نداشته باشم، نمی خواهم به آنجا بروم! (مارتین لوتر)

۵۲- برگردن هر شخص نوشته ای نامرئی آویزان است که: “با من طوری رفتار کن که حس کنم شخص مهمی هستم”. هرگز این پیام را در مورد انسان ها فراموش نکن (مِری کِی اش)

۵۳- اگر نمی توانی پرواز کنی، بدو. اگر نمی توانی بدوی، راه برو. اگر نمی توانی راه بروی، بخز. به هر نحوی که شده به طرف جلو حرکت کن. (مارتین لوتر کینگ)

۵۴- برای این که هیچ وقت از تو انتقادی نشود، بهتر است حرفی نزنی، کاری نکنی و اصلاً نفس هم نکشی! (آلبرت هوبارد)

۵۵- همان طور که داشتن رابطۀ صحیح با عیسای مسیح باعث تولد دوباره در یک مسیحی می شود، داشتن رابطه ای صحیح با روح القدس باعث رشد و پرورش شخص روحانی می شود. (واچمن نی)

۵۶- تا وقتی که غرور در تو نمرده، هیچ چیز از آسمان در تو زندگی نمی کند. (اندرو مورِی)

۵۷- نشانۀ رشد یک ایماندار به مسیح، در دعای شخصی اوست! اما نشانۀ رشد کلیسا در دعای دسته جمعی اوست. فرمایش پولس رسول را به یاد آوریم که فرمود: “پیوسته دعا کنید.” (کشیش آراماییس قاراخانیان)

۵۸- کسی که حقیقتاً شخص حکیمی است، بدون در نظر گرفتن عقاید مردم، باوری قطعی به کتاب مقدس دارد. وقتی کتاب مقدس چیزی گفته و هر کس دیگر حرف متفاوتی می زند، تصمیم شخص خردمند چنین است که: “این کتاب کلام کسی است که هرگز نمی تواند دروغ بگوید!” (آر. اِی. تورِی)

۵۹- بعد از کلام خدا، هنر اصیل موسیقی، بزرگ ترین گنجی است که می توان در دنیا پیدا کرد. (مارتین لوتر)

۶۰- این خدا نیست که  به اعمال نیک تو نیاز دارد بلکه همسایه ات! (مارتین لوتر)

۶۱- طوری موعظه کن که اگر مخاطبین تو از گناهانشان متنفر نشدند، از تو متنفر شوند. (مارتین لوتر)

۶۲- احساسات ما غلام خوب اما ارباب وحشتناکی است! (ناشناس)

۶۳- ایمان، واقعیت را نادیده نمی گیرد بلکه آن را به چالش می کشد. (اِریک جانسون)

۶۴- وقتی در هر تجربه با ترس هایت مقاومت می کنی، قدرت، شجاعت و اطمینان را به چنگ می آوری. (اِلیانور روزولت)

۶۵- ما به چیزی تبدیل می شویم که تمام روز در باره اش فکر می کنیم. (رالف والدو اِمِرسون)

۶۶- “حس تقصیر باوری جعلی است. شرم وخجلت، دوست کاذب و دشمن حقیقی است! ایمان و باورهای تو هویت تو را شکل می بخشند و سرنوشت نهایی الهی را به تو خاطر نشان می کنند! (نقل قول از کریس والوتون)

۶۷- در حالی که از درّۀ سایۀ مرگ عبور می کنی، به خاطر داشته باش که وجود نور باعث دیده شدن سایه ها می شود. بنابرین او به تو نزدیک است. در پی بال های سایه افکن او باش. (کریس والوتون)

۶۸- ایمان، اساس هوشمندی روحانی است. (ناشناس)

۶۹- روح القدس، معرف واقعی درخشش و برتری حقیقی است. (ناشناس)

۷۰- برای رهایی از ترس باید زندگی خود را کاملاً به دست های خدا تسلیم کنیم. (کشیش دیوید ویلکرسون)

۷۱- گاهی اوقات خدا شرایط سخت ما را تغییر می دهد. اما بیشتر وقت ها این کار را نمی کند چون هدف او تبدیل ما است. (کشیش دیوید ویلکرسون)

۷۲- اصالت انسان عمارتی بیرونی نیست که بتوان تخریبش کرد و به جایش عمارتی دیگر ساخت. اصالت، هویتی درونی است که نه با تأیید کسی سرپا می ماند و نه با تهدید کسی فرو می ریزد. (جلیل سپهر)

۷۳- باید برای به وجود آوردن شرایطی متفاوت از آن چه هستیم، پیغام و تعلیمی متفاوت از آن چه تا به حال شنیده ایم را بشنویم. زیرا با باور و عقایدی که تا به حال به جایی نرسیده ایم بعد از این هم به جایی نخواهیم رسید. (جلیل سپهر)

۷۴- حکم خدا برای زندگی تان را باطل می سازید وقتی تلاش کنید از انسان ها تقلید نمایید (مرقس 7: 9). همۀ ما برای ایفای نقش منحصر به فردی پا به صحنۀ زندگی گذاشته ایم. اگر زندگی ما تقلید و کپی کردن نقش دیگران باشد، دچار بیماری “خود سانسوری و خود انکاری” شده و به دست خودمان نقش خود را در عرصۀ جهان هستی باطل می سازیم. به عبارتی اگر در نوع زندگی “اولینِ خودتان” نباشید طبیعتاً “دومینِ دیگران” خواهید شد. (جلیل سپهر)

۷۵- اگر خورشید ایمان و باورت به خدایی که همه چیز را در کنترل دارد از افق طرز نگاهت به زندگی بتابد؛ آن گاه موج های شرایط بحرانی زندگی ات هم زیبا می شوند. (جلیل سپهر)

۷۶- مرگ چیزی نیست جز رفتن به خانه نزد خدا. پیوند عشق و محبت تا ابد ناگسستنی است. (مادر ترزا)

۷۷- این امر رایج را می دانی که تمام زندگی ها باید بمیرند و از طبیعت به ابدیت عبور کنند. (ویلیام شکسپیر)

۷۸- همۀ چیزهایی که جاودانه نیستند تاریخ مصرفشان برای همیشه تمام شده. (سی اس لوییس)

۷۹- عشق نماد ابدیت است. تمام حس زمان و تمام خاطرات یک آغاز و تمام ترس از پایان را نابود می کند. (مادام دِ استائل)

۸۰- هر روز قدمی است که به سوی ابدیت برمی داریم و به همین ترتیب در حالی که روز به روز گام برمی داریم به آخرین قدم که ما را به حضور خدا وارد می کند می رسیم. (کاترین مک آولی)

۸۱- ابدیت مانع فراموش کردن تو می شود. (لُرد بایرُن)

۸۲- برای کسی که در حال مرگ است، فقط ابدیت با ارزش است. (فردریش دورنمات)

۸۳- هیچ چیز واقعی برای همیشه فراموش نمی شود، زیرا هر چیز واقعی از ابدیت می آید و رهسپار ابدیت است. (پُل تیلیچ)

۸۴- این زندگی فقط مقدمه ای برای ابدیت است. (سِنِکای جوانتر)

۸۵- ابدیت گنجینۀ الهی است و امید دریچه ای است که به وسیلۀ آن به انسان فانی اجازه داده می شود تا چیزهایی را که خدا تدارک دیده، از پس شیشه ای تاریک ببیند. (ویلیام ماونتفورد)

۸۶- سیاست برای زمان حال است، اما یک معادله برای ابدیت! (آلبرت آینشتاین)

۸۷- ابدیت واقعاً طولانی است، به خصوص وقتی به پایان خط نزدیک می شوی! (وودی اَلِن)

۸۸- وقتی گل رز و صلیب با هم یک می شوند، ازدواج کیمیاگری کامل می شود و نمایش به پایان خود می رسد. سپس از تاریخ بیدار شده، وارد ابدیت می شویم. (رابرت آنتون ویلسون)

۸۹- هنگام فاجعه، هر لحظه ابدیتی است و در کُمِدی، ابدیت یک لحظه است. (کریستوفر فرای)

۹۰- یکی از کاربردهای بزرگ توییتر و فیس بوک این است که در روز داوری ثابت می کند که عدم دعای ما به خاطر کمبود وقت نبوده! (جان پایپر)

۹۱- در هر موقعیت و شرایط زندگی تو، خدا همیشه هزاران کار مختلف انجام می دهد که نمی توانی آنها را ببینی یا درک کنی. (جان پایپر)

۹۲- گناه عملی است که وقتی دلت از خدا راضی نیست، مرتکب آن می شوی! (جان پایپر)

۹۳- مردم از نمک لذت نمی برند. آنها از آنچه نمکین شده، لذت می برند. ما نمک جهان هستیم و نباید برای خودمان زندگی کنیم. (جان پایپر)

۹۴- یکی از بزرگترین دشمنان امید، به فراموشی سپردن وعده های خداست. (جان پایپر)

۹۵- وقتی بیشترین رضایت ما در خداست، خدا بیشترین جلال را می یابد. (جان پایپر)

۹۶- نگرانی یعنی باور نکردن این که خدا چیزی را درست می کند، و تلخی یعنی باور کردن این که خدا اشتباه کرده. (تیموتی کِلر)

۹۷- اگر می خواهی رفتارت عوض شود، آنچه را که می پرستی عوض کن. (تیموتی کِلر)

۹۸- پشیمانی شرعی می گوید: «من احکام خدا را شکستم» در حالی که توبۀ واقعی می گوید: «من دل خدا را شکستم». (تیموتی کِلر)

۹۹-آنچه به طور مکرر وارد ذهن تو می شود و آن را مشغول خود می کند، در نهایت ذهن تو را شکل می دهد و بالآخره خود را در آنچه انجام می دهی و تبدیل می شوی نشان می دهد. (جان اُرتبِرگ)

۱۰۰- آرامش در دریاچۀ بدون طوفان به دست نمی‌آید بلکه از حضور عیسی در قایق ما. (جان اُرتبرگ)

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO