فرهنگ لغات (قاموس) کتاب مقدس

پیشگفتار فرهنگ لغت (قاموس) کتاب مقدس

رای بدهید

پیشگفتار فرهنگ لغت (قاموس) کتاب مقدس

برای تیم تدوین وب سایت پرپاسخ جای بسی افتخار است که این اثر بسیار گران بها که برای سال ها مورد استفادۀ دانشجویان علم الاهی مسیحی قرار گرفته است را به شما کاربران محترم، تقدیم نماییم.

به منظور داشتن مطالعات عمیق و دقیق در واژه های استفاده شده در کتاب مقدس، وجود چنین کتابی حائز اهمیت بسیار است. در این دسته بندی، تمامی کتاب قاموس کتاب مقدس به مرور زمان توسط همکاران وب سایت تایپ و درج خواهد شد. متونی که در این دسته بندی در بارۀ آن ها مطالعه، بررسی و تحقیق می کنید، مربوط به ادوار پیشین می باشد. لغات و واژه ها در سیر تاریخی و جغرافیایی خود بعضاً دگرگون شده، تغییر معنی و صورت می دهند. ممکن است یک کلمۀ معین معنی خاصی در فلسفه و معنی دیگری در دین، سیاست و یا اقتصاد داشته باشد. یا کلمه ای پس از گذشت قرن ها، دیگر مورد استفاده واقع نگیرد و جای خود را به کلمۀ جدیدی داده باشد که برای پژوهشگر امروزی به علت ناآشنایی، نوشته متن را غامض و نامفهوم می سازد.

ضرورت تدوین و تألیف فرهنگ های خاص، موضوعی است که برای هر رشته علمی، مکتب و مسلک و یا مذاهب به وجود می آید. به همین علت است که ده ها و صدها فرهنگ و قاموس اختصاصی برای موضوعات خاص دینی، علمی، فلسفی، فنی و… نگاشته شده است.

از این دسته فرهنگ های اختصاصی می توان از قاموس کتاب مقدس نام برد که توسط جیمز هاکس ترجمه و تألیف شده، در سال 1928 میلادی برابر با 1307 شمسی انتشار یافته است. این قاموس دربرگیرندۀ تمامی لغات کتاب مقدس، چه عهدعتیق و عهدجدید و چه رسالات و مطالب دینی اولیای مذاهب یهود و مسیحیت است.

این کتاب از منابع و مراجع مورد وثوق برای مطالعه و تحقیق در اسطوره شناسی سرزمین مصر، اقوام بین النهرین، نژاد سامی، مذاهب یهود و مسیحی و فرقه های وابسته به آن استفاده کرده است. به خصوص در مطالعات جغرافیای تاریخی و تاریخ ادوار کهن مصر، بین النهرین و ایران شناسی اهمیت ویژه ای دارد. همۀ این موارد باعث شده تا به انتشار این قاموس در وب سایت پرپاسخ اقدام نماییم.

کتاب مقدس با ترجمۀ قدیمی و قاموس کتاب مقدس از جمله کتبی بوده که از نظر غنای ادبیات فارسی، دارای اهمیت بسیاری می باشند. این کتب برای سال ها در دانشکده های ادبیات فارسی در ایران از منابع مهم تحقیقی بوده است. به خاطر جمیع این علل، وب سایت پرپاسخ مصمّم است تا این قاموس را به همان شکل اولیۀ خود تقدیم هموطنان عزیزمان نماید.

تیم تدوین وب سایت پرپاسخ آرزو دارد این فرهنگ لغات کتاب مقدس، برای شما دوستان و کاربران محترم در شناخت بیشتر و عمیق تر کتاب مقدس سودمند باشد.

شاد، تندرست و کامیاب باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO