پیام های کشیش جلیل سپهر

دوست عزیز در هالووین به دنبال چه هستی؟

رای بدهید

دوست عزیز در هالووین به دنبال چه هستی؟

عده ای می گویند ما به داستان و فلسفۀ هالووین کاری نداریم. ما به دنیال جشن و شادی و هیجان و تفریحِ دورهمی هستیم. این هدف ها خیلی عالی است چون اهداف زنده و پویایی است. شادی حقیقی یک احساس زنده و نشاط آور و لذت بخش است که باعث به وجود آمدن شور و شعف درونی در هر انسانی می شود و این حق هر انسان است که جشن و شادی داشته باشد.

اما چرا هالووین حتماً باید با شکل ارواح و عنکوت و اسکلت و جنازه و جمجمه و سنگ قبر مردگان تزئین شود؟ چرا باید شادمانی و هیجان را در میان جنازه ها و اشکال ترسناک ارواح و سر و دست و پای قطع شده جستجو کرد؟

لطفاً به تضاد بین هدف خودتان و شکل تزئین و اجرای هالووین فکر کنید. آیا می توان دلیل قانع کننده ای برای توجیه این تضاد پیدا کرد؟ خلاصۀ کلام این که: چرا زنده را در میان مردگان می‌طلبید؟ (لوقا 24: 5)

مسیح فرمود: من شادی خود را به شما می دهم. به شادی خداوند خود داخل شوید. (متی 25: 21) این را به شما گفتم تا خوشی من در شما باشد و شادی شما کامل گردد. (یوحنا 15: 11)

مراسم هالویون جشن مسیحی نیست. فرهنگ آمریکایی هم نیست. هالووین در اصل یکی از مراسم شیطان پرستان برای ارتباط با ارواح مرده می باشد.

بنابرین وقتی عیسای مسیح به عنوان منشأ و دلیل واقعی شادی و نشاط است، چرا هدف های زنده را در مراسم هالووین در میان اسکلت مردگان بطلبیم؟

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO