پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت نهم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت نهم)

برای جلوگیری از تصادف باید فاصلۀ مناسب را حفظ کنید.

رابطۀ سالم در ازدواج مانند رابطۀ شمع و پروانه نیست که پروانه در شعلۀ شمع بسوزد و خاکسترش در قطرات ذوب شدۀ شمع روی زمین جاری شود و دیگر هیچ کدامشان وجود خارجی نداشته باشند. این عشق نیست این خاموش ساختن عطش تمناست و هیچ پویایی و حرکت و خلاقیتی در آن نیست.
رابطۀ سالم مانند اعضای یک بدن است که با وجود واحد بودن، مثل هم نیستند بلکه هرکدام جایگاه و کارآیی خود را دارند و به همدیگر این امکان را می دهند که خودش باشد و استقلال و هویتش را حفظ کند.
این رابطه مانند دو ریل قطار است که در فاصله ای مناسب قرار گرفته و بدون حس برتری با مسئولیتی مساوی، وزن قطار را تحمل می کنند، بدون این که ذرّه ای به هم نزدیک تر و یا از هم دورتر شوند.
رعایت فاصلۀ زن و شوهر یعنی به دل بستگی، خواسته، توقع و حقوق هم احترام بگذارند و نخواهند طرف مقابل دقیقاً مثل آن ها فکر و برداشت و تحلیل و نتیجه گیری کند. رابطۀ زناشویی انجام کاری مشترک بین دو دیدگاه زنانه و مردانه است که طبیعتاً مانند هم نیستند.
زن و شوهر نباید آن قدر غرق احساسات رُمانتیک شوند که استقلال یکدیگر را نادیده گرفته، از ساختن زیر بنای مستحکم برای بقای رابطه شان غافل بمانند. مبادا بعد از مدتی دل هایشان از هم فاصله گرفته و انگیزۀ رابطه را از دست بدهند و ببینند به ابزاری برای صرفاً ارضاء احساس و رفع نیازهای طرف مقابل تبدیل شده اند و هویت شخصی ندارند (چه مرد چه زن).
حفظ فاصلۀ مناسب بین زن و شوهر یعنی بگذارید همسرتان خودش باشد نه کپی طرزِ تفکر و نوع سلیقۀ شما.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO