زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایج

چرا مسیحیان مخالف ازدواج همجنس هستند که به منظور مشروع شمردن آن، عنوان «تساوی ازدواج» برای آن انتخاب شده است؟

3/5 - (2 امتیاز)

چرا مسیحیان مخالف ازدواج همجنس هستند که به منظور مشروع شمردن آن، عنوان «تساوی ازدواج» برای آن آنتخاب شده است؟

«تساوی ازدواج» اصطلاحی است که در برخی کشورها دربارۀ ازدواج همجنس‌گرایان رواج پیدا کرده است. اصطلاح «تساوی ازدواج» تلاشی است برای اینکه در گفتگو قالب‌بندی دیگری داده شود و به کسانی که مخالف چنین ازدواجی هستند اتهام غیرمنطقی بودن بدهند. مخالفت با قانونی شدن زندگی مشترک همجنس‌گرایان در لوای ازدواج، یک مسئله و مخالفت با تساوی حقوق ازدواج مسئله‌ای است حادّتر. کدام انسانی است که منکر تساوی حقوق باشد؟ با تمام این احوال، با ابداع نام جدید برای چنین پدیده‌ای، تغییری در مشکل اساسی این مبحث به وجود نمی‌آید. اگر اصطلاح «تساوی ازدواج» به معنای ازدواج همجنس‌گرایان باشد، مسیحیان باید با آن مخالفت کنند.

چرا مسیحیان با «تساوی ازدواج» مخالفند؟ چنین سؤالی در خود حالت گمراه‌کننده‌ای دارد. همۀ مسیحیان با ازدواج همجنس مخالف نیستند. بسیاری از مسیحیان از زندگی مشترک همجنس‌گرایان تحت عنوان ازدواج قانونی حمایت می‌کنند. این گروه از مسیحیان بر این باورند که اصول اخلاقی جنسی نباید قانونی شود و در یک جامعۀ آزاد، همه حق دارند با هر کسی که می‌خواهند ازدواج کنند. از نظر کتاب مقدس، چنین عقیده‌ای یک اشتباه غم‌انگیزی است.

کتاب مقدس به روشنی اظهار می‌دارد که همجنس‌گرایی یک گناه است (لاویان ۲۲:۱۸، رومیان ۲۶:۱-۲۷، اول قرنتیان ۹:۶). کتاب مقدس، ازدواج را طرح و ابداع خدا می‌داند، و خدا آن را پیمانی مادام‌العمر میان یک زن و یک مرد تعریف کرده است (پیدایش ۲۴:۲، اول قرنتیان ۲:۷-۱۶، افسسیان ۲۳:۵-۳۳). از دیدگاه کتاب مقدسی، زندگی مشترک همجنس‌گرایان را نمی‌توان ازدواج نامید. حتی اگر یک دولت به شکل قانونی تعریف جدیدی از ازدواج ارائه دهد، چنین موضوعی هیچ اثری در دیدگاه کتاب مقدس نخواهد داشت. و نیز هیچ اهمیتی ندارد که اکثریت یک جامعه با ازدواج همجنس‌ها موافق باشند. زندگی مشترک همجنس‌گرایان همیشه یک انحراف در آفرینش خدا بوده و خواهد بود.

در جوامع امروزی که بیشتر آنها سکولار و غیرمسیحی هستند، کاملاً روشن است که مبحث ازدواجِ همجنس در جنبش‌های حامی همجنس‌گرایان برنده خواهد شد. بدون هر گونه توبۀ ملی و احیا و بیداری ایمان مسیحی، زندگی مشترک همجنس‌گرایان به زودی به همراه تمام حقوق و مزایای مربوطه به رسمیت شناخته خواهد شد. اما هر آنچه که عملکرد جامعه باشد، تأثیری در حقیقتی که پیروان عیسای مسیح با آن همگام هستند و خود را به آن تسلیم کرده‌اند ندارد و آن حقیقت، چیزی غیر از کتاب مقدس نیست. کلام خدا به روشنیِ غیرقابل انکار، ازدواج را پیمانی میان یک مرد و یک زن می‌داند. ما به عنوان مسیحیان کاملاً بر این امر واقفیم که در ملت‌های سکولار و بی‌خدا زندگی می‌کنیم، اما کلام غیرقابل تغییر خدا را بر آداب و رسوم سازشکارانۀ آنها ارجح‌تر می‌دانیم. «حاشا! بلکه خدا راستگو باشد و هر انسان دروغگو» (رومیان ۴:۳).

نیازی نیست که مسیحیان بر ضد زوج‌های همجنس‌گرا، پیوند مدنی و مزیت‌هایی که دولت‌ها به آنها می‌دهند بجنگند. کاهش مالیات، حقوق وراثت یا حقوق مراجعه به بیمارستان مواردی نیستند که در کتاب مقدس به آنها اشاره شده باشد. اما وقتی بحث به تعریف ازدواج کشانده می‌شود، مسیحیان باید محکم بر باور خود پافشاری کنند. این خدا بود که ازدواج را بنیاد گذاشت و هیچ بشری این حق و اقتدار را برای تغییر تعریف اولیۀ ازدواج ندارد. هیچ اهمیتی ندارد که دولت‌ها و جوامع چه چیزی را تصویب می‌کنند، زندگی مشترک همجنس‌گرایان هرگز با ازدواج‌های دگرجنس‌گرایان برابر شمرده نخواهد شد.

منبع مقاله: https://www.gotquestions.org/marriage-equality.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO