زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایج

کتاب مقدس در بارۀ همجنس‌بازی چه می‌گوید؟ آیا همجنس‌بازی گناه است؟

رای بدهید

کتاب مقدس در بارۀ همجنس‌بازی چه می‌گوید؟ آیا همجنس‌بازی گناه است؟

کتاب مقدس همواره به ما می‌گوید که همجنس‌بازی گناه است (پیدایش ۱:۱۹-۱۳؛ لاویان ۲۲:۱۸ و ۱۳:۲۰؛ رومیان ۲۶:۱-۲۷؛ اول قرنتیان ۹:۶). رومیان ۲۶:۱-۲۷ مشخصاً به ما می‌گوید که همجنس‌بازی نتیجۀ انکار و نافرمانی از خدا است. بر اساس کتاب مقدس، زمانی که انسان در بی‌ایمانی و گناه می‌ماند و در این راه اصرار می ورزد، خدا نیز او را به حال خود رها می‌کند (حتی بیش از تبهکاران و فاسدان) تا نشان دهد که ثمرۀ زندگی بدون خدا، چیزی جز پوچی و ناامیدی نیست. اول قرنتیان ۹:۶ می‌گوید که همجنس‌بازان، وارث پادشاهی خدا نخواهند شد.

خدا انسان را با میل به همجنس‌بازی خلق نکرده است. کتاب مقدس به ما می‌گوید که به خاطر گناه است که شخص همجنس‌باز می‌شود (رومیان ۲۴:۱-۲۷)، و در نهایت این که، گرایش به همجنس‌بازی، انتخاب آنها است. این امکان وجود دارد که شخصی با گرایش بیشتری نسبت به همجنس‌بازی متولد شود، همانطور که افرادی با گرایش به خشونت و دیگر گناهان به دنیا می‌آیند. اما این امر نمی‌تواند عذر موجّهی برای انتخاب گناه جهت ارضای امیال گناه‌آلود باشد. آیا اگر شخصی با گرایش به خشم و عصبانیت متولد شود، این حق را دارد که تسلیم آن گرایش‌ها شود؟ به طور یقین، نه! در مورد همجنس‌بازی نیز به همین شکل است.

علی‌رغم این واقعیت که همجنس‌بازی گناه است، کتاب مقدس آن را به عنوان گناهی “بزرگتر” از سایر گناهان توصیف نمی‌کند. همۀ گناهان برای خدا ناخوشایند هستند. همجنس‌بازی تنها یکی از گناهان ذکر شده در اول قرنتیان ۹:۶-۱۰ می‌باشد که انسان را از ملکوت خدا باز می‌دارد. براساس کلام خدا، همان‌طور که بخشش خدا برای یک زناکار، بت‌پرست، قاتل، دزد و غیره فراهم شده، برای فرد همجنس‌باز نیز مهیا شده است. خدا همچنین به همۀ آنانی که مسیح را به عنوان نجات‌دهندۀ خود بپذیرند، پیروزی و غلبه بر گناهان را وعده داده است؛ که همجنس‌بازی هم یکی از آن گناهان است (اول قرنتیان ۱۱:۶؛ دوم قرنتیان ۱۷:۵؛ فیلیپیان ۱۳:۴).

منبع مقاله: https://www.gotquestions.org/homosexuality-Bible.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO