خانوادۀ مسیحیدعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیکلیسا

با تقدیم ده یک خود به خدا اعتماد کن!

5/5 - (1 امتیاز)

با تقدیم ده یک خود به خدا اعتماد کن!

” منظور از این کار این است که بیاموزید همیشه خداوند را در زندگی خود احترام کنید.” (تثنیه 14: 23 ترجمۀ معاصر)

اگر می خواهی خدا چیزی را برکت دهد، باید برای خدا در آن مورد اولویت قائل شوی و اگر می خواهی خدا دارایی تو را برکت دهد ، باید او را در مسائل مالی خود در جای اول قرار دهی. این قانون ده یک است که ده درصد اول درآمد خود را به خدا برگردانی.

چهار آیۀ زیر در رابطه با وعده، هدف، مکان و روز ده یک سخن می گویند:

اول از همه وعدۀ خدا را در مورد ده یک درامثال 3: 9-10 مشاهده می کنیم: «خداوند را با دادن قسمت اول دارایی خود به او احترام کن، آنگاه انبارهای تو پر از وفور نعمت خواهد شد و خمره هایت از شراب تازه لبریز خواهد گردید.» (ترجمۀ فارسی کتاب مقدس انگلیسی TLB) خدا در این آیه می فرماید که اگر او را با قسمت اول درآمد خود احترام کنی، از نظر مالی تو را برکت می دهد.

50 سال پیش، من و همسرم کِی این تصمیم را گرفتیم که به هر کس که مقروض باشیم هرگز به خدا بدهکار نخواهیم شد. خدا در اولین جای پرداختی های ما قرار دارد. اگر 10 دلار پول در می آورم 1 دلارش را به خدا برمی گردانم. منشاء دارایی من خداست و برای بقیۀ آن طالب برکت خدا هستم.

چرا خدا از ما می خواهد که ده یک را بپردازیم؟ تثنیه 14: 23 می فرماید: «منظور از این کار این است که بیاموزید همیشه خداوند را در زندگی خود احترام کنید.» (ترجمۀ معاصر) خدا نیازی به پول تو ندارد ولی او طالب قلب توست که با این کار آن را ابراز می داری. او از تو می خواهد که به او اعتماد کنی.

ده یک را به کجا باید پرداخت؟ آیا به انبار غذای محلی؟ و یا به برادرت که سه سال بیکار است؟ خیر این ها هدایایی برای امور خیریه است اما ده یک برای امور خیریه نیست بلکه عملی پرستشی است و به خدا تعلق دارد.

ملاکی 3: 10 می فرماید: «ده یک دارایی خود را به طور کامل به خانۀ من بیاورید تا خوراک کافی در آن جا باشد. به این ترتیب مرا امتحان کنید و ببینید چگونه روزنه های آسمان را باز می کنم و شما را از برکات خود لبریز می سازم!» (ترجمۀ معاصر) خانۀ خدا جایی است که خدا را عبادت و پرستش می کنی.

ده یک خود را کی باید بپردازی؟ این کار را در روزی که عبادت می کنی انجام می دهی. کتاب مقدس در اول قرنتیان 16: 2 می فرماید: «در نخستین روز هر هفته یعنی یکشنبه، هر یک از شما به نسبت درآمدی که داشته اید، مبلغی را به عنوان هدیه کنار بگذارید. مقدار این مبلغ بستگی به اندازه ای دارد که خداوند شما را کمک کرده تا کسب کنید.» (ترجمۀ فارسی کتاب مقدس انگلیسی TLB) هنگامی که در اولین روز هفته در قسمت اول روزت، بخش اول دارایی ات را به خدا می دهی، به زبان بی زبانی می گویی: «تو واقعاً شخص شماره یک زندگی من هستی!»

توجه داشته باش که در  این آیه می فرماید: «کنار بگذارید». ده یک عملی ناخودآگاه یا باب میل نیست. بایست برای آن نقشه بکشی تا به نقشه و هدف خدا برای ده یک احترام بگذاری. اینجاست که شاهد برکت خدا در زندگی ات می شوی و می بینی که چگونه خدا به وعدۀ خود عمل می کند.

 

تبادل نظر:

  • برای تو از نظر عملی، این که اولین قسمت درآمد خود را به خدا تقدیم کنی، به چه معنا است؟
  • چرا فکر می کنی خدا از تو می خواهد ده یک خود را به کلیسا بپردازی و نه برای نیاز دیگری؟
  • امروز چگونه می خواهی برنامه ریزی کنی تا در تقدیم ده یک خود وفادار باشی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 15 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO