خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

چگونه فداکاری و ایثار می توانند روابط ما را شکل دهند؟

5/5 - (2 امتیاز)

“هيچ يك از شما تنها به فكر خود نباشد، بلكه به ديگران نيز بينديشد.” (فيليپيان 2: 4)

فداكاری و ایثار عاملی است كه بهترین ها را در دیگران بروز می دهد و رابطه ها را عمیق تر می سازد. از خود گذشتن بدين معنا است كه كمتر برای خود فکر كنيد و كمی بيشتر به ديگران بیندیشید! اما خودخواهی بر خلاف فداکاری است و عامل اصلی هر درگيری و مشاجره است. كتاب مقدس می فرماید: ” از كجا در ميان شما جنگ و جدال پديد می آيد؟ آيا نه از اميالتان كه درون اعضای شما به ستيزه مشغولند؟ حسرت چيزی را می خوريد، اما آن را بدست نمی آوريد.” (يعقوب 4: 1و2)
خودمحوری موجب نابودی رابطه ها می شود.
يك شب در حالی که سه ثانيه قبل از همسرم كِی، به رختخواب رفته بودم،  همسرم آمد و کنارم روی تخت دراز کشید و از من پرسيد آيا همه درها را قفل كردم؟ و من پس از آن سه ثانيه در حالی که وانمود می كردم كه تقريباً خواب هستم با حالتی خواب آلود به آرامی گفتم نه. و سپس او بلند شد و همه درها را قفل كرد. كاری كه من انجام دادم واژه ای خاص برايش وجود دارد که خیلی ساده است یعنی خودخواهی!

مشكل این است که طبيعت انسان، خودخواه است. ما به طور طبيعی به علايق، آسيب ها، ظاهر و احساسات خود توجه بیشتری نشان می دهيم. حتی فرهنگ به ما می گويد: “كاری بکن که می دانی به نفع تو است.”
اما كتاب مقدس می فرماید: “هيچ يك از شما تنها به فكر خود نباشد، بلكه به ديگران نيز بينديشد.” (فيليپيان 2: 4)

وقتی تنها به خودتان فكر نمی كنيد و به ديگران نيز توجه می کنید؛ نه تنها باعث تغییر و دگرگونی در روابط خود می شوید بلکه باعث تحولی بزرگ در افراد می شوید. این مسئله باعث می شود که دیگر آن شخص سابق نباشید و با اجازه دادن به آنها برای ارتباط با شما به روشی دیگر، موجب دگرگونی شخص مقابل نیز می شوید.
بارها اين را مشاهده کرده ام: وقتي با افراد غرغرو و شاكی و بداخلاق به جای برخوردی که لایقشان می باشند با مهربانی رفتار می كنيد، آنها تبدیل به افرادی مؤدب و نیک می شوند.

بزرگترين درس زندگی یاد گرفتن ایثار و فداکاری است و این یک شَبِه رُخ نمی دهد بلكه در تمام طول عمر ما شکل می گیرد.

خبر خوش اين است كه برای فراگیری ایثار و از خودگذشتگی، خدا تو را به حال خود رها نمی کند.

روميان فصل ٨: ٢٦ می فرماید:  “روح القدس در ضعف ما به ياری مان می آيد.”

هرگز از تلاش برای از خود گذشتن دست نکش. روح خدا با توست و به کمک تو می شتابد تا این چرخۀ خودخواهی را بشکنی! و اینجاست که شاهد تغییر در تمام روابط خود می شوی.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 21 ژوئیۀ 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO