دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجمسئلۀ رنج

سه مورد که می توانیم در زمان درد و رنج دعا کنیم

5/5 - (103 امتیاز)

سه مورد که می توانیم در زمان درد و رنج دعا کنیم

عیسی چنین دعا کرد: “ابا، پدر، همه چيز برای تو ممكن است. اين جام را از من دور كن، اما نه به خواست من بلكه به ارادۀ تو.” (مرقس 14: 36)
در شبی كه فردای آن می خواستند عيسی را مصلوب کنند، او در باغ جتسيمانی دعا نمود. او خوب می دانست كه روز بعد قرار است با شكنجه و رنج و مرگ بر صليب روبرو شود و او هیچ تمایلی نداشت که از این مسیر عبور کند. خیلی بیشتر از من و شما.

“اَبا، پدر، همه چیز برای تو ممکن است. این جام را از من دور کن، اما نه به خواست من بلکه به ارادۀ تو.”(مرقس 14: 36) در این دعا عیسی سه مورد را برای تو نمونه گذاشت که هنگام درد و رنج می بایست دعا کنی:

  • قدرت خدا را بپذیر. به خدا بگو: “پدر می دانم که به هر کاری قادر هستی. همه چیز برای تو ممکن است. می دانم از پس این موقعیت من بر می آیی. می دانم می توانی مرا از این رنج بیرون بیاوری. می دانم می توانی این رنج را فوراً از میان ببری. خدایا تو قادر مطلق هستی.”
  •  با اميد و اشتياق طلب کن. سپس به خدا بگو: “پدر، آنچه از تو خواسته ام به من ببخش. اين درد و رنج را بردار. تو درد مرا می بينی و می دانم كه برايت اهمیت دارد. می دانم تو با من هستی و به دعاهای من پاسخ ميدهی پس لطفا نگذار اين درد بيشتر از اين بر من سنگینی کند.”
  •  نقشه و طرح خدا را قبول کن. در پایان به او بگو: “خدايا، من نمی خواهم اين رنج را تحمل كنم اما بيشتر از همه خواست تو برای من اهمیت دارد. فراتر از هر چيز دیگری نقشه، هدف و دیدگاه تو را می طلبم. خواهش می کنم که خواست خود را در زندگی ام پیاده کن، حتی اگر این به بهای گذشتن من از دردها باشد! ميدانم همراه من هستی و مرا كمك می کنی تا مرا شبیه خود بسازی.”

به خوبی بر این امر واقفم که وقتی درد می کشی و در سختی هستی، این دعای راحتی نیست اما این دعا همیشه همان دعایی است که خدا به آن احترام می گذارد و اجابت می کند.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 22 اوت 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO