پیام های کشیش جلیل سپهر

رُفتگران و ریخت و پاش‌گران

رای بدهید

رُفتگران و ریخت و پاش‌گران

به خاطر شروع سال نو در میدان تایمز نیویورک مثل خیلی جاهای دیگر دنیا امسال هم قیامتی بود. به هرحال سال نو شد، سوپراستارها و مانکن‌ها رفتند؛ بُت‌های دنیای موزیک رفتند؛ شومن‌ها رفتند؛ گزارش‌گرانِ تلویزیونی رفتند مردمِ همیشه تماشاچی هم رفتند؛ و فقط این رفتگران شریف و زحمتکشی که تا آن وقت از انظارعمومی پنهان بودند به صحنه آمده، تا صبح بیدار ماندند، سر پا ایستادند و در شروع سال نو همۀ آشغال‌ها را بدون این‌که کسی برایشان دست بزند، سوت بزند، بوسه بفرستد و یا از آنها شماره تلفن و امضاء و عکس دونفره و قرار ملاقات بخواهد،جمع کردند!

در دنیایی زندگی می‌کنیم که عده‌ای به خاطر منافع شخصی‌شان به ارزش‌های انسانی گَند می‌زنند و عده‌ای هم مسئولیت انسانی خودشان را در تمیز کردن و گند‌زدایی جامعه حس می‌کنند. دوهزارسال قبل عیسای مسیح رسماً دعوت کرد در دنیای به گَند کشیده شده “تصمیم بگیرید نمک جهان باشید”. همچنین در تیرگی‌هـای روحی و روانی این دنیای تاریک “تصمیم بگیرید نورعالم باشید” (متی 4: 13و14).

دنیای ما ایراد گیرنده و انتقاد کننده و محکوم کننده کم ندارد ولی تا به حال با هیچ‌کدام اینها دردی دوا نشده و بعد از این هم نمی‌شود.

ما نیازمند انسان‌هایی هستیم که شخصیتشان مانند “نور و نمک” باشد که بدون عشق به سوپراستار بودن و فالوور جمع کردن و شهوت میکروفون به دست گرفتن و خودشیفتگی و بُت دیگران شدن، در شب‌های تاریکِ روزگار بیدار بمانند و آشغال‌های شخصیتی افراد مریض جامعه را جمع کنند و گرنه دنیا در زیر آشغال‌های روحی و روانی آنها مدفون خواهد شد. درود به شرف همۀ رفتگرانِ شریف در هرجای دنیای آشوب زده و به گَند کشیده شدۀ ما!

جلیل سپهر

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO