زندگی روزمره مسیحیکشیشان، شبانان و خادمینکلیسا

چه نیازی به داشتن مربی یا مشاور در زندگی وجود دارد؟ برگرفته از دوم تیموتاؤس 2: 2

4.6/5 - (10 امتیاز)

چه نیازی به داشتن مربی یا مشاور در زندگی وجود دارد؟

برگرفته از دوم تیموتاؤس 2: 2

– حتی بزرگترین ستارگان ورزش و معروف ترین هنرپیشگان سینما و خوانندگان مشهور تحت مربی گری شخص خاصی قرار می گیرند.

– این قاعدۀ نیاز به معلم و مشاور، در تمام کتاب مقدس وجود دارد:

  • یوشع توسط موسی آماده شد
  • الیشع توسط ایلیاء
  • سلیمان توسط داود
  • و داود توسط سموئیل

– پولس رسول معلم و مشاور افراد زیادی بود اشخاصی از قبیل تیموتائوس، تیتوس، سیلاس و…

– پولس که تیموتائوس را تربیت کرده بود، از او انتظار داشت همین کار را با شاگردانی که وفادار بودند بکند و شاگردان او نیز همین کار را با افراد امین و وفادار دیگر بکنند. این همان معنایی است که عنوان شورای کلیسایی 222 از آن الهام گرفته شده.

– خود من هم تحت رهبری و تعلیم و تربیت مردان خدای بسیاری قرار داشته ام.

– در افسسیان 4: 11-13 کتاب مقدس از 5 نوع مربی یا مِنتور مختلف در کلیسا یاد می کند:

رسولان، انبیاء، مبشرین، شبانان و معلمان.

– اگر به آیه های 12 و 13 در این باب دقت کنی متوجه علت داشتن معلم و مشاور در این آیه می شوی: «تا همگی ما برای کار خدمت و بنای بدن مسیح، به یگانگی ایمان و شناخت پسر خدا دست یابیم و بالغ شده، به بلندای کامل قامت مسیح برسیم!»

– اگر می خواهی یاد بگیری و رشد کنی و قوی شوی، احتیاج مبرم به یک دوست مشاور داری تا با تو در طول مسیر زندگی روحانی همراه باشد و آموزش و راهنمایی های لازم را به تو بدهد.

– همه واجد شرایط مربی گری نیستند. مربی یا مشاور تو بایستی شخص قوی روحانی باشد و کسی باشد که با تو در پاسخ گویی شریک است. او کسی است که زندگی پرثمری دارد (متی 12: 33 و عبرانیان 13: 7) و با ایمان و صبر وارث وعده ها می باشد (عبرانیان 6: 12). و در حالی که نقاط قوت و رشد تو را تشویق می کند، با تو تعارفی نداشته باشد و گناه و ضعف تو را هم گوشزد کند. در واقع او بایستی تو را کمک کند که در مسیر رسیدن به هدف خدا بمانی و منحرف نشوی و هدف او کنترل زندگی تو نباشد بلکه نقش راهنما و دوست و مشاور را در زندگی تو داشته باشد.

– اگر واقعاً می خواهی در زندگی خود، بیشترین ثمر را داشته باشی، مطمئن باش که به کمک یک معلم و مشاور نیاز مبرم داری تا به هدف خود برسی.

– این مشاورین حتماً نبایستی کامل باشند بلکه تنها باید یک یا چند قدم از تو جلوتر باشند و در حالی که از نظر روحانی رشد می کنی، خود تو هم باید مشاور و معلم شخص دیگری شوی.

 

چند نکته جهت تفکر و تعمق:

  • آیا پیدا کردن یک مشاور یا مربی برای تو کار سختی است؟ چطور می توانی خود را با افراد بیشتری احاطه کنی که در ایمانشان حداقل یک قدم از تو جلوتر هستند.
  • بعضی از ترس هایی که برای داشتن مشاور و مربی داری چیست؟ و نظر تو در مورد این که خدا در بارۀ ترس های تو از تو چه می خواهد، چیست؟
  • همین حالا برای یک دقیقه دعا کن و از خدا بخواه کمکت کند تا قدم بعدی را برای انتخاب یک مربی برداری. سپس از او بخواه تا به تو ایمان و حکمت کافی ببخشد تا خودت هم تبدیل به یک مربی خوب برای دیگران شوی.

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO