عیسی مسیح

در مورد تولد عیسی مسیح اشعیا ۱۴:۷ : ” پس در این صورت خداوند خودش علامتی به شما می دهد و آن اینست که باکره ای حامله شده پسری بدنیا می آورد و او را عِمانوئیل (یعنی خدا با ما است) می نامد. سوال این است که چرا او را عِمانوئیل نامیدند چرا نوشته نشده او را عیسی نامیدند همین طور که در عهد جدید فرشته به مریم گفت نام او را عیسی بگذار؟

5/5 - (1 امتیاز)

در اشعیاء اسامی دیگری نیز به عیسی مسیح اطلاق شده است، مثلا" در اشعیاء 9: 6 می فرماید: " زیرا که برای ما کودکی زاده و پسری به ما بخشیده شد؛ سلطنت بر دوش او خواهد بود و او " مشاور شگفت انگیز" و " خدای جنگاور" و " پدر سرمدی" و " سرور صلح" خوانده خواهد شد." اما عیسی مسیح با هیچ یک از این نامها نامیده نشد. فرشته نیز به مریم گفت: " او بزرگ خواهد بود و پسر خدای متعال خوانده خواهد شد." (لوقا 1: 32) و در ارمیاء 23: 5-6 و 33: 15- 16 در باره مسیحای موعود می فرماید: " و نامی که بدان نامیده خواهد شد این است: " یهوه عدالت ما."

با توجه به آیات بالا و بسیاری آیات دیگر عیسی مسیح به نامها و القاب مختلفی نامیده شده است و هر کدام از این نامها خصوصیات و جوانب مختلف شخصیت او را بیان می کرد. عمانوئیل به معنای آن است که خدا انسان شده و اکنون آمده تا با انسانها زندگی کند. عمانوئیل در اصل زبان عبری به معنای " خدا با ما" می باشد.

در محبت مسیحایی،

کشیش ورژ باباخانیان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO