دنیای پس از مرگ و ایّام آخرزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

فعالیت های ضد مسیح

5/5 - (10 امتیاز)

فعالیت های ضد مسیح:

زمانی که روز خداوند آغاز می گردد مرد «بی دین» ظاهر خواهد شد. او یک حاکم جهانی خواهد بود که هفت سال قبل از پایان دوران، عهدی را با یهودیان خواهد بست (دانیال 9: 27).

1) هویت حقیقی او سه سال و نیم بعد، یعنی در زمانی که او عهد خود را با قوم یهود شکسته، تبدیل به حاکم جهانی شده، خود را به عنوان خدا معرفی کرده، هیکل یهود را در اورشلیم بی حرمت ساخته (ر.ک به موضوع مصیبت عظیم)، پرستش خداوند را ممنوع کرده (2تسالونیکیان 2: 4، 8-9) و باعث ویرانی سرزمین فلسطین می گردد، آشکار خواهد شد (دانیال 9: 27؛ 2تسالونیکیان 2: 4، 8-9؛ ر.ک به مصیبت عظیم).

2) ضد مسیح خود را به عنوان خدا ظاهر خواهد ساخت و به شدت آنانی را که به مسیح وفادار مانده اند آزار خواهد رسانید (مکاشفه 11: 6-7؛ 13: 7، 15-18). او در معبد بزرگ که مرکز حاکمیت اوست، آشکارا از مردم می خواهد او را بپرستند (دانیال 7: 8، 25؛ 8: 4؛ 11: 31، 36)، انسانها از ابتدای خلقت در پی چنین وضعیت مذهبی ای بودند (2تسالونیکیان 2: 8؛ مکاشفه 13: 8، 12 و به موضوع مصیبت عظیم، رجوع کنید).

3) «مردی بی دین» برای ترویج ناراستی با قدرت شیطان، عجایب و معجزات بزرگی را آشکار خواهد کرد (2تسالونیکیان 2: 9). «عجایب دروغ» اشاره به عجایبی ماوراء الطبیعی است که مردم را برای پذیرفتن ناراستی فریب می دهند.

الف) ممکن است این نمایش ماوراءالطبیعی بر روی صفحۀ تلویزیون در سرتاسر دنیا مشاهده گردد. میلیونها نفر تحت تأثیر قرار گرفته، فریب خورده و به وسیلۀ این رهبران مذهبی متقاعد می گردند، زیرا آنها هیچ تعهد یا محبت عمیقی نسبت به حقیقت کلام خدا نخواهند داشت (2: 9-12).

ب) کلام پولس (2تسالونیکیان 2: 9) و عیسی (متی 24: 24) ایمانداران را متوجه می سازد که نباید هر معجزه ای را به خدا نسبت داد. تجلی آشکار روح القدس (1قرنتیان 12: 7-10) و ذکر تجربیاتی از جانب خدا و روح القدس می باید و به وسیلۀ اشخاص وفادار به مسیح و کلام خدا آزموده گردد.

مقابله با ضد مسیح:

در پایان دوران مصیبت، شیطان بسیاری از امتها را در هار مجدون به رهبری ضد مسیح جمع آوری کرده و جنگی را بر علیه خدا و قوم او به راه خواهد انداخت که در این جنگ تمام جهان درگیر خواهند بود (مکاشفه 16: 16). هنگامی که آن زمان آید، مسیح باز خواهد گشت و از طریق ماوراء الطبیعی برای نابودی ضد مسیح، لشکریان او و تمام کسانی که انجیل را اطاعت نمی کنند، عمل خواهد کرد (مکاشفه 19: 15-21). مسیح، شیطان را اسیر خواهد ساخت و ملکوت او بر زمین برقرار خواهد گردید (مکاشفه 20: 1-6).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO