پاسخ به اسلام

در دوم سموئیل 24: 13 آمده که 7 سال قحطی خواهد شد ، ولی در اول تواریخ 21: 12  سه سال ذکر شده است. چرا؟ 

5/5 - (1 امتیاز)

این مورد را با دو دیدگاه میتوان نگریست. اولین میتوان فرض کرد که نویسنده در اول تواریخ تأکید بر سه سال قحطی شدید دارد، در حالی که در دوم سموئیل دو سال قبل و بعد از آنرا نیز شامل میشود، دورانی که قحطی به وخامت و ملایمت می رسد.     

راه حل دیگر توجه به کلماتی است که در این مباحث استفاده شده اند. وقتی این دو قطعه را با هم مقایسه می کنیم ، متوجه اختلافات قابل توجهی در کلمه بندی میان اول تواریخ 21 و آنچه در دوم سموئیل 24 هست ، می شویم. در دوم سموئیل 24: 13 این مسئله  " آیا هفت سال قحطی در سرزمینت برتو عارض شود" مورد سؤال است. در اول تواریخ 21: 12 به یک امری متفاوت برخورد می کنیم، " از اینها یکی را برای خود بگزین: سه سال قحطی ،.." . پس می توان از دوم سموئیل این نتیجه را گرفت ، که آن اولین رویارویی جاد نبی با داود بود، که پیش بینی متفاوت هفت سال را ارائه می دهد ، در حالی که اول تواریخ برخورد دوم و پایانی ناتان با پادشاه را نشان می دهد، که خداوند ( بدون شک در جواب دعا های توبه داود) قحطی سخت و ترسناک سه سال را جایگزین هفت سال طولانی کرد. اما داود سومین خواست خداوند را ترجیح داد و به همین خاطر سه روز آفت شدید را  انتخاب کرد که باعث مرگ 70.000 مرد اسرائیلی شد.

( توضیح: در ترجمه هزاره نوی فارسی این تفاوت در تعداد سالها اصلاح شده است چون این ترجمه از روی ترجمه یونانی عهدعتیق می باشد و تفاوتی که در این مقاله در باره اش صحبت می شود در ترجمه قدیمی کتاب مقدس موجود است، که از زبان عبری ترجمه شده است.)

آرچر 1982: 189-190 و نور حیات 2  1992:190  

ترجمه: اِلما غریبیان                                                                                       

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO