اعتقادات اشتباه

چرا باید از شرکت در جشن هالووین اجتناب کنیم؟

5/5 - (5 امتیاز)

قاعدتا باید برای آن دسته از افرادی که با کلام خدا آشنایی دارند ،  تصمیم گیری برای شرکت نیافتن در جشن هالوین   بسیار آسان باشد . اما عملا مشاهده می کنیم  که اینگونه نیست ! بسیاری از افرادی که کلام خداوند را می خوانند وداعیه  پرستش و عشق خداوند را دارند هر ساله در این جشن شرکت می کنند ،  چرا ؟

 

برای اینکه هالوین مفرح است ، لباس‌های مبدل ، نوشنیدنی‌ها ، میمهانی‌ها ، آب نبات و شیرینی‌ها !  خوب چی از این بهتر ! 

 

با این حال  دلیل اجتناب ما از هالوین مفهوم و بنیاد آن است، زیرا که از خداوند نیست . مسلما بسیاری از مراسم دیگر نیز هستند که از خداوند نیستند ، مانند  " روز مادر " ، " روز کارگر " ، " روز یادبود " ،  " روز شکر گذاری " و ….اما به دلایل متعدد هالوین با همه آن‌ها متفاوت است :

 

  1. هالوین  نقض آشکار فرامین  خدا در مورد مرگ و  همنشینی با افرادی است که به ظاهر با روح مرگ در ارتباط هستند.
  2. شالوده این جشن  باور غلط عدم جاودانگی روح بشر را تقویت می کند ،  بنا بر این سبب نادیده گرفتن ، ابهام و اغتشاش در مفهوم قیام و رستاخیز پس از مرگ می شود.
  3.  زمان و موضوع برگزاری این جشن به نوعی جعل اعیاد خداوند است و سبب دوری و گمراهی مردمان از حقیقت نقشه و برنامه خداوند برای تمامی انسانها و آنچه پس از مرگ رخ می دهد می باشد .

 

هالوین ناقض فرمان‌های خدا :

تثنیه ۱۸ : ۹ تا ۱۵ و لاویان ۱۹ : ۲۶ و همینطور ۱۹ : ۳۱ برای درک این مفهوم کفایت می کند.

همانطور که پیش تر اشاره شد ، بسیاری از افرادی که  کلام خداوند را می خوانند و داعیه عشق و پرستش خداوند را دارند امسال نیز در این جشن شرکت خواهند جست ، آیا این به آن دلیل نیست که این دسته از افراد به نوعی بی‌قانونی و این که خداوند در مسیح عیسی قوانین را ازمیان برداشت معتقدند ؟

اگر حقیقتا موضوع این است  ، آیا کسی می تواند صادقانه بیان کند که قربانی شدن مسیح و فیض خداوند، هالوین را بدون اشکال می نماید ؟

 

هالوین باعث اغتشاش و سرگردانی در باره حقیقت می شود

بر طبق کتاب مقدس ما می دانیم زمانی که جسم انسانی  می میرد  ، دچار تجزیه شده و به خاک باز می گردد ،  و روح او نیز نزد خداوند باز گشت می کند .

روح مردگان بر روی زمین پرسه نمی زنند و یا در آسمان جست و خیز نمی کنند ! و خداوند  وضعیت آنان را به خوابیدگانی بدون هیچ گونه تفکر یا خاطره‌ای تشبیه می کند ، بدون هیچ آگاهی ، در انتظار روزی که خداوند آنها را دوباره در ترکیبی از جسم دیگر و روح برخیزاند.

 

البته ، بدون شک ارواح شریر و دیوها  بر روی زمین هستند ولی آنها پیش از این انسان نبود ه اند . آنها ارواح شریری هستند که بر ضد خداوند شورش کرده اند . و بر ما جایز  نیست که  با آنها سرگرم شویم  یا از آنها تقلید کنیم و یا آنها را آرام کنیم، بلکه  وظیفه ما آن است که آنها را اخراج کنیم ، در برابرشان مقاومت کنیم ، آنها را باز گردانیم ، و آنها را نهیب دهیم .

 

افسسیان ۶: ۱۲ و ۵ : ۱۱ ، مرجع فوق العاده  ما برای این موضوع در کتاب مقدس است

 

سوال : چگونه چنین ناقض آشکار فرامین خدا  به صورت جشن هالویین توانسته است در جامعه و فرهنگی که داعیه باور و پیروی از کلام خدا را دارد نفوذ کند ؟

پاسخ :  هالوین بخشی از یک برنامه تخریب و فریب و مفاهیم دروغین برای سردرگم کردن ، گمراهی و از سوی دیگر پوشاندن حقیقت خداوند برای رستگاری و نجات است . نقشه‌ای که توسط دشمن ما   شیطان به شیوه‌ای خوش رنگ و لعاب و درگیر کننده ،  ساز بندی شده است (برنامه ریزی شده است). ( مکاشفه ۱۲ : ۹- فریب بازی شیطان است و آن را به خوبی بازی می کند).

 

هالوین باور غلط عدم ماندگاری و جاودانگی روح را تلقین می نماید . اگر هنوز مردگان این اطراف پرسه می زنند پس آنان هنوز نمرده اند ! هالوین بخشی از بیشمار نقشه‌های گمراه کننده شیطان در راستای نقشه و برنامه خداوند برای بقای انسان ، رستاخیز ، جزای گناهان ، بهشت و جهنم ، و همین طور عدالت خداوند در داوری نوع بشر است.

 

برخی از آیات کلیدی برای تفکر بیشتر :

دروغ بزرگي كه از ابتداي پيدايش يكسان بوده : 

 

 

 پیدایش ۳ : ۴ ــ هر آينه نخواهي مرد  

 

پیدایش ۳ : ۱۹ ــ وقتی که یک انسانی میمیرد به خاک باز می گردد.

ملاکی ۴ : ۱ تا ۳ ــ ایمان به جزای شریران که توبه نکرده اند ، جزایی چون مرگ ، نابودی و فنا.

 رومیان ۶ : ۲۳ ــ انسان يك روح جاودان نيست.

 

نسخه جعلی عید خیمه‌ها – سایبان ها

این بسیار مهم و قابل تأمل  است  که زمان  جشن هالوین به طور هوشمندانه‌ای درست بعد از جشن برداشت محصول خداوند است !  به عوض آموختن حقیقت در باره پایان حکمرانی شیطان ، رستاخیز مردگان ، عدالت و شیوه برابر خداوند در داوری انسان و عاقبت کسانی که توبه نمی کنند، جامعه ما بر روی روح‌های منفک شده‌ای که تا به ابد در عالم مردگان زندگی می کنند ، سحر و جادو و همنشنینی با شریر، متمرکزشده است . به علاوه ی اشاعه و تبلیغ رفتارهایی که ناقض فرامین خداست ،  زمان بندی جشن هالوین در تضاد و به جهت تضعیف تعلیم مهم سرنوشت نهایی نوع بشر است !

 

 

نکات بیشتر برای تفکر: هالوین از کجا آمده است ؟

شاید قبلا هم شنیده باشید ولی ارزش تکرار را دارد: هالوین مخفف  کلمه‌ای انگلیسی به مضمون بعد از ظهر مقدس است  و نامی است که به بعد ازظهر روز ۳۱‌ام اکتبر اطلاق می شود ، که ماقبل عید "همه  مقدسین " مسیحیان کاتولیک است . پیشتر  تا سال ۶۱۰ پس از میلاد، عید  مقدسین کاتولیکها در ماه می برگزار می شد، اما بعد‌ها در سال ۸۳۴ بعد از میلاد به روز اول نوامبر منتقل شد و به عید" همه اولیا  " تغییر نام داد و شامگاه پیش از آن شامگاه مقدس یا هالویین نام گرفت . و این درست مصادف با روزی بود که  کاهنان  دروید در انگلستان ، نرسمن‌ها در اسکاندیناوی و جرمن‌های بت پرست در سایر مناطق جشن" شامگاه تمام روح‌ها " را به یابود سمن خدای مرگ و اشرارش، برگزار می کردند. کلیسای روم نتوانست در مجاب کردن مردم از اجتناب از عادات  این شب توفیقی حاصل کند و حتی نتوانست با توسل به زور آنها را از این کار باز دارد ! پس کلیسای روم از این کار دست برداشت و آن را تبدیل به عیدی برای ادای احترام به مریم مقدس و سایر مقدسین کرد ، ولی همانطور که به وضوح مشاهده می کنید مریم و سایر مقدسین منکوب قدرتی بسیار بزرگ تر ، تاریک تر ، هیجان انگیز تر و گیج کننده تر شده اند !

 

عادات اصلی هالوین

شیوه‌های رفتاری  دقیقی  که توسط  دنیای انگلیسی زبان اجرا  می  شود  مرتبط با درویدهای  سلتیک باستان می باشد. ولی اغلب   مفاهیم و اصولی که در هالوین وجود دارد در بسیاری از ادیان بومی و فرهنگهای مردم اقصی نقاط دنیا وجود دارد . دروید‌ها باور دارند که در یک بعد ازظهر " سمن "  " خدای مرگ "  تمامی ارواح شریری که در ۱۲ ماه گذشه محکوم شده بودند که در بدن حیوانات ساکن شوند  را گرد هم آورده.  (دانشنامه بریتانیکا –  ویرایش ۱۱ هم ، ب ۱۲ ص ۸۵۷ و ۸۵۸ ) . دروید‌ها در جشن هالوین  ،   بر طبق سنت به جهت دفع  این ارواح، آتشی بزرگ برپا می ساختند ، " این شب ، شامگاهی برای تردد ارواح ، اجنه و اشباحی که در ان شب آزادی داشتند  بر روی  سراسر گیتی بود( کتاب " خرافات احمقانه – الکساندر مک گرگور ص ۴۴ ). در این شب قربانی هایی از جمله انسانها به حضور روح مرگ اهداء می شد ، آن هنگام که بنا بود آنها برای ملاقات با قربانیان زمینی  و دوستهایشان بیایند . در این شب ارواح مردگان به خانه‌هایشان بر می گشتند و انتظار سرگرم شدن با خوراک‌ها و سایر پذیرایی‌ها  را داشتند . اگر غذا و سر پناه مهیا نمی بود ،  آنها مسببین برآورده نشدن خواسته هایشان را طلسم کرده  و سبب نابودی آنها می شدند . و این منشاء جمله " حیله  یا پذیرایی " در جشن هالوین است . در بین سلتیان باستان ، هالوین آخرین شب سال و زمانی مناسب برای فالگیری در مورد آینده بود، (منشاء بازی‌های ویژه هالوین از همینجاست).

 

نمونه‌ای از مراسم مشابه در سایر نقاط جهان

در کامبوج مردم عادت داشتند سرودی با مضمون "  تمامی اجداد ما ، شمایی که رحلت کرده اید ، تشریف بیاورید و آنچه از خوراک برای شما مهیا کرده ایم میل نمایید ،فرزندان خود را برکت دهید و آنها را شاد سازید ( نگاه کنید به کتاب سور ل کامبودج  ، چاپ پاریس ۱۸۷۵ ، نوشته‌ ایمونیر ، صفحه ۵۹ ). در مکزیک ، و سایر کشور‌های امریکای لاتین ، روز اول و دوم نوامبر روز مردگان یا به زبان محلی ال‌ دیس د‌‌ لوس مورتس است . در برخی ملل بعد ازظهر سی و یکم اکتبر آغاز روز کودکان مرده است ،  که به طبع آن  فردای آن یعنی روز ۱ نوامبر روز مردگان بالغ است . شمایل‌های اسکلتی ، شیرینی‌ها ( اسکلت‌های شکری ) ، اسباب بازی‌ها ، مجسمه‌ها و تزئینات در همه جا  به چشم می خورد . در مکزیک مردم محرابهای خانگی بنا می کنند و آن را با انواع نماد‌های مذهبی و نانهای مخصوص و خوراک می پوشانند ، که البته در هالوین امریکایی این گونه نیست . این عادات ریشه در عادات ازتک‌ها و اینکاها که پیش از رسیدن کاتولیک‌های اسپانیایی در آن محدوده می زیستند، دارد. این مراجع حتی مراجع بسیار کهن تر منبع پیدایش این رفتارها بوده است .

 

با اینکه برخی جنبه‌های جشن هالوین در کشورهای مختلف متفاوت است ، اما قالب‌ها و اهداف یکی هستند . " باور قالبی در بین اغلب ملتها وجود دارد  که روح افراد نیک توسط روحهای نیک گرفته شده و به بهشت برده می‌شوند ، اما روح افراد شریر در فضای بین زمین و ماه سرگردان می شوند ،  یا به دنیایی نادیده سپرده می شود  و این روحهای سرگردان به شکار زندگان مشغولند ، اما منظور آنها  این است که  این روحها باید اخراج شوند.

 

نویسنده : کریگ اسکات

ترجمه : نوید و مها فیروزه

جمع آوری و تهیه:  کشیش آراماییس قاراخانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO