سؤالات رایج

یوحنای رسول چگونه درگذشت؟

5/5 - (1 امتیاز)

          همانگونه که می دانیم یوحنای رسول در اواخر زندگی خود به دلیل ایمانش تبعید شده بود. (مکاشفه 1: 9). کتاب مقدس هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی مرگ یوحنای رسول به ما ارائه نمی دهد، اما از سنّت کلیسا برای ما چندین فرضیه باقی مانده است.

          محتمل ترین نظریه دربارۀ درگذشت یوحنا نشان دهنده این است که یوحنا در افسس دستگیر شد، دشمنان وی او را به قصد کشت در دیگ بزرگ روغن جوشان انداختند و او با شهادت روبرو شد. با این حال ، طبق سنّت، یوحنا به طرز معجزه آسایی از مرگ رهایی یافت. سپس مقامات، یوحنا را به بردگی برای کار اجباری در معادن جزیره پتموس تبعید کردند. یوحنا در این جزیره در قسمت جنوبی دریای اژه ، عیسی مسیح را در رؤیا دید و کتاب مکاشفه را نوشت. بعداً یوحنای رسول آزاد شد ، احتمالاً به دلیل کهولت، به ترکیۀ کنونی بازگشت. او بعنوان یک مرد مسن ، مدتی پس از 98 میلادی، تنها رسولی بود که در صلح و آرامش دار فانی را وداع گفت.

          نظریۀ دیگری نیز در مورد مرگ یوحنا وجود دارد که به اسقف پاپیاس هیراپولیس در قرن دوم مرتبط است. بر اساس گزارش و مطالب پاپیاس، یوحنا توسط گروهی از مردان یهودی کشته شد.

اما، بسیاری از تاریخ نگاران بر این باورند که سوء تفاهم و نقل قولی اشتباه از پاپیاس به عمل آمده و به همین دلیل به صحّت این مطلب مشکوک می باشند.

            روایتی نیز وجود دارد که می گوید یوحنا با مرگ طبیعی در نگذشته، بلکه مستقیماً مانند خنوخ و الیاس به آسمان صعود نموده. هیچ مدرک کتاب مقدسی برای اثبات صحت و درستی این داستان وجود ندارد.

            در نهایت، چگونگی مرگ یوحنای رسول آنقدر مهم و ضروری نیست. آنچه مهم است این است که او از مسیح عار نداشت (به لوقا 9: 26 مراجعه کنید) و حاضر شد جان خود را بخاطر ایمانش از دست بدهد. هیچ کس بخاطر یک دروغ حاضر نخواهد بود که جانش را فدا کند. یوحنا بر این حقیقت واقف بود که عیسی مسیح قیام کرده، و حاضر بود بمیرد اما ایمان خود را به نجات دهنده اش انکار نکند.

 

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمه: آرمینه باباخانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO