دنیای پس از مرگ و ایّام آخر

فرشتگان از کجا آمده اند؟ منشاء فرشتگان چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

فرشتگان موجودات روحانی شخصی هستند که برای پرستش و خدمت خدا آفریده شده‌اند.  در مورد زمان آفرینش فرشتگان در باب‌های 1 و 2 پیدایش چیزی را مشاهده نمی کنیم، اما كتاب مقدس نشان می‌دهد كه وقتی خدا زمین را خلق كرد، فرشتگان حاضر بودند (ایوب 38: 4-7).

برای ما فرشتگان موجوداتی اسرارآمیز و قدرتمندی هستند اما آن‌ها نیز مانند همه موجودات دیگر مخلوق می باشند. در کتاب مقدس این موضوع کاملاً روشن است.  مزمور 148 فهرستی از مخلوقات مختلف را ارائه می‌دهد و به همه چیز، از جمله فرشتگان، دستور داده می‌شود که خدا را ستایش کنند: "ای همه فرشتگانش او را بستایید، ای همه لشکریانش، او را بستایید. . . . .  اینان همه نام خداوند را بستایند، زیرا که او امر فرمود، و آفریده شدند" (آیات 2 و 5).  فرشتگان بخشی از چیزهای "نامرئی" و "قدرت" هایی هستند که توسط خدا آفریده شده‌اند و پولس رسول در باره آنها چنین اظهار می دارد: "زیرا همه چیز به واسطه او آفریده شد: آنچه در آسمان و آنچه بر زمین است، دیدنی‎ها و نادیدنی‌ها، تخت‌ها و قرمانروایی‌ها، ریاست‌ها و قدرت‌ها، همه به واسطه او و برای او آفریده شدند.  او پیش از همه چیز وجود داشته، و همه چیز در او قوام دارد." (كولسیان 1: 16-17).

ما این را می دانیم که بشر از خاک آفریده شده.  خدا آدم را از خاک زمین بسرشت و در بینی او نفس حیات دمید و آدم موجودی زنده شد (پیدایش 7:2). به ما گفته نشده که خدا فرشتگان را از چه "ماده" ای آفرید و یا فرایند این آفرینش چگونه بوده است.  از آنجا که خدا فقط گفت و کلّ هستی را به وجود ‌آورد (پیدایش 1)، ممکن است فرشتگان نیز با کلام او خلق شده اند. می توان گفت که آفرینش فرشتگان از فکر خدا طراوش کرده و جنبه مهارت استادانه دیگری از خلاقیت او را عرضه می دارد.

باور رایجی وجود دارد که وقتی مردم می‌میرند تبدیل به فرشته می‌شوند – البته این برای " مردم خوب" رخ می دهد. فیلم" این یک زندگی شگفت انگیز است" ساخته سال 1946 این مفهوم را از طریق شخصیت افسانه ای کلارنس اودویِ ساعت ساز، زمانی که در قید حیات بود (293 سال پیش)، به نظاره گر آن القاء می نماید که او اکنون مبدّل به فرشته ای شده که سعی بر این دارد تا از طریق اعمال نیک خود، بال‌های خود را کسب کند.  اینکه فرشتگان سابقاً انسان بوده اند، هیچ پایه و اساس کتاب مقدسی ندارد. در حقیقت، كتاب مقدس به وضوح اعلام می دارد كه فرشتگان با ما تفاوت دارند. بشر "کمی پایین‌تر از فرشتگان” (مزمور 8: 5) قرار دارد.  حتی در آسمان، تفاوت بین نوع بشر و "فرشتگان" همچنان محفوظ باقی می ماند (مکاشفه 7: 9-11).

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمه: ناجیه راعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO