خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دیده‌بان اولین کسی است که متوجه می‌شود (روز یازدهم)

3/5 - (10 امتیاز)

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دیده‌بان اولین کسی است که متوجه می‌شود (روز یازدهم)

کولسیان 4: 2

در عهد عتیق مکان های مناسبی روی حصار شهر وجود داشت که دیده بانان بر آن ها پاسبانی می کردند. آنها اولین کسانی بودند که متوجه نزدیک شدن دشمن و یا کاروان ها به شهر می شدند و اهالی شهر را از نزدیک شدن آن ها مطلع می ساختند. این دیده بان ها پیش از هر کسی دیگری همه چیز را از دور مشاهده می کردند.

دعا به ما دید الهی می بخشد. دعا ما را هشیار تر می سازد و در واقع از نظر روحانی به ما حس ششم خاصی را می بخشد که فراتر از پنج حس بشری است.

هر چه بیشتر دعا کنیم بیشتر آنی را که خدا می خواهد متوجه خواهیم شد. کمتر دعا کنیم کمتر هم متوجه خواهیم شد.

واژۀ دعا به زبان آرامی Slotha است و به معنای تله گذاشتن است. وقتی دعا می کنیم خدا فرصت های زیادی را برای ما روشن می سازد. فرصت ها مانند حیواناتی هستند که به خستی گرفتار می شوند. ولی وقتی دعا می کنیم در حقیقت تله ای برای صید فرصت ها می گذاریم.

دعا فقط استفاده از چند کلمۀ بی معنا نیست بلکه مکالمه با خداست. ما با خدا از طریق دعا صحبت می کنیم و خدا هم از طریق رؤیاها، ایده ها، خواسته ها و احساسات با ما سخن می گوید.

مکاشفه ای که روح القدس عطا می کند، نوعی حس ششم ما می باشد. بعضی چیزها را نمی توانیم جز به وسیلۀ  روح القدس ببینیم. این طور نیست؟

وقتی طفلی به دنیا می آید، نمی تواند خوب و واضح ببیند و همه چیز را در مراحل اولیه سیاه و سفید می بیند و پس از چند ماه رنگی می بیند و در یک سالگی تقریباً مانند یک بزرگسال به خوبی می بینند.

با دید روحانی ما نیز همین اتفاق می افتد. دعا، کلید وسعت دادن به دید روحانی ما است. قبل از باز شدن چشمان روحانی، دید ما مانند یک طفل نوزاد است. روح القدس به یاری ما می شتابد و درک ما عمیق تر می شود.

وقتی چشمان روحانی ما باز می شود، خدا را در همۀ لحظات زندگی خود می بینیم. ما خدا را در دیگران می بینیم و اثر انگشت خدا را در مخلوقاتش می بینیم. و بهتر متوجه فرصت هایی می شویم که خدا در اطرافمان به وجود می آورد.

بنابر این بیایید به وسیلۀ دعا به روح القدس اجازه دهیم تا چنین فرصت هایی را به ما نشان دهد و مانند دیده بانان جزو اولین نفرات باشیم که فرصت ها را دریابیم.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO