زندگی روزمره مسیحی

چگونه می توانم از بدهی هایم آزاد شوم؟ 

4.5/5 - (8 امتیاز)

چگونه می توانم از بدهی هایم آزاد شوم؟ 

«از پرداخت بدهی های خود دریغ مدار» (امثال سلیمان 3: 27 ترجمۀ انگلیسی TLB  کتاب مقدس)

خدا در کتاب مقدس با وضوح کامل بیان می کند که در بارۀ بدهی چه احساسی دارد. در رومیان هم می خوانیم: «هیچ دِینی به کسی نداشته باشید…» (رومیان 8:13 ترجمۀ هزارۀ نو).

مطمئناً تو هم این را باطناً می دانی اما خدا در کتاب مقدس در این مورد به روشنی سخن گفته که: قرض داشتن چیز خوبی نیست.

با این حال، خیلی از مردم خود را در حال غرق شدن در بدهی هایشان می بینند. هر چه بیشتر می گذرد، همان قدر بیشتر آرزو می کنند بتوانند از شرّ این بدهی ها آزاد شوند و به همان حالت اولی که شروع کرده بودند برگردند.

خدا هم همین را برای تو می خواهد. او می‌خواهد که همۀ قرض هایت را بپردازی تا امور مالی تو را برکت دهد. اما تلاش برای رهایی از قرض کار آسانی نیست! اول از همه باید برای این کار مصمّم باشی و سپس  باید متعهد به انجام آن باشی و سپس برای آن نقشه ای بکشی.

بیایید با هم به این دو قدم نظری بیفکنیم:

  • تصمیم قاطعانه بگیر که از بدهی هایت آزاد شوی

شاید متوجه این حقیقت شده ای که افتادن به تلّۀ قرض و بدهی کار آسانی است. اصلاً نیازی به فکر کردن ندارد. اما بیرون آمدن از تلّۀ بدهی امر مشکلی است. باید مسیر خود را کاملاً عوض کنی و شروع به صعودی طولانی و خسته کننده به بالای تپه بکنی. این کار خواهان تصمیم بسیار مشکلی است و باید به زمان و انضباط دادن به خود متعهد شوی تا بتوانی از بدهی هایت آزاد شوی.

البته در این صعود، خود را تنها خواهی دید. اما خدا کاملاً می داند که در کجای کار هستی! او مدت طولانی پیش از آن  که این اتفاق بیفتد از آن خبر داشت و در وسط تمام  این مشکلات تو می خواهد به تو کمک کند، قوت ببخشد و باعث رشد تو شود. او در این چالش با توست و تو هرگز تنها نیستی.

  • برای رهایی از بدهی هایت نقشه ای بکش.

رهایی از بدهی کاری است که روز به روز و گام به گام اتفاق می افتد و این اقدام به کلمه ای وابسته است که بیشتر مردم آن را دوست ندارند یعنی “انضباط”. به سخنی دیگر باید به خود بگویی این را  نخر، این کار را بکن و این کار را نکن.

کتاب مقدس در امثال سلیمان 5:21 می فرماید: «برنامه ریزی خوب و کار طاقت فرسا انسان را توانگر می سازد، اما شتاب زدگی باعث فقر می شود.» (ترجمۀ انگلیسی TLB  کتاب مقدس)

اگر بدهکار هستی، این هشدار کتاب مقدس را نادیده نگیر که از هر گونه شتاب زدگی برحذر باش.

اگر بدهکار هستی، دردی در دل داری و می خواهی هر چه زودتر از شرّ آن خلاص شوی و دائم وسوسه می شوی که از میان برها استفاده کنی.

اما به جای تعقیب میان برهای عجولانه، به دنبال نقشۀ خدا باش و وقتی نقشۀ خدا را دانستی، خود را به این نقشه متعهد کن و تصمیم قاطع بگیر که برای رسیدن به هدف خود هر آن چه لازم است انجام دهی.

لحظه ای تصور کن که اگر برای رهایی از بدهی هایت قدم های جدی برداری، تا یک سال دیگر به کجا خواهی رسید.

پس تصمیم بگیر که این قدم ها را هر روز، با تکیه بر حکمت و رحمت خدا برداری و شروع به انجام این کار سخت بکنی.

 

تبادل نظر:

  • چرا برای خیلی از مردم انضباط دادن به خود در امور مالی، کار دشواری است؟
  • اگر در این لحظه هیچ بدهی نداشتی، زندگی تو چقدر فرق داشت؟
  • لحظه ای فکر کن که در عرض یک سال از نظر مالی به کجا می خواهی برسی. برای رسیدن به چنین هدفی، هر روز به چه کاری دست خواهی زد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 20 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO