خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیکلیسا

چهار انتخاب مهم برای عشق ورزیدن: انتخاب سوم- پذیرش را انتخاب کن (قسمت سوم)

رای بدهید

چهار انتخاب مهم برای عشق ورزیدن

انتخاب سوم: پذیرش را انتخاب کن

به منظور عشق ورزیدن مانند عیسی، مهم است که پذیرش را انتخاب کنیم. پولس رسول به ما توصیه می کند: «یکدیگر را بپذیرید چنان که مسیح نیز ما را پذیرفت برای جلال خدا» (رومیان 15: 7). همان گونه که عیسی ما را می پذیرد ما نیز یکدیگر را می پذیریم. چرا این مسئله تا این حد  اهمیت دارد؟ چون همۀ روابط ما بر پایۀ پذیرفتن یکدیگر استوار است اگرچه این طور فکر می کنیم که آن ها بر اساس شباهت هایمان به یکدیگر می باشند. «رابطۀ ما با هم بهتر می شد اگر کمی شبیه من بودی.» اتحاد و یگانگی در شبیه هم بودن نیست. اغلب قوی ترین روابط بین افرادی پیش می آید که تفاوت های زیادی با هم دارند! یعنی آنانی که تفاوت هایشان را پذیرفته اند و از دیگران توقع ندارند که شبیه آن ها باشند. تا زمانی که تفاوت های دیگران را نپذیری، محکوم هستی تمام عمر خود را با کسانی که شبیه تو هستند صرف کنی! چنین تفکری هولناک است! بدون داشتن اشخاصی که با تو متفاوت هستند، هرگز رشد حقیقی را تجربه نمی کنی.

یکی از مهم ترین درس هایی که باید یاد بگیریم، تفاوت میان پذیرش و بخشش است. در ما و دیگران تفاوت های زیادی هست که هیچ ربطی به بخشش ندارند بلکه این تفاوت ها برای پذیرش خلق شده اند.

وقتی کسی دیدگاهی دارد که با دیدگاه من فرق دارد، من باید او را بپذیرم و نه این که او را ببخشم. وقتی شخصیت یک نفر باعث می شود که او در شرایط خاصی  برخورد متفاوتی از من داشته باشد، آن چه من به آن احتیاج دارم، بخشیدن او نیست بلکه پذیرفتن اوست. من بارها شاهد این بوده ام که وقتی با یکدیگر غمی را تجربه می کنیم، مسئلۀ پذیرش، اهمیت بسزایی می یابد. همۀ ما به شکلی متفاوت از یکدیگر و بسیار شخصی، غم خود را ابراز می کنیم. شاید یک نفر کاملا سکوت کند و در حال  تعمق قرار  گیرد، در حالی که شخص دیگری دائم  در حال صحبت کردن است. یک نفر غم خود را سریع و راحت رها می کند، در حالی که برای دیگری رها کردن این فقدان ماه ها طول می کشد.

وقتی کسی را از دست داده ای و برایش ماتم می گیری، وسوسه می شوی که توقع داشته باشی اطرافیان تو نیز مثل تو به ماتم خود ادامه دهند. به منظور عشق ورزیدن مانند مسیح باید انتخاب کنیم که تفاوت هایمان را بپذیریم.

نوشتۀ تام هولادی

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO