زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجمسئلۀ رنج

پیشگویی کتاب مقدس دربارۀ روسیه در زمان های آخر

2.9/5 - (20 امتیاز)

پیشگویی کتاب مقدس درباره روسیه در زمان های آخر

با تغییر و تحول در اوکراین، روسیه در صدر اخبار جهان قرار گرفت. در تحول دیگر، روسیه با همکاری ایران و سوریه درصدد برآمد تا جنبش افراطی داعش را حدف نماید. این اقدام روسیه، توجه جهانیان را بیشتر به خود معطوف نمود.
کتاب مقدس پیشگویی کرد که روسیه در دوران آخر آن قدر قدرت مند خواهد شد که با مشارکت ایران و چند کشور عربی به اسرائیل حمله خواهند کرد. در بیش از 2500 سال قبل، خدا به حزقیال فرمود:”به ضد جوج، پادشاه ماشک و توبال پیشگویی کن. به او بگو که خداوند می فرماید من به ضد تو هستم. سربازان پیاده و سواران مسلح تو بسیج شده، سپاه بسیار بزرگ و نیرومندی را تشکیل خواهند داد. پارس، کوش و فوط و بسیاری از قوم های دیگر هم با تمام سلاح های خود به تو خواهند پیوست. تو به سرزمین اسرائیل حمله خواهی کرد. سرزمینی که مردم آن از سرزمین های مختلف بازگشته اند. ولی تو و هم پیمانانت سپاهی بزرگ تشکیل خواهید داد و مثل طوفانی سهمگین بر آن ها فرود خواهید آمد و مانند ابری سرزمین اسرائیل را خواهید پوشانید. تو با سپاه عظیم خود از شمال می آیی. این در آیندۀ دور رخ خواهد داد. ولی در برابر چشمان همۀ قوم ها تو را از میان برمی دارم تا به همه، قدوسیت خود را نشان دهم تا آن ها بدانند که من خدا هستم” (حزقیال فصل 38 آیات 1- 16).
طبق گزارش کتاب مقدس، ماجوج، توبال و ماشک از نسل یافث (پسر نوح) هستند (پیدایش فصل 10 آیه 2). ماجوج، توبال و ماشک در واقع قوم هایی هستند که در روسیه و اروپای شرقی سکونت دارند. طبق پیشگویی حزقیال، در آینده جوج، ماشک و توبال به اسرائیل حمله خواهند کرد. خداوند برعلیه “جوج” که در سرزمین “ماجوج” سکونت دارد، پیشگویی کرد. “جوج” به عنوان حاکم “روش”، “ماشک” و “توبال” معرفی می شود. “جوج” تنها شخصیتی است که در این پیشگویی به او اشاره می گردد. او قدرتمندترین رهبر جهان است که برای حمله به اسرائیل برنامه ریزی خواهد کرد. در این پیشگویی “جوج” مظهر کل شرارت موجود در جهان خواهد بود. در آن زمان “جوج” قدرت نظامی خود را بر علیه اسرائیل بسیج خواهد کرد. این واقعه در پایان تاریخ بشر رخ خواهد داد.
حزقیال در فصل 37 شرح داد که چطور قوم اسرائیل از نقاط مختلف دنیا به سرزمین شان باز خواهند گشت. اما شخصی از مناطق شمالی به نام “جوج” قوم هایی را بسیج می کند تا به اسرائیل حمله نماید. هم پیمانان جوج، ایران، اتیوپی، لیبی و بسیاری از کشورهای دیگر می باشند. در مکاشفه فصل 20 آیه 8 نیز به نام جوج اشاره شده. جزئیات ماجرای حملۀ روسیه و هم پیمانانش در فصل 39 حزقیال یافت می شود.
اولین نقشۀ پلید “جوج”، حمله به اسرائیل است. این نکته، گناه مهاجمان را تشدید می کند. با خواندن پیشگویی درمی یابیم که اسرائیل مانند گذشته از حمایت اروپا و آمریکا برخوردار نیست. روسیه تنها ابرقدرت دنیا است و دنیا دارای یک رهبر است که “جوج” نام دارد.
دومین نقشۀ پلید او، غارت و چپاول است. در واقع جوج فقط به خاطر منافع اقتصادی به اسرائیل حمله خواهد کرد.
جوج پیش بینی کرد که حمله به اسرائیل (قوم خدا) و تصرف آن هم سهل و آسان است و هم ثروت سرشاری نصیب او خواهد شد. به بیان دیگر، جوج و متحدانش در صدد حمله به قوم خدا بودند که در صلح، رفاه و آسایش به سر می بردند.
در عهد عتیق هیچ گونه توضیح دیگری دربارۀ “جوج” یافت نمی شود. بر خلاف دشمنان معروف و قدیمی اسرائیل (مانند آشور، بابل، مصر)، “جوج” دشمن جدید و ناشناخته است. علاوه بر آن که در عهد عتیق، سرزمین “ماجوج” هرگز به عنوان تهدیدی برای اسرائیل نبوده است.
بعد از فروپاشی شوروی، روسیه قدرتی را که در دوران زمام داران کمونیست داشت، از دست داد. اما پس از اشغال بخش هایی از گرجستان و سپس جزیرۀ کریمه و تداوم بحران در شرق اکراین، دنیا متوجه شد که روسیه دوباره مانند گذشته قدرتمند شده، به طوری که رهبران کشورهای غربی تمایلی به رویارویی نظامی با آن نشان نمی دهند.
در مرحلۀ بعد، روسیه با برخی از کشورهای اسلامی هم پیمان شد تا جنبش داعش را در نطفه خفه کنند. اما کتاب مقدس نشان می دهد که این اتحاد با کشورهای اسلامی تا دوران آخر تاریخ بشریت هم چنان تداوم خواهد یافت و روزی این ائتلاف به اسرائیل حمله خواهد کرد.
در آن دوران، روسیه تنها ابرقدرت جهان خواهد بود و اسرائیل از نظر اقتصادی در اوج شکوفایی به سر می برد. حزقیال پیشگویی می کند که اسرائیل مرکز تجارت دنیا است (فصل 38 آیه 12).
پیام این پیشگویی را به هنگام رویارویی با مشکلات روزمره به یاد آورید: وقتی خدا طرف ما باشد، یقین خواهیم داشت که عاقبت پیروزی با ماست، زیرا خود خدا به نیابت از ما جنگ خواهد نمود. با خدا، هرگز به بن بست نخواهیم رسید.
خدا به حزقیال فرمود:”با جنگ بر علیه “جوج”، به همۀ قوم های جهان نشان خواهم داد که من خداوند هستم” (حزقیال فصل 38 آیات 22- 23).

نویسندۀ مقاله: مهران پورپشنگ (کشیش کلیسای ایرانیان شادی در جنوب کالیفرنیا) ۷ اکتبر ۲۰۱۵ برابر با ۱۵ مهر ۱۳۹۴

منبع: دفاعیات مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO