پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحی

پیشنهاداتی کاربردی جهت قدردانی و احترام به والدین

رای بدهید

هر انسانی، در هر سنی که احساس کند دیگر مفید نیست در همان لحظه دلش پیر می شود و در هر سنی که بفهمد وجودش مفید و ارزشمند است دلش جوان شده و با انگیزه بیشتر به زندگی ادامه می دهد حتی اگر مریض باشد.

در مورد والدین تان می گویم . والدینی که به فیض خدا در قید حیات هستند، به آنها سخاوتمندانه احساس مفید بودن و ارزشمند بودن شان را در عمل و نه فقط زبان نشان بدهید. آنها بیشتر از هـر سن دیگری با “سورپرایز شدن” خوشحال، شگفت زده و لبریز از عشق و هیجان می‌شوند.

چند پیشنهاد برای سورپرایز کردن والدین

۱- اگر با آنها زندگی می کنید، یک روز صبح زودتر از آنها بیدار شوید، صبحانه را برایشان آماده کنید، روی تختخوابشان بگذارید و بگویید امروز کارهای منزل به عهده من است .

۲- برای هر دوی آنها با پرداخت هزینه، برای پدر وقت ماساژ، و برای مادر وقت مانیکور ناخن و سالن آرایشگاه بگیرید.

۳- برایشان بلیط سینما یا کارت دعوت به رستوران بگیرید و با مقداری پول اضافه از صاحب رستوران بخواهید که حسابی تحویلشان بگیرند.

۴- در روزی که انتظارش را ندارند، برایشان هدیه غافلگیر کننده بگیرید. روزهایی غیر از روز مادر، روز پدر، سالگرد ازدواج، روز تولد، روز عشق ها.

۵- برایشان یک تور سیاحتی مناسب با سلیقه شان بگیرید. باید قبلا از آنها بپرسید “اگر بخواهید بروید مسافرت کجا را دوست دارید؟”
البته این یکی را بگذارید برای ایام بعد از کرونا!

۶- اگر با آنها زندگی نمی کنید سرزده بدون اینکه انتظارش را داشته باشند به ملاقاتشان بروید و آنها را در آغوش بکشید. اگر هم دورند تلفن تصویری در ابتدا و یا پایان هر روز حالشان را خوب تر می کند .

۷- شخصی را که خیلی به او علاقه دارند و برای دیدنش دلتنگ هستند بدون اطلاع شان با تقبل هزینۀ رفت و آمد دعوت کنید.

۸- چند تا از عکس روزهای جوانی شان مخصوصا عروسی شان را بزرگ کنید قاب بگیرید و به آنها بدهید .

۹- در یک وقت مناسب بنشینید و بگویید لطفا از خاطرات گذشته شان با شما صحبت کنند و با دقت و سکوت و توجه به آنها گوش کنید و نشان بدهید که برایتان مهم است .

۱۰- از آنها مشورت بخواهید و بگویید لطفا با تجربیاتشان شما را نصیحت کنند و بگویید به نظر شما چطور باید با این موضع برخورد کنم؟

پیشنهادات شما برای سورپرایز کردن والدین چیست؟
وقتی پیشنهادات خوب شما هم به این لیست کوچک اضافه شود، برای همه ما ایده های مناسب با بودجه ای که داریم برای سورپرایز کردن آنها پیدا می‌کنیم. امیدوارم سایه والدین تان همیشه روی سرتان باشد .

امروز در زنده بودنشان بی امان با آنها بخندید تا حالشان خوب شود زیرا فردا در نبودنشان با گریه های بی امان حالتان خوب نمی شود.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO