زندگی روزمره مسیحی

چهار دلیل برای رحیم بودن چیست؟

رای بدهید

چهار دلیل برای رحیم بودن چیست؟

عیسی در متی 5: 7 می فرماید: «خوشابه حال رحیمان، زیرا بر آنان رحم خواهد شد.» به کلامی دیگر آنچه با یک دست می دهی با دست دیگر می گیری. اگر خواهان برکت خدا در زندگی ات هستی باید این را یاد بگیری که خادم رحمت باشی.

راستی چرا خدا از تو انتظار دارد نسبت به دیگران رحیم باشی؟

1- چون خدا به تو رحم کرده! افسسیان 2: 4-5 می گوید: «خدا آن قدر در رحمت و بخشایش ثروتمند و در محبتش نسبت به ما کریم است که اگر چه به علّت خطاهای خود مرده بودیم، ما را با مسیح زنده گردانید. از راه فیض خداست که شما نجات یافته اید.» (ترجمۀ مژده برای عصر جدید) خدا از تو می خواهد رحمتی که از او دریافت کرده ای به دیگران عرضه کنی.

2- چون خدا به تو این حکم را داده که رحیم باشی. آیا می خواهی بدانی خلاصۀ هدف زندگی را بدانی؟ در این آیه آن را پیدا می کنی: «خداوند از تو چه می طلبد، این که انصاف را به جای آری و محبت را دوست بداری و با فروتنی در حضور او سلوک کنی؟» (میکاه 6: 8)

3- چون در آینده به رحمت بیشتری احتیاج داری. از حال حاضر تا وقتی رهسپار آسمان شوی، اشتباهات زیادی مرتکب می شوی. در آن لحظه محتاج رحمت خدا خواهی بود! اما آنچه را که به دیگران نمی بخشی، دریافت هم نمی کنی. یعقوب 2: 13 می گوید: «با دیگران رحیم باش، وگرنه وقتی خدا تو را داوری کند به تو رحم نمی کند. اما کسی که نسبت به دیگران رحیم است، بدون هر گونه ترسی در برابر تخت داوری خواهد ایستاد.» (ترجمه کتاب مقدس انگلیسی NCV)

4- چون رحیم بودن به یک زندگی شاد منتهی می شود. بار دیگر به متی 5: 7 دقت کنید. در آنجا عیسی می گوید خوشحال است کسی که رحیم است. پس هر چه بیشتر یاد می گیری که رحیم باشی به همان اندازه مبارک و شاد خواهی بود. اگر می خواهی شروع به رحم کردن کنی و در عین حال به تو رحم بشود، این دعا را بکن:

«پدر آسمانی وقتی به گناهان و قصوراتم در زندگی نگاه می کنم، قلب من به خاطر رحمتی که تو به من نشان داده ای مملو از شکرگزاری می شود. من هم می خواهم به شخصی رحیم مبدّل شوم و همان رحمتی که تو به من نشان داده ای به دیگران نشان دهم. به من این شجاعت را بده تا حتی در شرایط دردآور و رنج آور با دیگران رحیم باشم و در نتیجۀ کارهای پر از رحمتم بتوانم دیگران را به جانب تو هدایت کنم. اینها را به نام عیسی دعا می کنم. آمین.»

 

تبادل نظر:

  • مقصود میکاه 6: 8 از این که «رحمت را دوست بدار» چیست؟
  • وقتی رحیم بودن نسبت به کسی برایت سخت بوده ولی با این حال به او رحم کرده ای، خدا چگونه تو را برکت داده؟
  • به بعضی از راه هایی که می توانستی در هفتۀ گذشته نسبت به دیگران رحمت نشان بدهی فکر کن. اگر به این کار دست می زدی، در نتیجه ای که به دست می آمد چه تفاوتی می بود؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 15 ماه مِه 2023

ترجمۀ اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO