کتاب مقدس

گیاهان کتاب مقدس: درخت بید، پسته،پیاز، تره و توت

4.2/5 - (5 امتیاز)

درخت بید     لاویان 23: 40         Willow

در عهد عتیق معمولاً این درخت در ارتباط با آب ذکر شده است. ۲۱ نوع مختلف از این درخت در فلسطین یافت شده است. درختان بید موجود در فلسطین، بوته یا درختان کوچک هستند و به اندازۀ بیدهای اروپایی نمی رسند (ایوب ۴۰: ۲۲؛ اشعیا ۴۴: ۴ و حزقیال ۱۷: ۵). ریسمان هایی که شمشون با آنان بسته شده احتمالاً متعلق به درخت بید بوده اند (داوران ۱۶: ۷-۹).

پسته     پیدایش 43: 11      Nuts

هدیه ای که توسط یعقوب به مصر فرستاده شد. پوستۀ خشک ‌و نازکِ روی آن، مغز سبز کمرنگ و طعم چرب آن به عنوان چاشنی غذا به کار می رود، باغ های پسته، در بطونیم شهر کوچک جاد در شرق اردن قرار داشت (یوشع ۱۳: ۲۶).

پیاز        اعداد 11: 5         Onion

یکی از عمومی ترین سبزیجاتی است که در تمام دنیا مصرف می شود. ۲۶ دارو از پیاز بدست آمده که در لیست قدیمی طب یافت شده است.

تَره     اعداد 11: 5          Leeks

گیاهی پرورش یافته و دارای برگ های نواری شکل نسبتاً پهن و با غلاف دراز است، تاکنون به صورت وحشی دیده نشده است. گل های آن گلی یا سفید رنگ و مجتمع به صورت چتر بزرگ کروی است‌. قسمت مورد استفادۀ این گیاه، برگ و پیاز کوچک آن است که به حالت خام یا پخته مصرف می شود. تره را از قدیم الایام، مصریان، یونانیان و رومیان به مصارف تغذیه می رسانیده اند.

توت       1تواریخ 14: 14-15        Mulberry

تیرۀ بزرگی از گیاهان گلدار و بدون گلبرگ که بالغ بر ۱۰۰۰ گونه گیاه است و در ۷۳ جنس جای داده شده اند. غالب آن ها در نواحی استوایی مخصوصاً در هند و مالزی و تعدادی از آن ها نیز در مناطق دیگر پراکنده اند. گیاهانی به صورت درخت یا درختچه و دارای انواع بالا رونده و به ندرت علفی می باشند. واژۀ اصلی موجود در ۲سموئیل ۵: ۲۳-۲۴ و ۱تواریخ ۱۴؛ ۱۴-۱۵ به معنی «گریستن» است و اشاره به درختی می کند که دارای صمغ می باشد (در RSV بلسان ترجمه شده است). (به بلسان رجوع کنید). احتمالا ًمنظور از توت در لوقا ۱۷: ۶ توت سیاه است. درخت توت سیاه درختی است زیبا و به ارتفاع ۴ تا ۱۰ متر که به حالت طبیعی به ارتفاع ۲۰ متر نیز می رسد. از مشخصات آن این است که شاخه هایی کوتاه و متعدد پیدا می کند. میوه اش بزرگتر از توت سفید، به رنگ ارغوانی سیاه و دارای طعم ترش و شیرین و مطبوع است. قسمت مورد استفادۀ آن پوست ریشه، برگ و میوۀ نارس و رسیدۀ آن است.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO