روح القدسزندگی روزمره مسیحی

جنگ روحانی را چگونه پیروز شویم؟

رای بدهید

جنگ روحانی را چگونه پیروز شویم؟

«زیرا که ما را کشتی گرفتن با خون و جسم نیست بلکه با ریاستها و قدرتها و جهانداران این ظلمت و با فوجهای روحانی شرارت در جایهای آسمانی.» (افسسیان 6: 12). چهار نکته است که وقتی در جنگ روحانی هستیم، بهتر است آن ها را بدانیم:

1. وجود دشمن را منکر نشوید. وجود شیطان یک واقعیت است (اوّل پطرس 5: 8ـ9). وقتی به شما حمله می شود، نشان دهندۀ این است که شما ایماندار هستید. هر چه بیشتر برای خدا مؤثر باشید، شیطان بیشتر با شما می جنگد. و بر خلاف میل شما، ممکن است شدیدتر هم بشود. اگر شیطان وجود خارجی نداشت، پس چرا خدا پسرش را فرستاد تا با چیزی که وجود ندارد، بجنگند. کتاب مقدّس در اوّل یوحنا 3: 8 می گوید: «…از این جهت پسر خدا ظاهر شد تا اعمال ابلیس را باطل سازد.»
2. اقتداری را که خدا به شما داده بپذیرید. خیلی از ایمانداران به اقتداری که با استفاده از آن بایستی در برابر ابلیس مقاومت کنند، بی اعتنا هستند. در متی 28: 18ـ19 عیسی ابتدا می گوید، «تمامی قدرت (اقتدار) در آسمان و بر زمین به من داده شده است.» و بعد فوراً می فرماید: «پس رفته، همۀ امّتها را شاگرد سازید و ایشان را به اسم پدر، پسر و روح القدس تعمید دهید.». او همان اقتدار را به من و شما منتقل کرده است. او این کار را کرده، چون به ما مأموریت مخصوصی را محوّل کرده است (دوّم قرنتیان 5: 20).
3. زره خدا را بپوشید. وقتی پولس درمورد اسلحۀ تام خدا می نویسد (افسسیان 6: 11ـ17)، در حالی که خودش در زندان، به زنجیر نگهبانان رومی بسته شده است. او از نمونۀ زرۀ یوزباشی رومی برای اسلحۀ روحانی استفاده می کند. پولس تأکید دارد که همان طور که یک سرباز رومی برای رفتن به جنگ به زره نیاز دارد، ما نیز برای جنگ روحانی نیازمند این زره روحانی می باشیم. مثلاً من گاهی این طور دعا می کنم که «خدایا، من کلاهخود نجات را بر سرم قرار می دهم تا مرا از افکار شریر که به ذهنم حمله ور می شوند، حفظ کند. من نمی خواهم که افکار شیطانی داشته باشم. من افکار خودم را نمی خواهم بلکه می خواهم فکرهای تو را داشته باشم تا بتوانم صدای تو شوم. خدایا، می خواهم کمربند راستی را ببندم تا بتوانم حقیقت و راستی را با دیگران در میان بگذارم و نه کذب و دروغ را. می خواهم دیگران را به سمت عدالت هدایت کنم.
4. توپخانه را مورد هدف قرار دهید. میدان اولیۀ جنگ روحانی در زندگی شما، در آغاز کار، افکار و ذهن شماست ( دوّم قرنتیان 10: 4ـ5). پولس می گوید که خدا اسلحۀ خود را به ما داده تا ما برای انهدام مناظره ها و ادعای باطل افراد (طرز تفکر افراد) از آن استفاده کنیم. ما هر فکری را اسیر مسیح می کنیم. به منظور جنگیدن در برابر افکار، ما به چهار اسلحه احتیاج داریم: فروتنی، ایمان، حقیقت و پرستش.

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

مترجم: آرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO