زندگی روزمره مسیحیکتاب مقدسکلیسا

چرا و در چه مواقعی ده یک می دهیم؟

رای بدهید

چرا و در چه مواقعی ده یک می دهیم؟

 ده یک هنوز هم برای حمایت از خدمت های کلیساهای محلی اهمیت دارد و مؤثر است. ده یک را نباید برای انجام هر خدمتی صرف نمود، بلکه باید آن را برای «کلیسای محلی» یا کلیسای خانگی (مخزن ها یا خانۀ خدا) (ملاکی ۳: ۸) استفاده کرد؛ یعنی محلی که بیشتر وقت ها در آن خدمت می نمایید؛ محلی  که در آن فعالیت دارید و مسئولیتش به شما سپرده شده است. اگر توانایی و اشتیاق آن را دارید که در خدمت های دیگر نیز شرکت نمایید، می توانید از طریق هدایای داوطلبانه، این کار را انجام دهید.‌ اگر همۀ مسیحیان به سهم خود ده یک بدهند و از این طریق کلیسای محلی شان را حمایت کنند، آن گاه کلیساها برای خدمت و انجام ارادۀ خدا در جامعۀ اطراف شان، کمبودی نخواهند داشت.

برخی از مسیحیان احساس می کنند که در توانشان نیست در صدی از درآمد خود را برای خدا کنار بگذارند. آن ها باید بدانند که بخشش های خدا بسیار فراتر از این نگرانی هاست و خدا برای زندگی آن ها برکت های افزون تری در نظر دارد. خدا با منطق انسانی عمل نمی کند و به منابع انسانی محدود نمی شود. خود ملاکی وعده و دعوتی از خدا اعلام می دارد وقتی می گوید: «تمامی عُشرها را به مخزن های من بیاورید… مرا به این طور امتحان نمایید که آیا روزنه های آسمان را برای شما نخواهم گشاد و چنان برکتی بر شما نخواهم ریخت که گنجایش آن نخواهد بود؟ (۳: ۱۰) اگر چه هدف ما از صرف کردن پول در راه خدا، این نیست که چند برابر آن را باز پس گیریم ولی این حقیقت دارد که اگر ما سخاوتمند باشیم، خدا مطابق وعده اش ما را برکت خواهد داد.

خدا تغییرناپذیر است و اصول الهی نیز تغییرناپذیر هستند. کلیسا هنوز برای تحقق خدمت هایش نیاز به حمایت مالی دارد (همچنین شاید هر چه بیشتر می گذرد، این نیاز بالاتر می رود). ما نیز هنوز مسئولیم که ایمان خود را در بوتۀ آزمایش به اثبات برسانیم و با توانایی های شخصی مان، مسئولیت های الهی خود را به انجام برسانیم. هنوز هم هر آن چه داریم از آن خداست و خدا شایسته است که از طریق ده یک های ما نیز ستایش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO