کشیشان، شبانان و خادمینکلیسامسئلۀ رنج

پیامی برای خادمین خدا: هفت حقیقت که در دوران بحرانی ویروس کورونا یا کووید 19- می‌توان به آن ها توجه داشت کدامند؟

5/5 - (3 امتیاز)

پیامی برای خادمین خدا: هفت حقیقت که در دوران بحرانی ویروس کورونا یا کووید 19- می‌توان به آن ها توجه داشت کدامند؟

هفته‌های گذشته پر از تغییرات بی سابقه در زندگی و در کلیساهای ما بوده است. می‌دانم که بسیاری از شبانان در تلاشند تا بفهمند چگونه می‌توانند در دوره‌ای که تشکیل اجتماعات ممنوع است، بیشترین خدمت را به جمعیتِ در معرضِ خطرِ جامعه داشته باشند، و چه پیشنهاداتی را برای حفظ ده یک‌ها و هدایای کلیسای خود می‌توانند ارائه دهند.

هیچکدام از ما آموزش لازم را برای این کار ندیده است. ما قبلاً هرگز در دوره ای اینچنین در اپیدمی که شبیه  COVID-19 باشد خدمت نکرده‌ایم. همه جا ترس حاکم است و مطمئناً شما نیز با آن درگیر هستید.

در چنین زمانی ، باید به حقایقی که تغییر نمی‌پذیرند تکیه کنیم. کشیش محترم، شما این حقایق را خوب می دانید… و حتی بارها آنها را موعظه کرده اید. اما در شرایط بحرانی، یادآوری اصول بنیادی، امری بسیار مهم است. کتاب مقدس تأکید می ورزد که قبل از انجام هر اقدامی در زندگی، واقعیتها را دریابیم.

در زیر هفت واقعیت برای در میان گذاشتن با اعضای کلیسایتان ذکر شده است:

1- هر آنچه می شنوید الزماً حقیقت ندارد. همه افرادی که در اینترنت یا تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی پیامی را با ما در میان می گذارند، الزاماً اطلاعات درستی ندارند. در این دوران پرمخاطره می بایست در انتخاب کسانی که می خواهید به آنها گوش کنید، مراقب باشید. بسیاری از افراد در روزهای آینده انگیزه ها و نقشه های خاص خود را چه از نظر مالی و چه سیاسی و غیره دنبال می کنند.

کتاب مقدس در امثال سلیمان 16:13 می گوید: «شخص عاقل با دانش عمل می کند». به عبارت دیگر، از روی دانش و شناخت عمل کنید و نه ا ز روی ترس.این را برای خود اولویت قرار دهید تا واقعیتها را از افراد و منابع مورد اعتماد دریافت کنید.

2- همه در این بیماری در معرض خطر برابر نیستند. تاریخچه کورونا یا COVID-19 کاملاً واضح است. افراد بالای 60 سال و افرادی که در شرایط مساعد بیماری هستند، بیشترین احتمال آسیب‌پذیری را دارند. اگر در این دسته‌ها قرار دارید، لطفاً مواظب خود باشید. مطمئنم، به عنوان یک کشیش، می‌خواهید به اعضای کلیسای خود خدمت کنید. برای این کار باید به دنبال راه‌های مطمئن باشید. وفادار باشید اما حماقت نورزید.

3- این نیز بگذرد. کتاب مقدس به ما می گوید که افراد داوری خواهند شد. اول پطرس 12:4 می‌فرماید: ” ای عزیزان، از این آتشی که برای آزمودن شما در میانتان برپاست، در شگفت مباشید.” روزهای سختی است اما برای همیشه دوام نخواهند داشت.

بایستی آنچه را که متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند انجام دهیم. باید با عقلی سلیم اقداماتی که باعث کاهش شیوع این ویروس می شود، انجام دهیم. ما نیازی به ایجاد این تغییرات برای همیشه نداریم. اعضای کلیساهای ما دوباره گرد هم جمع خواهند شد.

4- به آنچه تغییر نمی‌کند توجه کنید، نه آنچه تغییر می‌کند. در هفته های آینده تغییرات بسیاری در دنیا، جامعه و کلیسای شما ایجاد خواهد شد. به راحتی می‌توان گفت که از همه تغییراتی که این بیماری واگیردار در شما و کلیسای شما ایجاد خواهد کرد، اطلاعی ندارید. شما کارهای دیگری را برای خدمت به جامعه و کلیسای خود انجام خواهید داد که یک سال پیش حتی در خواب هم نمی دیدید. انعطاف پذیر باشید، اما به یاد داشته باشید چه چیزی تغییر نکرده است.

کتاب مقدس می گوید، عیسی مسیح دیروز و امروز و تا ابد” همان است (عبرانیان 13: 8). در میان همه این تغییرات، می‌توانید روی این حقیقت حساب کنید. همچنین می‌توانید آگاه باشید که عشق خدا به شما و جامعه تان هرگز تغییر نکرده است. دعوت خدا در زندگی شما تغییر نکرده است. اجازه ندهید که تمام این تغییرات باعث شود از چیزهایی که هنوز پابرجا ست چشم پوشی کنید.

5- خدا به همراه شما از آن عبور می کند. این ویروس خدا را شگفت زده نکرد. او در تمام لحظات این ماجرا با ما همراه خواهد بود. ممکن است بعضی اوقات احساس تنهایی کنید. حتی ممکن است احساس کنید که هیچ کس بار نیازهای کلیسا را که اکنون بر دوش شما هستند درک نمی‌کند. اما ما هرگز تنها نخواهیم بود.

شما را تشویق می کنم که در این مدت اشعیا 43: 2 را به خود یادآور شوید: “چون از آب‌ها بگذری، با تو خواهم بود، و چون از نهرها عبور کنی، تو را فرو نخواهند گرفت. چون از میان آتش روی نخواهی سوخت، و شعله اش تو را نخواهد سوزانید”. در حال حاضر روی این حقیقت تمرکز کنید ، نه آن سر و صداهای موجود در اینترنت. این حقیقت نگرانی و اضطراب شما را به پرستش مبدّل می سازد.

6- این پایان داستان نیست. کتاب مقدس می گوید: “ما از هر سو در فشاریم، اما خُرد نشده ایم؛ متحیّریم، اما نومید نیستیم… زیرا می دانیم که او عیسای خداوند را از مردگان برخیزانید.”  (دوم قرنتیان 4: 8 و 14). عید رستاخیز مسیح یا عید پاک به ما یادآور می شود که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. حتی اگر این ویروس جان ما را بگیرد، مستقیماً به حضور خدا خواهیم رفت. در آن روز تمام درد، بیماری و اندوه ما تمام می‌شود. ویروس کورونا COVID-19 دیگر در آسمان ​​وجود نخواهد داشت.

ما نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، اما به خوبی می دانیم چه کسی آینده را رقم خواهد زد.

7- خدا می خواهد از کلیساهای ما برای کمک به دیگران استفاده کند. من به خوبی واقفم که کلیسای شما اکنون یک چالش باورنکردنی را پشت سر می‌گذارد. اما خدا نمی‌خواهد با این بحران فقط کلیسای شما را نگه دارد. او حتی این را نمی‌خواهد که کلیسای شما در این دوره فقط به بقای خود ادامه دهد. بلکه می خواهد در آن به رشد و تعالی برسد. این تفاوت اصلی میان چگونگی برخورد ما با درد، به عنوان یک فرد ایمان‌دار به مسیح با سایر مردمان جهان است. کلیسا نیازهای دنیا را به عنوان دری باز برای خدمت می‌بیند.

دعای من این است که کلیساهای شما پیشتاز بسیاری از خدمات جدید در این روزهای سخت باشد. امروز حتی شاید انواع چالش‌هایی که جامعه تان با آن روبرو خواهند شد، نمی‌دانید، اما خدا از آن آگاه است. این فرصتی است برای درخشش کلیساها.

من برای کلیساهایمان دعا می کنم. این ویروس خدا را غافلگیر نکرد و کلیسا را ​​نیز متوقف نمی کند. خود عیسی به ما یادآور می شود که دروازه های هاویه بر (کلیسا) استیلا نخواهد یافت.” (متی 16: 18).

در این حقیقت استراحت یابید.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن کشیش کلیسای سدلبک در کالیفرنیای آمریکا

ترجمۀ: ناجیه راعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO