کتابخانه

وضع جهان در دورۀ عهدجدید (فصل اول): وضع سیاسی- جانشینان هرود

رای بدهید

وضع جهان در دورۀ عهدجدید

(فصل اول): وضع سیاسی

جانشینان هرود

طبق آخرین وصیت هرود، سلطنت به ارکلائوس سپرده شد، ارکلائوس برای این که مقام سلطنت خود را تأیید نماید، تصمیم گرفت در اولین فرصت به روم برود ولی در یهودیه ناراحتی مردم از ظلم‌های خاندان هرود به قدری شدید بود که ارکلائوس مصمم شد پیش از رفتن به روم، وضع کشور خود را آرام سازد. در ایام عید فصح شورشی بر پا گردید که خاموشی آن فقط به وسیلۀ دخالت ارتش امکان‌پذیر شد.

ارکلائوس ادارۀ امور را به برادر خود فیلیپ سپرد و خودش به روم رفت. آنتیپاس هم، که سومین برادر بود و طبق دومین وصیت هرود به جانشینی او انتخاب شده بود، به روم رفت تا ادعای خود را ثابت نماید. اگوستس، به علت اختلافاتی که در این مورد وجود داشت، در اولین جلسه تصمیمی نگرفت.

قبل از این که تصمیمی گرفته شود، در یهودیه دومین شورش آغاز گردید. سابینوس، یعنی نماینده‌ای که بعد از مرگ هرود توسط اگوستس به یهودیه فرستاده شده بود که تا زمان تعیین جانشین هرود کارها را سرپرستی نماید، اورشلیم را تصرف نمود و معبد را غارت کرد. در مقابل، شورشیان او را محاصره کردند و علت این که جان سالم بدر برد این بود که واروس فرماندار سوریه و سپاهیانش به کمک او شتافتند. یهودیان سفیرانی به روم فرستادند و درخواست کردند که هیچ کس از خانوادۀ هرود به مقام سلطنت انتخاب نشود بلکه به آنها استقلال داخلی داده شود. فیلیپ هم به روم رفت تا از ارکلائوس پشتیبانی نماید.

در دومین جلسه، اگوستس وصیت هرود را تأیید نمود. ارکلائوس فرماندار کل یهودیه و سامره و ادوم شد. آنتیپاس فرماندار جلیل و پیریه گردید. فیلیپ به فرمانداری بتانیه، تراکونیتیس و اورانیتیس واقع در شمال دریای جلیل در شرق اردن انتخاب شد.

برگرفته از کتاب معرفی عهدجدید (انتشارات حیات ابدی)

نوشتۀ مریل سی تنی

ترجمۀ ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO