کتاب مقدس

نکاتی مهم در بارۀ یعقوب برادر ناتنی عیس مسیح

5/5 - (1 امتیاز)

نکاتی مهم در بارۀ یعقوب برادر ناتنی عیس مسیح

  • نام دو تن از شاگردان، یعقوب بود: یکی برادر یوحنا که در واقع پسر دیگر حلفی بود (متی 10: 2 و 3)، و دیگری بزرگترین برادر عیسی بود (متی 13: 55) که رهبری کلیسای یهودی نژاد را در اختیار داشت (اعمال 12: 17؛ غلاطیان 1: 19) و عموماً نویسندۀ این رساله در نظر گرفته می شود.
  • او به عنوان مردی فوق العاده نیکوکار شناخته شده بود و اغلب آشنایان او را «عادل» خطاب می کردند.
  • گفته شده که او ساعات طولانی را بر روی زانوانش در دعا سپری می نمود، به طوری که زانوهاش سخت و پینه خورده، مثل زانوهای شتر شده بود
  • به نظر می رسد که او ازدواج کرده بود (1قرنتیان 9: 5).
  • مرد با نفوذی بین یهودیان و کلیسای اولیه بود. پطرس چگونگی آزاد شدنش از زندان را به او اطلاع داد (اعمال 12: 17). پولس به توصیه های او گوش فرا داد (اعمال 21: 18-26).
  • قبلاً یهودی متعصبی بود اما بعد از شورای اورشلیم نامه ای آزادمنشانه خطاب به مسیحیان غیر یهودی می نویسد (اعمال 15: 13-29).
  • او در عین حال که از خدمت پولس در میان غیر یهودیان تجلیل نمود، اما خود، شخصاً در میان یهودیان به خدمت خود ادامه داد. خدمات او بسیاری از یهودیان را به سوی مسیح هدایت نمود.
  • مطابق اطلاعاتی که یوسفوس و مورخین قرن دوم ارائه داده اند، کمی بعد از سقوط اورشلیم به وسیلۀ روم در سال 70 میلادی، هنگامی که یهودیان، گروه گروه به مسیحیت می گرویدند، حنانیا که کاهن اعظم وقت بود با همراهی فریسیان و کاتبان شورای سهندین در حدود سال 62 یا 66 میلادی شورای سهندرین را تشکیل داد و به یعقوب «برادر عیسی که مسیح خوانده می شد» دستور داد تا در یکی از رسالت های اجتماعات معبد اعلام کند که عیسی، مسیح موعود نیست. اما یعقوب، در عوض اعلام کرد که عیسی پسر خدا، داور این جهان است.این امر باعث شد که دشمنانش او را سنگسار کنند و این در حالی بود که او دعای خیرخواهانۀ «پدر اینها را بیامرز زیرا که نمی دانند چه می کنند» را بر لب داشت.

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO