پاسخ به اسلام

نقدی بر ادعای معجزه قرآن در بیان وجود دو دریای شور و شیرین در کنار هم

5/5 - (143 امتیاز)

نقدی بر ادعای معجزه قرآن در بیان وجود دو دریای شور و شیرین در کنار هم

مفسرین اسلامی چند سالی است، که با عکس و فیلمهایی که نشانگرتصاویری از برخورد دو دریای بالتیک و دریای شمال به یکدیگراست و علیرغم این برخورد آب، این دو دریا هرگز با یکدیگر ترکیب نمی شوند، سعی در اثبات معجزات قرآن دارند. آنها مدعی هستند که این موضوع همان آیاتی است که قرآن 14 قرن پیش آن را پیشگویی کرده، و طبق روال معمول سعی برایجاد ارتباط بین این مسئله با آیات و روایات قرآن را دارند.
ایشان مدعی هستند که در شمالی ترین شهر دانمارک (شهر توریستی اسکاگن) می توان یک نشانه از معجزات قرآن را در مکانی که دریای بالتیک و دریای شمال به هم می پیوندند به زیبایی مشاهده نمود. ایشان مدعی هستند که این موضوع را می توان در آیات قرآن مشاهده کرد و برای اثبات گفته های خود آیات زیر را نقل میکنند:

سوره فرقان آیه 53
وَ هُوَ الَّذِی مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ وَ جَعَلَ بَیْنَهُما بَرْزَخاً وَ حِجْراً مَحْجُوراً.
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد..

سوره فاطر آیه 12:
وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَهً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ.
این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید..

سوره نمل آیه 61:
اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾
[آیا شریکانى که میپندارند بهتر است] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوهها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمی دانند.

در ابتدا باید متذکر شوم که آیا این موضوع کمی عجیب نیست که خدای محمد علیرغم تمام معجزات، به دو دریایی که در شمال اروپا قرار دارد، یعنی جایی که محمد اصلاً آنجا را ندیده و حتی تصورش را هم نکرده است اشاره کند؟ جایی که دو دریا، با دو آب متفاوت یعنی یکی شور و دیگری شیرین به همدیگر برخورد می کنند ولی با هم مخلوط نمی شوند.

 این موضوع بسیار جای تعجب دارد که در آن زمان حتی یک نفرهم از محمد این را سؤال نکرده که این دریاهای شور و شیرین در کجا قرار دارند؟ و محمد در پاسخ بگوید که، پیرو محبوب من این دریاها در اطراف کشوری بنام دانمارک قرار دارد.

سایتهای اسلامی سعی برآن دارند که با نشان دادن عکسی از دریای دو رنگ به خوانندگان خود اینگونه القاء نمایند که این همانجایی است که قرآن و محمد آن را پیشگویی کرده است ( دریای بالتیک و دریای شمال).

جالب اینجاست که در تمامی سایتهای اسلامی عکس مربوط را می توانند پیدا کرد اما چنین عکسی در خود کشور دانمارک و دیگر کشورهای معتبر یافت نمی شود. باید متذکر شوم این عکس مختص سایتهای اسلامی است و ظاهراً قدرت فتوشاپ برای تقویت ایمان مسلمین بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

چنانچه عزیزان در نقشه، به شمال اروپا، محلی که کشور دانمارک قرار دارد توجه نمایند، خواهند دید که دریای بالتیک در شرق دانمارک و در شمال کشور آلمان و در جنوب کشور سوئد قرار گرفته  است و در غرب کشور دانمارک دریای شمالی قرار گرفته شده است. یعنی این دو دریا هیچ ارتباطی به  یکدیگر ندارند. البته این را باید متذکر شوم که در سال 1985 کشور دانمارک با تلاش شبانه روزی بعد از ده سال یک کانال آبی معروف به نام (کانال کیل) از طرق خشکی ساخت تا دریای بالتیک را از این طریق به دریای شمال متصل کند. جالب است بدانید که نه دریای بالتیک آب شیرین و نه دریای شمالی آب شیرین ندارند. از لحاظ جغرافیایی تمامی دریاهای بزرگ، آب شور دارند و هیچ دریایی در دنیا، که آب آن شیرین باشد وجود ندارد. تنها دریایی که می توان آب شیرین، آن هم فقط در مدخل آن پیدا نمود مدخل ورودی دریای آمازون یعنی پر آب ترین رودخانه جهان است که به اقیانوس اطلس می ریزد و بلافاصله با آبهای شور اقیانوس اطلس مخلوط می شود.

درقسمت بالای شمالی ترین شهر دانمارک یعنی شهر اسکاگن  تنگه ی اسکاژراک  وجود دارد که بر اثرامواج حاصل از بادهای شمالی در دو طرف  دماغه این ساحل، منظره بسیار زیبایی بوجود آمده است و به همین علت یک منطقه زیبای توریستی می باشد و شوری آبهای موجود در آنجا، به همان شوری آبهای دریای شمالی است و اثری از آبهای شیرین نیست. دو آب متفاوت در رنگ ولی، هر دو آب، آبهای شور هستند.

بنا بر گفته های فوق این منطقه نمی تواند محل مد نظر قرآن و محمد باشد. پس سؤالی که دراینجا پیش می آید این است که محل مورد نظر در کجا قرار گرفته است؟

می بایست این را بیان کنم که اطلاعات علمی قرآن در حد یک آدم بی سواد 14 قرن پیش می باشد، چرا که درآن زمان مردم حجاز فکر می کردند که زمین صاف و مسطح می باشد.

بگذارید حقیقت را در مورد آیات مربوطه مطرح کنم. اولاً که در هیچ جای جهان، دریای آب شیرین وجود ندارد. آبهای رودخانه ها و آب چشمه ها، آبهای شیرین محسوب می شوند و آب تمامی دریاها و اقیانوسها آبهای شورمحسوب می شوند. پس با این احتساب گفته های قرآن کاملاً اشتباه و بی پایه و اساس می باشد. ثانیاً هر زمانی آب شور و آب شیرین در مجاورت همدیگر قرار بگیرند با همدیگر مخلوط می شوند آب شور چون سنگین تر از آب شیرین است به زیر آب شیرین می رود و آب شیرین را به قسمت روی آب شور به حرکت در می آورد و به این ترتیب یک حرکت و چرخش آرام را پدید می آورد و در این میان آبهای شیرین و شور با همدیگر مخلوط می شوند، به طوری که نمی توان حد و مرزی را برای این دو نوع آب در نظر گرفت. تقریباً در تمامی آبهای آزاد می توان دو رنگ را مشاهد کرد و این بخاطر املاح و جلبک های درون آب، و نه به خاطر شیرین و شوربودن آنهاست. به همین علت است که در تمامی آبهای آزاد می توان آبهای دو رنگ را مشاهده نمود.

اگر به سراغ مبحث دریای بالتیک و دریای شمالی برگردیم خواهیم دید که این دو دریا به هیچ وجه به یکدیگر راه ندارند، چرا که یکی در شرق و دیگری در غرب کشور دانمارک قرار دارند و فقط از طریق کانال کیل آن هم 32 سال پیش که به دست انسان ساخت شده است به هم راه دارند و هر دو دریا چنانکه درعرایضم گفتم  شور هستند. اگردرنقشه به شمال کشور دانمارک به تنگه اسکاژراک مراجعه نماییم خواهیم دید که در شمال کشور نروژ خشکی باریکی تا عمق خلیج پیش رفته و بخاطر بسته بودن شمال و شرق خلیج اسکاژراک، موقعیت استثنایی را پدید آورده است، که نه تنها در غرب باریکۀ این خشکی، چنانکه ذکر شد، موج وجود دارد بلکه از سمت شرق این خشکی نیز موج وجود دارد و یا بهتر  است بگوییم موج ایجاد می شود که این بدان معنی  است که درهر دو طرف این ساحل کوچک و زیبا موج وجود دارد و منظره ای بسیارزیبا و دیدنی ایجاد کرده است، باز هم باید متذکر شوم که این موضوع ارتباطی به آبهای شور و شیرین ندارد.

حال شاید مفسرین اسلامی بگویند: ” نه منظور ما همان رود آمازون است!” باید در جواب ایشان گفت قرآن می گوید دو دریا یکی آب شور و دیگری آب شیرین دارد. اولاً آمازون دریا نیست، بلکه یک رودخانه است، دوماً اگر قرار است طبق گفته های قرآن آبهای شور با آبهای شیرین مخلوط نشود باید گفت تا حال باید نصف آب اقیانوس اطلس شیرین باشد و این آبها نصف اقیانوس را باید اشغال می کردند چراکه رودخانه آمازون پر آب ترین رود جهان محسوب می شود و همیشه و هر لحظه میلیونها لیتر آب شیرین به اقیانوس منتقل می کند. چنانچه قراربر وجود حائلی بین آبهای شور و شیرین باشد پس می بایست مدخل این رودخانه به اقیانوس، هر روز بزرگ و بزرگتر شود. ولی به این علت که آبهای شور با آبهای شیرین مخلوط می شوند، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. مفسرین و سایتهای اسلامی برای تقویت ایمان مؤمنین خود، آدرس خلیج اسکاژراک را به اسم دریای شمال و دریای بالتیک می دهند که  به هیچ روی ارتباطی به هم ندارند. در جایی دیگر تصویر خلیج آلاسکا را منتشر و در جایی دیگر فیلم رود ریونگرو و سولیموز را پخش می نمایند وتا حد امکان سعی بر آن دارند که  تمامی آبهای جهان را با هم ترکیب نمایند وادعا کنند که این همان محلی است که قرآن به آن اشاره نموده که دریای شور و دریای شیرین، در مجاورت هم قرار دارند.  

درانتها این نوشته را به مفسرین اسلامی تقدیم می نمایم:

بر صخره غرور و دروغ تکیه نکن

احمق با غرور می تازد و با دروغ می بازد.

 نویسنده: کشیش آبیلا یوحنا مارو

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام از شما متشکرم خوب دروغ قرآن را در آوردید منتظر افشاگری بیشتری هستیم مقاله ها عالی و مفید هستند ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO