پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ اعداد (نقدی بر معجزات عددی در قرآن)

نقدی بر معجزات عددی قرآن: فصل پنجم- مضرب‌های 7و19 (قسمت دوازدهم)

5/5 - (1 امتیاز)

فصل پنجم

مضرب‌های 7و19

مقدمۀ فصل

حتماً اسم مضرب ریاضی را شنیده اید. هر عددی برای خودش به تعداد بی نهایت مضرب دارد که از ضرب آن عدد در عددهای 1, 2 , 3 , …. (تا بینهایت) به دست می آیند . برای مثال مضربهای عدد 8:

8×1=8     8×2=16     8×3=24      8×4=32      8×5=40 الی آخر

اخیراً معجزه تراشان مدعی شده اند میان تعداد کلمات، حروف، آیات و سوره های قرآن روابطی بر مبنای مضربهای ریاضی وجود دارد که معجزه محسوب می شود. سردستۀ این معجزه تراشان دو نفر است:

نفر اول رشاد خلیفۀ مصری سازنده ی مضرب 19 برای قرآن

نفر دوم عبدالدائم الکحیل سازندۀ مضرب 7 برای بسم الله و سوره های حمد و توحید

در فصل حاضر نمونه هایی از ادعاهای این دو نفر را مطرح می کنیم سپس صحت و سقم قضیه و معجزه بودن یا نبودن آن را بررسی خواهیم کرد.

مضرب نوزده

سازندۀ این معجزۀ عددی رشاد خلیفۀ مصری از پیروان مذهب بهائیت است . از آنجا که عدد 19 در بین بهائیون عددی مقدس محسوب می شود وی به نیت حق جلوه دادن بهائیت این معجزه را برای قرآن درست کرد. برخی از ادعاهای وی و حسابهایی که کرده درستند و برخی غلط. ولی نکتۀ مهم اینجاست که فرد مذکور چنان ارادتی به عدد نوزده داشت که مجبور شده است تحریفاتی در آیات و کلمات قرآن ایجاد کند تا عددهای مورد نظرش با مضرب 19 جور در بیایند. ابتدا به دو مورد از این تحریفات اشاره می کنیم سپس ادعاهای وی را بررسی خواهیم کرد.

(پاورقی 4): رشاد خلیفه یک بهائی مذهب بود. عدد 19 در دین بهائی مقدس می باشد. وی با درست کردن مضرب 19 برای قرآن می خواست دین بهائیت را حق جلوه دهد. به همین علت در پایان کتاب خودش گفته است: و انّ البهائی هوالدین االحق

تحریف اول: دو آیة آخر در سورۀ توبه جزو قرآن نیست و باید حذف شوند.

قرآن 6236 آیه دارد. این عدد مضرب 19 نیست. رشاد خلیفه برای اینکه تعداد آیات را به مضرب 19 برساند گفته: بسم الله الرحمن الرحیم های اول هر سوره نیز جزو آیات آن سوره  است. در این حالت تعداد آیات به ۶34۸ می رسند ولی بازهم این عدد مضرب 19 نیست لذا رشاد خلیفه برای حل این مشکل دستور داده دو آیۀ آخر سورۀ توبه را از قرآن حذف کنند.

(پاورقی 5): قرآن 114 سوره دارد. بسم الله سوره حمد جزو سوره حساب می شود. سورۀ توبه نیز بسم الله ندارد به همین علت فقط 112 بسم الله برای اضافه کردن باقی می ماند که اگر اضافه شود تعداد آیات قرآن به ۶34۸ عدد می رسد.

تحریف دوم: حرف مقطعة «ن» در اول سورۀ قلم باید به صورت «نون» نوشته شود.

به ادعای رشاد خلیفه تعداد تمامی حروف مقطعۀ موجود در قرآن ، مضربی از عدد 19 است . حرف «ن» یکی از حروف مقطعه می باشد و فقط نیز در سورۀ قلم آمده. تعداد این حرف در سورة قلم 131 عدد است. با احتساب یک حرف «ن» در بسم الله الرحمن الرحیم می شود 132 حرف ، که هیـچ کدام مضرب 19 نیستند. رشاد خلیفه برای رفع این مشکل رساندن تعداد به مضرب 19 دستور داده تا حرف «ن» در اول این سوره به صورت «نون» نوشته شود.

کسی که چنین استدلالی دارد می خواهد بگوید صورت نوشتاری کلمات قبول نیست بلکه بگونه ای که خوانده می شوند باید حسابشان کرد. دراین صورت باید خدمت ایشان عرض کنیم اگر قرار باشد صورت خوانداری حروف را حساب کنیم باید تمام تنوین ها و تشدیدها را نیز به این لیست اضافه کنید مثل «حَردٍ» در آیۀ 25 که با تنوین به صورت «حَردِن» خوانده می شود و حرف «ن» تولید می کند. همچنین کلماتی که حرف «ن» در آنها تشدید دارند. حرف «ن» دراین کلمات یک بار نوشته می شود ولی دو بار تلفظ می گردد. سراسر سوره پُر است از این تنوین ها و تشدیدها (مثل «ال یَدخلنُّها» در آیۀ 24 ) بنابرین ادعای مضرب 19 بودن حرف «ن» در این سوره به یک بازی شبیه است تا واقعیت.

– «بسم الله الرحمن الرحیم » 19 حرف دارد.

توضیح: این عبارت در اصل دارای 20 حرف می باشد. علت 19 دیده شدن تعداد حروفش این است که معجزه تراشان الف دوم در کلمۀ الرحمان را حذف کرده اند. الرحمان الرحیم

– تعداد تکرار کلمات «بسم الله الرحمن الرحیم» در قرآن مضربی از عدد 19 است.

توضیح: تنها یک مورد از این ارقام درست است ولی بقیۀ ارقام صحیح نمی باشند. کلمۀ «بسم» فقط بار ۶ در قرآن ذکر شده. اگر بسم الله اول سوره ها را نیز حساب کنیم تعداد 119 می شود که باز هم مضرب 19 نخواهد بود (113 بسم الله. سوره توبه بسم الله ندارد).

همان طور که در جدول بعدی می بینید کلمۀ «بسم » فقط ۶ بار در قرآن ذکر شده نه 19 بار .

حتی اگر کلمۀ اسم را حساب کنیم باز هم نمی شود زیرا «اسم» 20 بار در قرآن ذکر شده. رشاد خلیفه اینجا به دو مورد تقلب دست زده. از تعداد کلمات اسم یک عدد دزدیده سپس آن را به جای کلمۀ «بسم» جا زده است.

تعداد کلمات بسم در قرآن

تعداد کلمات اسم در قرآن

کلمۀ الرحمن با احتساب بسم الله الرحمن الرحیم سورۀ حمد 57 بار در قرآن ذکر شده. این مورد درست است و مضرب 19 می باشد.

تعداد کلمات رحمان در قرآن

کلمۀ رحیم نیز با احتساب بسم الله الرحمن الرحیم سورۀ حمد 115 بار در قرآن ذکر شده. و مضرب 19 نمی باشد:

تعداد کلمات رحیم در قرآن

تعداد واقعی کلمۀ الله نیز 2807 عدد است که مضرب 19 نمی باشد.

نکتۀ مهم:

گویا جناب رشاد خلیفه فراموش کرده که قبلاً گفته بودند بسم الله های هر سوره نیز باید جزو آیات آن سوره حساب شود. چنان چه قبلاً نیز گفتیم وی این کار را به دو علت کرده بود:

1- تعداد آیات قرآن به مضرب 19 برسند.

6346= (112 بسم الله)+ (2 آیه آخر توبه)- (6236 تعداد واقعی آیات قرآن)

2- تعداد کلمات رحیم به مضرب 19 برسد.

یکی از کلمات رحیم در در 2 آیۀ آخر سورۀ توبه قرار دارد با حذف این دو آیه از قرآن تعداد کلمات رحیم به 114 می رسد که مضرب 19 است.    114= 1-115

حال اگر مطابق حرف خودش حساب کنیم تعداد رحمان و رحیم مضرب 19 نخواهد بود زیرا 112 عدد دیگر باید به تعداد آنها اضافه شود.   226=112+114      169=112+57

در واقع رشاد خلیفه خواسته با این کار یک مضرب 19 به قرآن افزوده شود ولی دو مورد از مضرب 19 هایش به هم خورده است. البته چنین افرادی مردم را احمق فرض کرده اند وگرنه فرد عادی هرگز به خودش اجازه نمی دهد چنین مهملاتی ببافد.

سور ة علق اولین سور ة نازل شده بر پیامبر 19 آیه و 2۸5 حرف یعنی 15×19 حرف دارد. همچنین 19سوره مانده به آخر قرآن یعنی سورۀ 3۶ است .

توضیح: بله سورۀ علق 19 سوره مانده به آخر قرآن است ولی مثل این که جناب خلیفه فراموش کرده که قبلاً گفته بود بسم الله الرحمن الرحیم های اول هر سوره نیز جزو آیات آن سوره است و باید حساب شوند. با احتساب بسم الله ، این سوره 20 آیه خواهد داشت نه 19 آیه. ضمناً این سوره دقیقا 288 حرف دارد. نه 2۸5 تا. تعداد حروف هر یک از آیات را با رنگ آبی جلوی خودش نوشته ایم.
دوستان برای اطمینان خاطر می توانند خودشان نیز شمارش کنند:

پنج آیۀ اول علق که اولین آیات نازل شده بر پیغمبر (ص) است 19 کلمه دارد و 7۶ حرف است یعنی 76=4×19

توضیح: این پنج آیه، 7۸ حرف دارد وی دو حرف را نادیده گرفته است . خودتان بشمارید تا مطمئن شوید . کلمه نیز تعریف مشخصی ندارد. در معجزۀ شهرین متتابعین حرف «و»  و حرف «لم» کلمه حساب می شد ولی اینجا کلمه حساب نشده اند زیرا اگر حساب شوند تعداد 21  می شود و این یعنی نحوۀ شمارش کلمات از سوی معجزه تراشان کاملاً دلبخواهی است.

سورۀ  نصر آخرین سورۀ نازل شده بر پیامبر دارای 19کلمه و آیه اول آن 19 حرف دارد.

توضیح: آخرین سورۀ نازل شده سورۀ توبه است نه سورۀ نصر. نه تعداد حروف در سورۀ توبه مضرب 19 است و نه تعداد کلماتش.

در تمامی حروف مقطع ة قرآن نیز این روابط ریاضی بر مبنای مضرب 19 وجود دارد که حدود 200 رابطه است.

حرف «ق» در سورۀ ق 57 بار تکرار شده است یعنی 3×19 (ادعاصحیح است)

حرف «ن» در سور ة قلم 113 بار آمده است یعنی 7×19 (ادعا غلط است)

حرف «ص» در سورۀ اعراف 97 بار، در سور ة مریم 26 بار و در سورۀ  «ص» 29 بار آمده که جمع آن در سه سوره 152 می باشد یعنی 8×19 (ادعا صحیح است)

حرف «ک» در سورۀ مریم 113 بار آمده است یعنی: 7×19

توضیح: ادعایی است کاملاً دروغ. تعداد حرف ک در سورۀ مریم 137 تاست. از شانس رشاد خلیفه از بین 29 سوره ای که حروف مقطعه دارند حرف «ک» فقط در سورۀ مریم است. به همین علت نتوانسته آن را با سوره ای دیگر جمع ببندد لاجرم به دروغ متوسل شده است.

(پاورقی 6): حروف مقطعه و 29 سورۀ مذکور از این قرارند:

الم، المر، المص، کهیعص، حم، طه، یس، ق، ص، ن، عسق. طسم

بقره، آل عمران، اعراف، یونس، هود، یوسف، رعد، ابراهیم، حجر، مریم، طه، شعرا، نمل، قصص، عنکبوت، روم، لقمان، سجده، یس، ص، مومن، فصلت، شوری، زخرف، دخان، جاثیه، احقاف، ق، قلم

حروف مقطعۀ « ی» و «الف»

بین چهارده حرف «ع، ی، ل، ه، ک، س، م، ن، ق، ح، ط، ا، ر، ص» که حروف مقطعۀ قرآن را تشکیل می دهند دو حرف «الف ، ی» حالت خاصی نسبت به دوازده حرف دیگر دارند. دوازده حرف دیگر را به راحتی می شود شمرد ولی شمارش این دو حرف با حرف و حدیث های بسیاری همراه است و اشکالات زیادی ایجاد می کند. دوازده حرف دیگر، هم نوشته می شوند هم خوانده می شوند ولی این دو حرف گاهی نوشته می شوند ولی خوانده نمی شوند و گاهی هم برعکس، خوانده می شوند ولی نوشته نمی شوند و چهارگونه حالت دارند. این چهار حالت از این قرارند:

(پاورقی 7): امثال این کلمات در قرآن بیشمار است آنچه ما اشاره کرده ایم فقط چند نمونه است.

حتی حالت پنجمی نیز برای این مسأله وجود دارد و آن این که برخی قرآنها برای مثال کلمۀ سَموات را با یک الف به صورت سَموات و برخی دیگر با دو الف به صورت سماوات می نویسند. حال با این اوصاف چگونه یک شخص می تواند بگوید من این دو حرف «الف و ی» را در قرآن شمردم و فلان تعداد بودند یا مضرب نوزده می شدند؟ نتیجه می گیریم هر کس چنین ادعایی کند صد در صد دروغگوست چون هیچ معیاری نمی توان برای شمارش آنها در نظر گرفت و هزار جور اشکال در شمردن اینها پیش می آید. به فرض در کلمات «موسی و حتی» خواهند پرسید آیا حرف آخر این کلمات را «ی» حساب کردید یا الف؟ الف آخر در کلمۀ «کونوا» خوانده نمی شود؛ آیا آن را حساب کردید یا نکردید؟ همچنین حالتهای دیگر؟

حروف مقطعه در سورۀ بقره «الم» است. که الف الم میم خوانده می شوند. آیا آنها را سه حرف حساب می کنید یا 9 حرف؟ در الف حرف «ل» وجود دارد. در الم حرف «ا»  و حرف  «م» موجود است، همچنین در میم دو تا «م» تلفظ می گردد. حال اگر کسی بخواهد حروف مقطعه در سورۀ بقره را بشمارد آیا باید اینها را نیز حساب کند یا نه؟ اگر حساب کند یک جور مشکل پیش می آید و اگر حساب نکند جور دیگر! چنان چه ملاحظه می کنید هزار جور اما و اگر در شمارش این حروف وجود دارد بنابراین ادعای شمارش این دو حرف جز دروغ و تقلب چه می توند باشد؟

این دو حرف را با اوصافی که عرض شد هرگز نمی توان شمرد. فلذا بنده نیز از شمارش آنها صرف نظر کردم زیرا هیچ معیار و قانونی برایشان وجود ندارد و هر کس هر قانونی که وضع کند فقط مطابق سلیقۀ خودش وضع می کند. برای مثال اگر درشمارش الف، یک عدد الف کم بیاورد سَموات را تبدیل به سماوات می کند و اگر هم یک الف زیاد بیاورد «ذالک» را به صورت «ذلک» حساب خواهد کرد تا تعداد شمارش شده با مضرب نوزده جور در بیاید.

لازم به ذکر است چند حروف مقطعه نیز وجود دارد که تعدادشان با مضرب نوزده جور در می آید مثل حرف «ق» در سورۀ شوری که 57 حرف است و مضرب نوزده نیز می باشد. تذکر این نکته از آن جهت است که خوانندگان عزیز بدانند بنده منکر مضرب نوزده بودن در تمام حروف مقطعه نیستم لذا این شُبهه در ایشان پیش نیاید که ما همه را رد می کنیم. سخن بنده این است که چون در بین این حروف مثالهای نقض برای مضرب نوزده بودن بسیار است ادعای معجزه بودن این قضیه به کلی مردود می باشد. این موضوع تنها در صورتی می توانست معجزه باشد که همۀ حروف مقطعه تعدادشان مضرب نوزده می شد ولی چون اکثرشان مضرب نوزده نیستند پس نتیجه می گیریم آن تعداد اندکی هم که مضرب 19 هستند چیزی جز تصادف و اتفاق نیست. زیرا اگر شما هر حرفی را در هر کتابی بشمارید تعدادش بالاخره مضربی از یک عدد خواهد بود. و تعجبی هم ندارد چون بالاخره اکثر اعداد مضربی از مضربهای یک عدد دیگرند و این امر یک قضیۀ کاملاً اتفاقی و تصادفی است که هیچ ربطی به نبوغ یا هوش نویسنده ندارد و هیچ زحمتی هم نمی طلبد حتی کوچکترین زحمت، چون نویسندۀ آن اصلاً کاری به تعداد حروف ندارد.

امثال این عدد بازیها میان معجزه تراشان قرآن بسیار است ما اگر بخواهیم تمامی موارد را در این کتاب به بحث بگذاریم، هم این کتاب بحر طویل می شود و هم از حوصلۀ خواننده خارج است ولی از آنجا که مُشت نمونۀ خروار است و انسان عاقل را فقط یک اشاره کافی است ( العاقل یکفیه الاشارة) تنها به ذکر چند نمونۀ معروف بسنده کردیم زیرا همین چند نمونۀ معروف کافی است تا عزیزان دروغ بودن بقیۀ این ادعاهای پوچ را با عقل و منطق سنجیده و به باور قلبی برسند. شما نیز اگر خودتان قسمت معجزات عددی را به طور کامل در جاهای دیگر مطالعه کنید خواهید دید که این بحث (مضرب نوزده) تنها یک بازی با حروف است. اشخاص خیال پردازی که هرجا یک عدد کم می آورند چیزی را به آن می افزایند و هرجا اضافه می آورند به بهانه ای آن را نادیده می گیرند تا بالاخره به نحوی عدد حاصل شده با مضرب 19 آنها جور دربیاید.

اگر از سورۀ ناس به صورت برعکس سوره ها را بشمارید علق سورۀ نوزدهم می شود ولی آیا واقعا به چنین چیزی معجزه می گویند حرف از اعجاز ریاضی زدن برای قرآنی که در ساده ترین مسألۀ ریاضی جهان یعنی 2+2 اشکال دارد (فصل هفتم این کتاب) جز حماقت و سفاهت چیز دیگری نمی تواند باشد.

جناب رشاد خلیفه از پیروان فرقۀ بهائیت در کشور مصر بود. از آنجا که عدد 19 عدد مقدس این فرقه می باشد رشاد خلیفه برای تبلیغ حقانیت مذهب خویش سعی کرد تا با درست کردن ماجرای مضرب نوزده برای قرآن، فرقۀ بهائیت را تنها دین برحق عالم معرفی کند. وی این کار را با دستکاری در رسم الخط قرآن و شگردهایی که به برخی از آنها اشاره کردیم انجام داد. نقطۀ شروع کار وی از خود بسم الله الرحمان الرحیم بود که با تبدیل کردن کلمۀ الرحمان به الرحمن (حذف یک الف) مدعی شد بسم الله الرحمان الرحیم 19حرف دارد. پس نتیجه می گیریم فرقۀ بهائیت مورد تأیید خداست و تمامی فرقه های دیگر چه شیعه چه سنی باطلند و ان البهائی هوالدین االحق و… گویند همین رشاد خلیفه بعدها ادعای نبوت کرد و گفت من پیامبرم و به همین جرم نیز توسط مسلمانان پاکستانی کشته شد . این بود ماجرای مضرب 19 و عاقبت نظریه پردازش. ماجرایی که از همان بسم الله آغازینش با دروغ و تقلب و حیله گری (حذف یک الف) آغاز شده بود. سالی که نکوست از بهارش پیداست.

برگرفته از کتاب افسانۀ اعداد

نوشتۀ بهزاد پوربیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO