پیام های کشیش جلیل سپهر

رابطۀ استعداد و حکمت چیست؟

رای بدهید

رابطۀ استعداد و حکمت چیست؟

دلفین ها موجودات بسیار با استعداد و زرنگی هستند. بندرت قربانی نهنگ های قاتل می شوند. ولی زرنگی بدون حکمت اغلب کار دستشان می دهد.

بعضی از آن ها با زرنگی به تـور ماهیگیران حمله می کنند تا غذای آماده و بدون زحمتی بخورند ولی در تـور ماهیگیران گیر می کنند و می میرند درحالی که هیچ ماهیگیری برای صید آن ها تور پهن نکرده. آن ها گرفتار زرنگی بدون حکمت خودشان شده اند.

استعداد ما نیاز به حکمت خدا دارد و باید مانند چسب دوقلو درهم ممزوج شوند تا بتوانیم کار مفیدی انجام دهیم و گرفتار دام های روزگار نگردیم.
گاهی استعداد می گوید: «می توانی این کار را انجام بدهی»
ولی حکمت می گوید: «صبر کن فعلا انجام نده.»

زیرا حکمت با عقل و منطق و شعور و محاسبه کار می کند و نتیجه را از قبل می بیند. ولی استعداد و زرنگی با احساس و اشتیاق سروکار دارد و فقط راه های آسان رسیدن به نیاز ها را می بیند.

بیایید مثل سلیمان قبل از هر چـیز ابتدا حکمت روح خدا را درخواست کنیم تا بفهمیم چکار می کنیم؟ و چرا این کار را انجام می دهیم؟ آن وقت خواهیم فهمید چطور این کار را انجام دهیم که گرفتار تورها و دامها و تله ها نشویم.

بگذارید قبل از هر اقدامی روح خدا شما را به جمیع راستی هدایت کند. او دام های پنهان – زمان های مناسب و طریق های درست را بهتر و بیشتر از من و شما می داند. مبادا با دنیایی از استعداد گرفتار تور صیادان شوید.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO