اعتقادات اشتباهپیام های کشیش جلیل سپهر

در هالووین به دنبال چه هستی؟

رای بدهید

دوست عزیز، در هالووین به دنبال چه هستی؟

عده ای می گویند ما به داستان و فلسفۀ هالووین کاری نداریم؛ ما به دنیال جشن و شادی و هیجان و تفریح دورهمی هستیم. مافقط دنبال یک بهانه برای شاد بودن می گردیم. حالا اسم و شکلش هرچی هست مهم نیست.

اهداف شادی های دورهمی خیلی عالی است، چون اهداف زنده و پویایی است. شادی حقیقی یک احساس زنده و نشاط آور و لذت بخش است که باعث به وجود آمدن شور و شعف درونی در هر انسانی می شود و این حق هر انسان است که جشن و شادی های دورهمی داشته باشد.

کلام خدا می فرماید:
از با هم آمدن در جماعت غافل نشوید (عبرانیان 10: 25)
یکدیگر را بدون همهمه مهمانی کنید (اول پطرس 4: 9)

اما چرا در هالووین؟ چرا در مراسمی که حتماً باید با شکل ارواح سرگردان و عنکبوت و اسکلت و جنازه و جمجمه و سنگ قبر مردگان تزئین شود؟ چرا باید شادمانی و هیجان که یک احساس زنده و پویا و نشاط انگیز است را در میان جنازه ها و اشکال ترسناک و سر و دست و پای قطع شده و چشم درآمده و صورت تکه پاره شده و جنازۀ نیمه پوسیده جستجو کرد؟

لطفاً به تضاد بین هدف زیبای خودتان و شکل زشت تزئین و اجرای هالووین فکر کنید. آیا می توان دلیل قانع کننده ای برای توجیه این تضاد پیدا کرد؟

به راستی چرا زنده را درمیان مردگان می‌طلبید؟ (لوقا 24: 5)
چرا به جای هالووین با جشن حصاد (Harvest Festival) شادی نکنیم؟ جشنی که کشاورزان به مناسب جمع آوری محصولشان در این فصل برگزار می کنند.

مسیح فرمود: من شادی خود را به شما می دهم به شادی خداوند خود داخل شوید (متی 25: 21). تا خوشی من در شما باشد و شادی شما کامل گردد (یوحنا 15: 11).

مراسم هالووین جشن مسیحی نیست. فرهنگ امریکایی هم نیست. عرف سالم اجتماعی هم نیست. هالووین در اصل نمادی از مراسم شیطان پرستان برای قربانی گذرانیدن برای شیطان است و ایجاد ارتباط با ارواح کسانی که سال ها قبل مرده اند. هالووین به نوعی نمادی از احضار ارواح است که برای پذیرایی از ارواح مردگانشان آب نبات و شیرینی و انواع خوراکی می گذارند.

بنابرین باید از خودمان بپرسیم وقتی عیسی مسیح منشأ و دلیل واقعی شادی و نشاط است، چرا هدف های زنده را در مراسم هالووین در میان اسکلت مردگان و نمادهای قبرستان بطلبیم؟

جلیل سپهر
@jalilsepehr

یک دیدگاه

  1. درود بر شما و تشکر از مطالب مفیدی که انتشار میدهید. من دنبال جواب یک سوال توی اینترنت میچرخیدم که صفحه شما رو دیدم و مطالب آنقدر ساده و روان و مختصر نوشته شده که چند ساعت مشغول خواندن مطالب شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO