پیام های کشیش جلیل سپهر

مشکل اصلی “نوروز ستیزان” چیست؟

رای بدهید

مشکل اصلی “نوروز ستیزان” چیست؟

نوروز ستیزان با حداکثر فشار در تلاشند با استفاده از هر وسیله ای ذهن ایرانیان را از تمام آیین های ملی و باور های فرهنگی و ریشه های تاریخی شان پاک سازند. غافل از این که هیچ اقتداری قادر به محو هویت و تاریخ باستانی یک ملت نبوده و نیست.

مشکل اصلی “نوروز ستیزان” که با تحمیل هر ظلم و ستمی با مراسم نوروز باستانی و تاریخ ملی و آداب و رسوم فرهنگی چندین هزار ساله ایران باستان در ستیزند . “نداشتن یک فرهنگ غنی تر – رسومی دلپذیر تر و آیینی پسندیده تر از آیین باستانی ایرانی است”. به عبارتی مشکل شان نداشتن آیینی است که بتواند با جذابیت و مهر و محبت و عشق و دادن حق انتخاب آزاد “جایگزین فرهنگ پر افتخار ایران باستان بشود”.

جشن نوروز سند هویت ایرانیان است و مانند هر جشن ملی و فرهنگی دیگر تنها به اجرای یک مراسم خلاصه نمی شود. زیرا نوروز با سرآغاز تازگی زمین و شروع بهار گره خورده و انسان ها را به شروع بهاری دیگر بعد از پاییز روابط قهر آمیز و زمستان های سرد زندگی امیدوار می سازد.

بنابرین نیاز هر ایرانی علیرغم هر دین و عقیده ای که دارد اینست که جشن نوروز و سفرۀ هفت سین و سایر آیین های باستانی اش را به هر قیمتی پاس بدارد تا هویت آزادۀ ایرانی بودنش قربانی هوی و هوس تحریف کنندگان تاریخ نشود.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO