پاسخ به اسلام

در جواب سوال من ، به من پیشنهاد کردید که برنامه پژوهشی در قرآن را ببینم ، و به پیشنهاد شما هم عمل کردم ، و بصورت کامل دیدم ، اما به تک تک قسمت های این برنامه مسلمانان شیعه جواب داده اند ( از جمله اقای طباطبایی و اقای فریدونی) ، و نقدشون هم در یک سری موارد کاملا درست بود ، اما من از دکتر توسلی یا کشیش مدبر هیچ کلیپ یا مقاله ای مبنی بر پاسخ به این کلیپ ها در اینترنت پیدا نکردم ، و هم چنین نقد کنندگان این برنامه آمادگی خود را برای گفتگوی رو در رو اعلام کرده اند که باز هم من جوابی پیدا نکردم ، اگر در این مورد جوابی هست لطفا لینک یا ، رفرنس ان را به من معرفی کنید. در جواب قبل به من گفتید که از سوالم معلومه که در حال تحقیق نیستم : من تازه تحقیقم رو شروع کردم و هنوز اطلاعات زیادی در ارتباط با دین مسیحیت ندارم (البته در حال یادگیری هستم و از برنامه های مختلف دکتر توسلی شروع کردم) چند سوال داشتم ، اگه امکان داره بررسی کنید ، اما تعداد سوالام اینبار کمی زیاد است: 1- من همیشه خواندم حضرت محمد بی سواد بوده ، حالا در صورتی که پیامبر نبود چطور یک انسان بی سواد میتونه چنین کتابی رو بنویسه ، و حتی اگر هم بی سواد نبوده ، چطور از مسیحیت و پیامبران قبلی و پیام های ان ها و … به این جزییات خبر داشته و توانسته این کتاب رو بنویسه. 2- آیا مسیحیت با استدلال مشکل دارد و تصیر زیر با متنی که دادم مورد تایید مسیح است؟ متن :”reason is the greatest enemy that faith has” آدرس : “http://bayanbox.ir/view/3286329328564807207/reason-is-the-greatest-enemy.jpg” 3-ایا مسیحیت مدارکی دارد که معجزات حضرت محمد را رد کند؟ 4- در نقد ها گفته شد که جایی عیسی مسیح جناب پتروس را با دارای افکار شیطانی می داند و جایی می گوید معبد با نظر پتروس بنا می گردد. 5 – و طبق همین نقد ها جایگاه زن در مسیحیت پایین تر از مرد است این درست است که ابتدا مرد و سپس زن برای مرد افریده شده است و زن اختیار خورد را ندارد و متعلق به شوهر خود است؟(لطفا منبعی برای خواندن دقیق این مطلب معرفی نمایید) 6- در مورد جایگاه حضرت مریم ، در مسیحیت لطفا توضیحاتی یا منابعی معرفی نمایید (و ایا درست است که زمانی حضرت مریم و برادران عیسی مسیح برای صحبت به پیش او میروند ، زمانی که به او خبر میدهند ، عیسی مسیح میگوید”برادران و مادر من شمایید ” 7-آیا واقعا فروش فرزند در مسیحیت امکان پذیر است؟ 8- آیا کشتن خدمت کار ( اگر بعد از چند روز بمیرد) برای مثلا ارباب مشکلی ندارد و جزو مال او حساب می گردد؟ 9- مسیحیت ازدواج حضرت داوود با زن یکی از فرماندهان سپاهش را تایید میکند؟ 10- دکتر توسلی صحبت با حیوانات با حضرت سلیمان را رد کرد ، و افسانه و داستان نام برد، ولی حضرت ادم نیز با شیطان در قالب مار صحبت کردند — ببخشید سوالام خیلی آماتوره من یک طرفه وارد نشدم و در همین حین در حال پرسیدن سوالات زیادی از دوستان اسلامی هم هستم.

5/5 - (1 امتیاز)

دوست بسیار گرامی سلام،

امیدوارم در سلامتی کامل باشید و روزگار به کام شما خوش باشد. از سوالاتی که کرده اید تشکر می کنم.

یک محقق از پیش نتیجه گیری نمی کند و حکم صادر نمی کند ولی شما از پیش حکم خود را صادر کرده اید و از اسلام شدیدا" دفاع می کنید، و کاملا مشخص است که با پیش فرضهای خود آمده اید و صادقانه در جستجوی جواب نمی باشید.

اما پاسخ سوالات شما:

1- برنامه های آقای طباطبایی و آقای فریدونی به هیچ عنوان پاسخ خوبی برای برنامه های دکتر ساسان توسلی نیستند و پاسخ کامل نداده اند و در بعضی موارد با حالت طعنه و توهین به دکتر ساسان توسلی صحبت کرده اند، در حالی که دکتر ساسان با احترام کامل به بحث پرداخته اند.

2- متاسفانه مسلمانان آمادگی گفتگوی رودر رو را ندارند و در صورت مسافرت دکتر ساسان به ایران و بحث و گفتگو احتمال دستگیری ایشان صد در صد است.

3- اینکه محمد بی سواد بوده مدرکی برای آن وجود ندارد. در صورتی که بی سواد نیز بوده باشد باید بدانید که قرآن را ایشان ننوشته اند بلکه در زمان عثمان مطالب حافظین قرآن جمع آوری شد.  در قرآن جزئیات زیادی از مسیحیت و پیامبران وجود ندارد و آنچه نیز نوشته کپی برداری ای از نوشتجات قبلی است.

4- محمد هیچ معجزه ای نکرده است و وقتی از او سوال شد چه معجزه ای می کنی گفت معجزه من قرآن است که در آن زمان وجود نداشت و در زمان عثمان نوشته شد. و قرآن برای ما مسیحیان یک معجزه تلقی نمی شود. با توجه به مواردی که قبلا اشاره کردم که اشتباهات تازیخی و علمی دارد.

5- پطرس مثل هر انسان دیگری خطا کرد ولی مسیح زندگی او را عوض کرد و او را تبدیل به رسولی مقدس برای کلیسایش ساخت. کار مسیح تبدیل انسانها است.

6- در کتاب مقدس احترام زیادی برای زن هست. در قرآن سوره نسا آیه 33 نوشته شده که مرد می تواند زن خود را بزند ولی چنین اجازه ای در مسیحیت به مرد داده نشده است. در کتاب مقدس در رساله افسسیان فصل پنجم نوشته شده که مرد باید زن خود را مثل جان خود دوست داشته باشد همانگونه که مسیح کلیسا را محبت کرد، شوهر نیز می باید زن خود را محبت کند. در کتاب مقدس نوشته شده که در زناشویی زن اختیار بدن خود را ندارد و مرد نیز اختیار بدن خود را ندارد و این دو به هم تعلق دارند. آیا این تحقیر زن یا مرد می باشد؟

7- در مورد جایگاه مریم در مسیحیت می توانید به مقاله ای که در وب سایتمان هست مراجعه کنید. لطفا در قسمت جستجو به فارسی بنویسید " مریم" و سوال مربوطه را پیدا کنید.

8- بله عیسی مسیح برادران و خواهران داشت و منظور مسیح از اینکه گفت آنانیکه اراده پدر را بجا می آورند خواهران و برادران من و مادر من هستند این بود که مقام او خیلی بالاتر از مادرش و برادرانش بود. او خداوند بود که انسان شده بود.

10- فروش فرزند در مسیحیت امکان پذیر نیست و گناه می باشد. در ایران این کار انجام می شود و بسیاری فرزندان خود را به اماراتی ها می فروشند.

11- کشتن خدمت کار بسیار کار مردودی می باشد و مسیحیت با چنین چیزی موافق نیست.

12- بله مسیحیت ازدواج حضرت داود با زن یکی از فرماندهان سپاهش را تائید می کند چون مسیحیت اعتقاد دارد که پیغمبران گناه کردند مثل هر انسان دیگری و نیاز به آمرزش گناهانشان داشتند و تنها کسی که گناه نکرد و کاملا پاک زندگی کرد عیسی مسیح بود، چون او ذات گناه را به ارث نبرده بود. همانطور که در پیش نیز گفتم عیسی مسیح بالاتر از هر پیغمبری می باشد و هیچ پیغمبری مانند او زندگی نکرده و معجزات نکرده و مرگی مانند او نداشته و مانند او از مردگان برنخاسته و مانند او بر نمی گردد. او مردگان و زندگان را داوری خواهد کرد. 

13- اینکه حیوانات زبان خاصی دارند و می شود با آنان مکالمه داشت کاملا از نظر مسیحیت رد شده است ولی احتمال اینکه خدا از حیوانی بعنوان وسیله استفاده کند و با انسان صحبت کند در کتاب مقدس مشهود است و شیطان نیز از مار استفاده کرد تا با حوا صحبت کند.

دوست عزیز سوالی از شما دارم که اگر کتاب مقدس مسیحیان که مطابق قرآن کتاب آسمانی است تحریف شده و عوض شده، پس احتمال عوض شدن هر کتاب آسمانی نیز وجود دارد و استثنائی وجود ندارد پس قرآن نیز تحریف شده و عوض شده. آیا چنین است؟ ما مسیحیان اعتقاد داریم که تورات و انجیل کتاب آسمانی هستند و هیچکدامشان عوض نشده اند چون خدا وقتی کلام خود را نازل می کند کلام او ازلی و ابدی است و خود او قادر است این کلام را حفظ کند. بجز این مسائل باید در نظر داشت که از نظر باستانشناسی صحت و دقت کتاب مقدس مسیحیان برای عموم ثابت شده است.

با تشکر فراوان،

کشیش ورژ باباخانیان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO