خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: الفبای دعا (روز چهلم)

5/5 - (2 امتیاز)

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: الفبای دعا (روز چهلم)

لوقا 11: 1

* آیا تا به حال توجه کرده‌اید که دعای بعضی اشخاص آن چنان زیبا و ساده است که به دل همه می‌نشیند. برداشت من این است که شاگردان مسیح هم محو دعاهای مسیح شدند چون از او پرسیدند به ما نیز دعا کردن را یاد بده. قابل ذکر است که شاگردان نپرسیدند به ما موعظه کردن یا رهبری کردن یا شاگردسازی را یاد بده. بلکه پرسیدند دعا کردن را به ما یاد بده. اگرچه قابل ذکر است که یادگیری رهبری و شاگردسازی و موعظه در جای خود، مسائل مهمی هستند ولی شاگردان یادگیری دعا را ترجیح دادند.

* ما باید چنان دعا کنیم که باعث تغییر فکر، کار، زندگی و …. بشود. دعا تغییراتی درونی است که به بیرون نیز اثر می‌گذارد.

* برای دعا کردن هیچ دانشی لازم نیست. اگر برای یاد گرفتن عطش داری و می‌خواهی تغییر کنی، خدا حکمت دعا کردن را به تو خواهد داد.

* حکمت یعنی دانستن این که تا چه اندازه نمی‌دانی.

* بعضی اوقات در شرایطی خاص، دعای در روح یکی از سخت‌ترین کارها است که انجام می‌دهیم. دعا کردن مسئله‌ای آموختنی است. همان‌طور که یاد گرفتن زبان‌های دیگر دنیا سخت است، دعای در روح نیز کار سختی است و باید آن را یاد گرفت. و البته می‌توانیم از عیسی مسیح بخواهیم تا به یاریمان بشتابد.

* اگر برایت پیش می‌آید که هیچ کلمه ای از دهانت برای دعا کردن خارج نمی‌شود، کتاب مقدست را بردار و بخوان. از لحظه‌ای که کتاب مقدس را باز کردی، خدا شروع به صحبت کردن با تو می‌کند. و وقتی خدا شروع به صحبت کردن با تو کرد، از خواندن کلام بازایست و مشغول دعا شو.

* پدر بزرگی از پشت در اطاق نوۀ دختریش می‌شنود که او دعای قبل از خوابش را می‌کند. این دختر شروع به بیان الفبا از اول تا آخر می‌کند و در پایان دعایش می‌گوید آمین! پدر بزرگ از او می پرسد: عزیزم چرا اینطور دعا کردی؟ دختر در پاسخ گفت: نمی‌دانستم در دعایم چه چیزی بگویم پس با خود فکر کردم خدا خودش هرطور که بخواهد این حروف را به هم می‌چسباند و دعای مرا راست و ریست می‌کند.

* اگر خلاق هستی احتیاج داری برای ایده‌های جدید دعا کنی. اگر دکتر هستی برای تشخیص درست، اگر سیاست‌مدار هستی برای حکومت کردن حکیمانه دعا کن.

* اگر معلم هستی کلاس دَرسَت را اتاق دعا کن و اگر جراح هستی اتاق جراحی را محل دعا بساز یا خانه ات را و …

* دعا فرق بین ایدۀ خوب و ایدۀ خداست. دعا درهای بسته را می‌گشاید. دعا ناممکن‌ها را ممکن می‌سازد. در دعا می‌فهمیم که بهترینی که در توان ما هست در مقابل بهترینِ خدا هیچ است. پس خسته خاطر نشویم و به دعا کردن و کوبیدنِ در ادامه دهیم.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO