دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجمسئلۀ رنج

آرام بگیر و نگران نباش. خدا برای خيريت تو كار می كند!

5/5 - (100 امتیاز)

آرام بگیر و نگران نباش. خدا برای خيريت تو كار می كند!

“می دانيم در حق آنان كه خدا را دوست می دارند و برطبق ارادۀ او فرا خوانده شده اند، همۀ چيزها با هم برای خيريت در كار است.” (رومیان 8: 28)

چون خدا تو را دوست دارد، هر آنچه انجام می دهد برای خیریت توست.

كتاب مقدس در مزمور 25: 10 می فرماید: “همۀ راه های خداوند محبت و وفا است.” و روميان 8: 28 می فرماید: “می دانيم در حق آنان كه خدا را دوست می دارند و بر طبق ارادۀ او فرا خوانده شده اند، همۀ چيزها با هم برای خيريت در كار است.”

لازم است مرتباً این را به خود یادآوری کنی، چون وقتی گاهی اوقات خدا به دعای تو پاسخ “نه” می دهد، شیطان تیرهای شک و ناباوری را به سمت تو شلیک می کند و در گوش و افکارت این دروغ ها را پر می کند که خدا دوستت ندارد و اهمیتی به تو نمی دهد و گرنه هر آنچه از او می خواستی به تو می داد! اما این را هرگز فراموش نکن که شیطان یک دروغگو به تمام عیار است.

تا زمانی که مطمئن هستی انگیزۀ خدا همیشه محبت است، نیازی به درک پاسخ خدا به دعایت نداری.

او تو را بیش از این حدّ دوست دارد که هر چیزی از او خواستی، فوری در اختیار تو بگذارد! بنابراين وقتی خدا به دعای تو نه می گوید، سه گزینه داری:  اول اینکه در برابر آن مقاومت کنی. دوم از خدا برنجی و سومین حالت این است که در آن آرام بگیری.

می توانی در برابر خدا مقاومت كنی، با او بجنگی، سر او عصبانی شوی و به او پشت كنی و به او بگويی: خوب اگر به آن روشی که من می خواهم عمل نمی کنی پس من به روش خود عمل می کنم. من شاهد افرادی بوده ام که به خاطر اینکه خدا به دعایشان پاسخ “نه” داده، او را رها کرده اند. آنها این اعتماد را نداشتند که خدا دیدی فراتر و نقشه ای بهتر و هدفی عالی تر برایشان داشته و بی خبر از همۀ این ها با خشم و عصیان از خدا دور شده اند.

دومین گزینه ای که ذکر کردم این است که می توانی وقتی به توجه و محبت خدا تردید داری، از خدا رنجیده خاطر شوی و نسبت به او تلخ شوی و بر ضد او شورش کنی. تعداد کسانی که زندگی خود را در درماندگی و بدبختی گذرانده اند کم نیست. آنها هرگز این واقعیت را نپذیرفته اند که خدا هر آنچه می کند در جهت خیریت و رساندن برکت به آنهاست.

راه سومی نیز برای پاسخ دادن به نیکویی و محبت خدا وجود دارد و آن این است که برای عمل خدا آرام بگیری و صبر کنی. وقتی این را با تمام دل باور داری که خدا بهترین را برای تو رقم خواهد زد، با نگاهی تازه به اعمال خدا که فراتر از عقل بشری است، خواهی نگریست.

وقتی پاسخ خدا به دعای تو “نه” باشد، ممكن است دليل آنرا درک نکنی و حتی برای تو درد آور باشد. اما خدا هنوز نيكوست. او پر از محبت است و هرگز از دوست داشتن تو دست برنمی دارد و اینجاست که می توانی بگویی: “علیرغم هر آنچه اتفاق افتاده، محبت خدا سر جایش است.”

اين تنها پاسخی است كه تو را آرام می کند! از خدا دلگیر نشو و با کار او در زندگی ات مقاومت نکن. بلکه در این حقیقت که همه چیز همیشه برای خیریت توست، آرام بگیر!

نوشتۀ: کشیش ریک وارن- 21 اوت 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO