خانوادۀ مسیحی

من پاسخ سوالتون در مورد حد ارتباطات نزدیک قبل از ازدواج رو خوندم، اما سؤالی دارم، می خواستم بدونم با توجه به این حد، پس چطور می تونیم بفهمیم که شخصی که برای ازدواج انتخاب کردیم از نظر جنسی با ما هماهنگ هست یا خیر؟ فرض کنید شریک من بیمار جنسی باشه، مثلا شیوه های سکسی خاصی بپسنده که متداول نیست و می تونه برای من آزار دهنده باشه، اونوقت تکلیف چیه؟ این که من بعد از ازدواج به این مسئله پی ببرم آیا باید یک عمر با عذاب زندگی کنم یا طلاقی بخوام بگیرم که تازه جزو موارد طلاق هم نیست این موضوع، یعنی این عیب طبق تعلیمات کتاب مقدس دلیل قانع کننده ای برای طلاق نیست….ببخشید البته من به این موضوع دچار نیستم، فقط برام سؤاله این دو مورد، یکی مسئله اول و دومی هم بحث دلایل منطقی برای طلاق، اگر دوتا آدم از دو جنس کاملا متفاوت باشند و در واقع با یک انتخاب اشتباه ازدواج کرده باشند چی؟ باید تا یک عمر زندگی بد داشته باشند ولی طلاق نگیرند؟

رای بدهید

کتاب مقدس ارتباط جنسی بین یک مرد و زن را خارج از تعهد ازدواج، به هیچ وجه نمی تواند بپذیرد چون با این عمل مرد و زن یکی می شوند (اول قرنتیان 6: 16-20). در کتاب پیدایش و در رساله افسسیان که پولس رسول این مسئله را باز تأکید می کند و از آن نقل قول می کند، کاملا" مشخص است که این رابطه می بایست در حیطه تعهد ازدواج اتفاق بیفتد تا خدشه ای از نظر احساسی و عاطفی و روانی به هیچکدام از طرفین وارد نشود (پیدایش 2: 24 و افسسیان 5: 31). مسلما" ما مسیحیان معتقد به مصاحبت و تحقیق با دیدی باز و روشن نسبت به زوجی که می خواهیم با او ازدواج کنیم، هستیم و پس از مدتی آشنایی و مصاحبت می توان پی برد که شخصیت و عادتهای زوجی که می خواهند به هم بپیوندند چگونه است. البته باید بدانیم که هدایت خدا در ازدواج و شنیدن صدای خدا و تشخیص خواست و اراده خدا مهم ترین عامل در انتخاب همسر می باشد و پس از آن البته در مقیاسی بسیار پائین تر مشاهدات ما و مصاحبتهای ما می توانند مشخص کننده این باشند که این زوج برای ما مناسب است یا خیر. به هر حال می توان گفت که انتخاب همسر بدون مشورت با خدا و افراد بالغ روحانی می تواند تبدیل به یک فاجعه شود.

در باره طلاق، کتاب مقدس یک فرمان کلی به همه مسیحیان اعلام کرده که خدا از طلاق نفرت دارد و ازدواج امری مقدس و تعهدی است که تنها مرگ ما را از هم جدا می کند، اما در باره استثنائاتی که شما آن را ذکر کردید، کلیسا و رهبران کلیسایی می بایست تعالیم و آموزشهای بسیار دقیق در باره ازدواج و روابط زناشویی و انتخاب همسر به اعضای خود منتقل کنند تا افراد از مشکلات زناشویی که شما در سؤالتان ذکر کردید، تا حد زیادی بدور باشند. اما می دانیم که پولس رسول در رسالاتش مواردی نیز ذکر کرده که نشان می دهد در این موارد استثنایی مسلما" شخص می تواند و مجبور به طلاق است و پولس رسول اجازه این نوع طلاق را به شخص می دهد. موضوعی که در رساله اول قرنتیان فصل هفتم به تفصیل به آن پرداخته شده است. پس کاملا" مشخص است که خداوند در باره موارد استثنائی، اجازه طلاق را می دهد.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO