پیام های کشیش جلیل سپهر

تو شخص خاصی برای فصل خاصی!

رای بدهید

تو شخص خاصی برای فصل خاصی!

یوسف رامه ای که مردی شریف از اعضای شورا و نیز منتظر ملکوت خدا بود، جرأت کرده نزد پیلاتس رفت و جسد عیسی را طلب نمود (مرقس 15: 43).

یکی از جسورانه ترین صحنه های ثبت شده در کلام خدا، گرفتن جسد مسیح مصلوب شده از پیلاتس در بحرانی ترین شرایط اورشلیم توسط شخص گمنامی به نام یوسف رامه ای است که به جسورترین شخصیت زمان خودش مشهور شد.

در آن روزگار برای مصلوب شدگان دو اتفاق می افتاد: یا آن قدر بر صلیب آویزان می ماندند که مرغان هوا آمده، آن ها را می خوردند و تنها کاسۀسرشان باقی می ماند ( جلجتا به معنی کاسۀ سر است).

یا این که در نزدیکی تپۀ جلجتا، در یک گور دسته جمعی انداخته می شدند و روی شان آهگ می ریختند.

اما به خاطر جسارت یوسف رامه ای چنین اتفاقی برای جسد مسیح نیفتاد بلکه با احترام به رسم شاه زادگان مصر با همکاری نیقودیموس حنوط شده و در قبری که یوسف رامه ای برای خودش از سنگ تراشیده بود، دفن شد.

یوسف رامه ای شخصی ثروتمند، شریف، نیکو، عضو شورای عالی یهود بود ولی به عنوان شاگرد مخفی مسیح انتظار آمدن ملکوت خدا را می کشید. خدا دور از نظر مردم، او و نیقودیموس را برای چنین وقتی آماده ساخته بود.

خصوصیات هر فردی، تنها به زندگی شخصی او مربوط می شود .ولی جسارت ریسک کردن و قدمی خارج از منافع شخصی برداشتن افراد است که از آن ها شخصی خاص و منحصر به فرد و اسطوره ای جادودانی می سازد.

نگران دیده نشدن خدمات و استعدادتان نباشید. خدا دارد شما را برای کاری خاص در فصلی خاص آماده می کند تا مانند یوسف رامه ای و نیقودیموس در زمانی خاص به صحنه بیاورد تا شگفتی های بی نظیری را به وجود آورید که اشخاص حاضر در صحنه، قادر به انجام آن نیستند.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO