سؤالات کاربرانمقاله های استاد علی خیراندیش

با عرض سلام و خسته نباشید در کتاب مقدس بارها در مورد حقیقت و راستی سخن گفته است عزیزان دست اندر کار برادران شبان کشیش اگر تاکید می کنید که سوال کنید و بعد از 24 الی 48 ساعت جواب می دهید یگ نگاهی بیاندازید ببینید که من چند روز است که از شما سوال کردم وجواب نداده اید خیلی دوست دارم بدانم که اگر پاسخگوی سوالات کتاب مقدسی من نیستید من دیگر در این سایت مراجعه نکنم و سوالی را مطرح نکنم خیلی خوب است که شما عزیزان مسیحی صادق باشید ایمان به عمل می باشد نه به حرف پس شما که ادعای پاسخگویی دارید باید یاد اول از کتاب مقدس یاد بگیرید که عمل کننده به ان باشید خداوند چشمان شما را به حقیقت باز کند چرا که شاید عدم جوابگویی به یک نفر باعث می شود ان فرد از ایمان زده شود خواهشمندم که تجدید نظری نمایید در رفتار خود اگر مشکلی هم در پاسخگویی دارید اعلام فرمایید اگر من اشکالی در پرسیدن دارم اعلام نمایید هیچ چیز بهتر از حقیقت و راستی و درستی و شفافیت نیست متشکرم

رای بدهید

دوست عزیز و خوبم سلام و روز به خیر و خوشی،

بابت تأخیر طولانی در پاسخ به سؤالات شما، به علت مشغله کاری زیاد و ازدحام سؤالات بسیار و ایام تعطیلات میلاد مسیح و آمادگی برای سالی که در پیش است، صمیمانه از شما پوزش می طلبیم.

پرسش های بی شمار شما در مورد كتاب مقدس را ديدم وآنها به من اين انگيزه را می داد كه شما واقعاً حق جو هستيد ودر تلاش هستيد كه حق را بشناسيد واين باعث می شود، شما راكه ند يده ام و نمی شناسم، بی نهايت احترام بگذارم  و از شما قدردانی كنم، چرا كه دنيای امروزی ما به سوژه های ديگری اشتياق دارد تا به امور خدا.

من پرسش هاي شما را  به دقت خواندم و آنها  را آناليز نمودم و همۀ آنها پرسش هايی  بودند كه تقریباً پاسخ همۀ آنها به تفصیل در وب سایت پر پاسخ موجود است.

ولي آنچه به طور  واضح در سؤالات  شما مشهود است اين است كه سؤالات شما مستقيماً از مطالعۀ كتاب مقدس به دست نيامده، بلكه از نقد يك كتاب اسلامی كپی شده است كه شماره های آخر هر سؤال؛ نشان دهندۀ منبع يا كتابنامۀ آن كتاب است و نه آيۀ مربوطه!

به عنوان مثال شما دوست خوب و عزيزم، در اولين سؤال خود فرموديد كه آيا كتاب تورات گم شده است و در دنبالۀ آن ذكر نموديد كه تورات تحریف شده و گم شدن آن از نظر تاريخی حتمی است و مثالی كه آورديد از كتاب دوم تواريخ ایام فصل ١٤ می باشد. درحالی که اگر خودتان به فصل ١٤ مراجعه كنيد، عملاً چنين چيزی در آنجا نمی بينيد واين نشان می دهد كه شما شخصی هستيد كه اهل مطالعه هستید، ولی كتاب مقدس را به طور دقيق بررسی  نكرده ايد.

 نكتۀ دوم: در اكثر سؤالات شما آيه ها به طور دقيق  بيان نشده اند. مثلاً در سؤال اولتان كه از مجازات خداوند برای سه نسل بعدی سخن گفتيد از کتاب خروج سخن گفتيد وشمارۀ ١٧ را ذكر نموديد، در حالی كه عدد ١٧ شمارۀ باب یا فصل كتاب  نمی باشد بلکه به آیۀ فصل پنجم کتاب خروج اشاره دارد. و در قسمت دوم پرسش هم آیه بطور دقيق ذكر نشده. برادر خوبم، من احساس و تشنگی شما را  نسبت به كتاب مقدس درك می كنم و پرسش هايتان برای من تقریباً قابل درك است و پاسخ های همۀ آنها در وب سایت پرپاسخ موجود است. جهت اطلاع شما، كتاب مقدس دائماً از طرف ايمان داران مسيحی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد واين برای ما  كفر محسوب نمی شود و در دوره های الاهيات مسیحی، شخص مسیحی می بایست حتماً واحد نقادی كتاب مقدس را بگذارند!

 بنايراين موضوع  و اِشکال اصلی شما در یافتن پاسخ نیست بلكه  مشكل اساسی تان روش پر سيدن شما است!  شايد بیجا نباشد اين نقل قول را از آلبرت آینشتاين فيزيكدان برجسته برايتان نقل قول كنم که می گويد: ” اگر برای حل مسأله ای كه جانم در گروی آن باشد يك ساعت فرصت به من داده شده باشد؛ 55 دقيقه آن را صرف طرح پرسش های صحيح می کردم! چون اگر پرسش صحيح معادله ام را بدانم، مسأله در كمتر از ٥ دقيقه حل می شود!!!”

پر سش های شما به طور كلی به سه دسته تقسیم مي شود:

 پرسش های دستۀ اول: مربوط به مجازات های  خدا در عهد عتيق  يعنی نظام حقوقی خدا در عهد عتيق

پرسش های دستۀ دوم: در مورد تحريف كتاب مقدس

و پرسش های دستۀ سوم: مربوط به داستان های غیر اخلاقی

در نخستين نگاه بايد به شما يادآوری كنم که هيچ جوابی برای شما قانع کننده نخواهد بود، چرا كه كناب مقدس هیچ شباهتی به قرآن و ساير كتب آسمانی ندارد و کتابی کاملاً زمينی می باشد كه خدا بر روی زمين به وسيلۀ انسانهای زمينی با انسان سخن گفت!

دوست خوبم کتاب مقدس يك دايرة المعارف نيست كه به ما فقط یک سری اطلاعات تحویل بدهد. برای درک آن، می بایست به آن باور داشت.

در ابتدا به پرسش شما در مورد داستان های غير اخلاقی  در كتاب مقدس می پردازم:

يكي از ايرادات  متداول و قديمی این است كه می گويند فصل هايی در آن وجود دارد كه از اول تا اخر آن آلوده است و حتی مصلحت در آن است که  آنها را برای بچه ها نخوانیم. ولی دوست خوبم اين ها واقعيت های تاریخ زندگی بشر خاكی است. يعنی كتاب مقدس نمی تواند وقايعی را كه در تاريخ اتفاق افتاده ناديده بگيرد و از آنها چشم پوشی کند، حتی اگر آن وقایع مربوط به انسانهایی بزرگ باشد. اگر قرآنِ آسمانی شما به خاطر اینکه محمد آسمانی و قطعاً از نظر قرآن هم بی گناه می باشد؛ به این علت است که نسبت به گناهان محمد بی تفاوت است. اما آيا واقعیت امر چنين است؟ آیا محمد بر روی زمین هیچ گناهی مرتکب نشده؟ در حالی كه خدای كتاب مقدس از انسانهای روی زمين سخن می گويد و نسبت به خطایای آنها صادقانه شرح می دهد و این مسئله زمانی  برای شما قابل فهم خواهد بود که به اين خدا باور داشته باشید و اجازه دهيد وارد زندگی شما شود.

شايد مثال ديگری می تواند روشنگر معمای ما باشد: در بهترين و با ارزش ترين كتابهای پزشكی می توان قسمت هايی را يافت كه زياد جالب نيستند، ولي اين قسمت ها به واقعیت هایی اشاره می کنند که نمی توان آنها را از دوره های پزشکی حذف کرد.

دومین پرسش شما در مورد عدالت خدا و مجازات های او برای نسل سوم و چهارم است. يعنی نظام حقوقی و عدالت خدا در عهد قديم.  بايد اشاره كنيم که اين نظام حقوقی در دوره های گوناگون، متناسب با عدالت خدا، تغییر می كند. فهميدن نظام حقوقی خدا، مستلزم اين است كه حقيقتاً گناه را باید شناخت و ثانياً می بایست از عملکرد قوم اسرائیل و نیز شرارت انسانها در دوره های گوناگون آگاه بود.

آگاهي از همۀ اينها مرا به اين نقطه مي رساند كه خدای عهد عتيق هم به مانند عهد جديد عادل بوده است! درک این مطللب به مثابۀ اثبات يك قضيۀ رياضی نيست. تحليل نظام حقوقی خدا مانند تجزیه و تحلیل سيستم های حقوقی اين جهان نيست. در انجيل داستانی وجود  دارد که شخصی تمام روز كار می كند و مزدی را می گيرد و شخصی ديگر از نيم روز كار می كند و همان مزد را دریافت می کند و باز یک نفر ديگر فقط دو ساعت كار می كند ولی همان مزد برابر نصیب این سه شخص می شود. این نظام حقوقی كتاب مقدس است كه بر مبنای عدالت خدا استوار شده و نه عدالت بشری!

اما در مورد تحريف شدن كتاب مقدس مقالات ومطالب زيادی در وب سایت پرپاسخ و بسیاری از منابع مسیحی دنیا منعكس شده که شما را که اهل مطالعه و تحقیق و جستجو هستید، تشویق به مطالعۀ آنها می کنم.

از آشنایی با شما خوشوقتم و برای شما این دعا را خطاب به پدر آسمانی ام می كنم:

“پدر برای اين دوستم كه تا به حال موفق به ملاقاتشان نشدم، تو را شكر می كنم  و برای قلب ساده و مشتاق او واقعاً از صمیم قلب سپاسگذارم. دعا می كنم كه او تو را آن گونه که در حقیقت هستی، بشناسد و در آرامش تو زندگی كند.

در نام عيسی مسيح خداوند، آمين.”

شاد و پیروز و سربلند باشید،

 دوستدار شما علی خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO