دنیای پس از مرگ و ایّام آخرسؤالات رایجعیسی مسیحکتاب مقدسکلیسا

بازگشت ثانوی مسیح

رای بدهید

بازگشت ثانوی مسیح

قسمتهای بسیاری از کتاب مقدس به این واقعیت شهادت می دهند که روزی مسیح برای بردن کلیسای خود خواهد آمد (1تسالونیکیان 4: 13-18). در انجیل یوحنا 14: 3 مسیح می فرماید: “و اگر بروم و از برای شما مکانی حاضر کنم، باز می آیم و شما را برداشته با خود خواهم برد تا جایی که من می باشم شما نیز باشید”. این آیات نشان می دهد که آمدن مسیح دو مرحله دارد: در مرحله اول، خاصان او نزد او ربوده می شوند و در مرحله دوم، او به همراه خاصانش برای حکومت کردن می آید.

ربوده شدن کلیسا

کلام خدا تعلیم می دهد که مسیح برای بردن کلیسای خود می آید، ایمانداران ربوده شده و در آسمان مسیح را ملاقات می کنند. البته قبل از اینکه مسیح ما را نزد خود ببرد، دو واقعه رخ خواهد داد: اول، مردگان در مسیح زنده می گردند (1تسالونیکیان 4: 16) و دوم اینکه، ایمانداران زنده باید متبدل شوند (1تسالونیکیان 4: 17؛ 1قرنتیان 15: 51 و 52؛ فیلیپیان 3: 20 و 21). در مورد ربوده شدن کلیسا چهار نظریه وجود دارد که عبارتند از:

1) نظریه بعد از مصیبت عظیم: پیروان این نظریه معتقد هستند که مسیح بعد از دوره مصیبت عظیم برای بردن کلیسا می آید.

2) نظریه وسط مصیبت: پیروان این نظریه معتقد هستند که مسیح در وسط دوره هفت ساله که توسط دانیال نبی پیشگویی شده است و قبل از مصیبت عظیمی که در سه سال و نیم آخر واقع می گردد، برای بردن کلیسا می آِید.

3) نظریه ربوده شدن بعضی از مومنین: پیروان این نظریه معتقدند که مؤمنین باید اعمال نیکو داشته باشند تا برای ربوده شدن واجد شرایط گردند. آنهایی که شرایط ربوده شدن را داشته باشند قبل از دوره مصیبت عظیم از جهان ربوده خواهند شد.

4) نظریه قبل از مصیبت: پیروان این نظریه معتقد هستند که مسیح قبل از هفته هفتادم که در کتاب دانیال به آن اشاره شده است برای بردن کلیسای خود می آید. این نظریه نسبت به نظریات دیگر بیشتر با تعلیم کتاب مقدس هماهنگ است. چرا که بر اساس 1تسالونیکیان 5: 9 به کلیسا وعده داده شده که از این دوره غضب رهایی می یابد و علاوه بر این در دوره فوق به گناه اجازه ظهور بی حد و حصر داده می شود و لازمه آن این است که عامل بازدارنده (که احتمالاً روح القدس است) برداشته شود (2تسالونیکیان 2: 7).

کلیسا پس از اینکه مسیح را به هنگام ربوده شدن در هوا ملاقات می کند به آسمان خواهد رفت و مطابق با قسمتهای زیادی از عهد جدید برای گرفتن پاداش، مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. اگر ربوده شدن فقط به ایمانداران مربوط می شود، کاملاً واضح است که در این قضاوت برای پاداش گرفتن فقط ایمانداران شرکت خواهند داشت. داوری کلیسا به موضوع نجات مربوط نخواهد بود، بلکه مؤمنین برای خدماتی که انجام داده اند پاداش خواهند گرفت (2قرنتیان 5: 8-10؛ 1قرنتیان 3: 15-11).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO