دنیای پس از مرگ و ایّام آخر

5 سؤال برای تشخیص درست نشانه های زمان آخر (سؤال سوم)

رای بدهید

5 سؤال برای تشخیص درست نشانه های زمان آخر

(سؤال سوم): آیا این نشانه مطابق متن کتاب مقدس است؟

حال که به طور منطقی دلایل و منبع اطلاعاتی را که فکر می کنید چیزی نشانۀ زمان های آخر است را با دقت ارزیابی و بررسی کرده اید، نیاز دارید آن را با متن کتاب مقدس نیز بسنجید.

از خود این سؤال را بکنید که آیا این نشانه مطابق متن کتاب مقدس است؟ در این مرحله، باید مراقب باشید که سعی شما این نباشد که بخواهید نشانۀ مورد نظرتان را به یک آیه تحمیل کنید بلکه به کلام خدا اجازه دهید  علامت را به اجبار در یک آیه کتاب مقدس قرار دهید، بلکه با برخوردی صادقانه با کلام خدا اجازه دهید کلام خدا خودش با شما صحبت کند (دوم تیموتائوس15:2)

برای روشن شدن بیشتر مطلب به منظور استفادۀ کاربردی شما ، از یک مثال استفاده می کنیم. شاید در مورد فناوری جدیدی شنیده و یا ویدیویی را تماشا کرده اید که ادعا می کند این فناوری علامت وحش یا ضدّمسیح است. ابتدا باید بررسی کنید که کتاب مقدس در مورد علامت وحش چه می گوید.

کتاب مکاشفه به ما چنین تعلیم می دهد که علامت وحش یا ضدّمسیح چیزی است که مردم پس از وقوع فاجعۀ مکروهِ ویرانگر در نیمۀ میانیِ هفت سال مصیبت عظیم دریافت خواهند کرد (مکاشفه 13: 5-6 و16-17؛ همچنین دانیال 27:9؛ متی 24: 15 و دوم تسالونیکیان 2: 4 را مشاهده فرمایید).

این علامت روی دست یا پیشانی شخص قابل مشاهده است و برای خرید و فروش اقلام مورد نیاز مردم خواهد بود (مکاشفه 16:13).

علاوه بر این، شخصی که این علامت را می پذیردنشان را دریافت می کند، با وحش یا ضدّمسیح بیعت می کند و او را پرستش خواهد کرد (مکاشفه ‏8:13 و مکاشفه 14: 9-11).

لازم است کمی درنگ کنیم و از خود بپرسیم که آیا این فناوری با آنچه کتاب مقدس ازعلامت وحش  می گوید مطابقت دارد یا خیر؟ علامت وحش یک علامت قابل مشاهده  خواهد بود که افراد روی دست ها و پیشانی خود می گذارند، بنابراین فناوری هایی مانند میکروچیپ ها و واکسن ها با کمی دقّت به این مطالب، مطابقت ندارند.

با مقایسۀ «علامت» مفروض با  متن کتاب مقدس، به راحتی متوجه می‌شویم که آیا “علامت” مورد نظر واقعی است یا خیر. اگرچه این مسئله قابل درک است که ممکن است مردم نسبت به فناوری های جدید ترس و بی اعتمادی داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که پایان جهان نزدیک است.

علاوه بر این اگر امروز رویدادهای جهان را با دقت بررسی کنیم، متوجه این نکته می شویم که وحش، که معروف به ضدّمسیح است، هنوز با اسرائیل پیمانی نبسته و با قرار دادن خود در معبد برای پرستش، این پیمان را نقض نکرده است (دانیال 27:9).

واقعیت این است که معبد یهود هنوز بازسازی نشده است. علاوه بر این،  ضدّ مسیح حضور ندارد و مردم را مجبور به پذیرش علامت خود نمی‌کند.

این را نیز دقت کنید که بر اساس مکاشفه 13: 15 مردم هنوز با امتناع از پرستش وحش و پذیرش علامت او کشته نمی شوند. بنابراین، علامت وحش امروزه در جهان وجود ندارد.

هر چیزی را که فکر می کنید شاید نشانۀ ایام آخر باشد با متن کتاب مقدس مقایسه کنید.

نوشتۀ سوفیا بریکر- 19 سپتامبر 2023

در بارۀ نویسنده: خانم سوفیا بریکر نویسنده ای مستقل است که ‏از تحقیق و نوشتن مقاله ها در مورد ‏موضوعات مختلف کتاب مقدسی و الاهیاتی ‏لذت می برد. او علاوه بر همکاری در ‏نگارش مقاله‌هایی در پاسخ به سؤالات کتاب ‏مقدسی، به عنوان یک نویسندۀ قراردادی، ‏برای خدمات نیایش کشف شده (‎(Unlocked devotional‏ نیز نوشته است. او دارای ‏مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشتۀ ‏خدمات مسیحی است و در حال حاضر در حال ‏دریافت مدرک کارشناسی هنرهای زیبا ‏MFA‏ در رشتۀ نویسندگی خلاق برای توسعۀ ‏مهارت نویسندگی اش می باشد. به عنوان ‏کسی که به کتاب مقدس و ایمان به عیسی ‏مسیح علاقه مند است، خود را مؤظف می ‏داند تا دیگران را در آشنایی با عیسی مسیح ‏کمک کند و توسط نگارشات خود باعث ‏تجلیل مسیح شود. سوفیا در ایام فراغت ‏خود وقتی مشغول مطالعه یا نوشتن نیست، ‏از صرف وقت با خانواده، مطالعه، نقاشی ‏و باغبانی لذت می برد. ‏

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

منبع مقاله:

https://www.christianity.com/wiki/slideshows/5-things-to-ask-when-you-think-something-is-a-sign-of-the-end-times.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO