عیسی مسیح

چرا عیسی مسیح با مثلها صحبت می کرد؟

رای بدهید

مسیح به چند دلیل با توسل به مثلها تعلیمات خود را به شاگردان و مردم و رهبران مذهبی منتقل می کرد:

1- روش استفاده از مثلها و داستانها و تصاویر، روشی است که حتی امروزه با دانش پیشرفته ای که در اختیار داریم به عنوان یکی از روشهای بسیار مؤثر در انتقال تعالیم و آموزه ها پذیرفته شده است.

2- مسیح در مثلهایش از مسائل پیچیده ای استفاده نمی کرد، بلکه از مسائل بسیار روزمره و شناخته شده برای مردم و فرهنگ آن زمان بکار می گرفت و به این علت تعالیم او بسیار قوی و مقتدرانه در ذهن مردم باقی می ماند. حتی داستانهایی مانند داستان پسر گمشده به عنوان یکی از داستانهای شناخته شده در تاریخ بارها مورد استفاده نویسندگان مختلف و فیلمسازان مختلف نیز قرار گرفته است.

3- هدف دیگری که مسیح از بیان گفته هایش با استفاده از مثلها داشت این بود که آنانیکه می توانستند برداشت اشتباه و تفسیرهای اشتباه و یا اقدامات اشتباهی در برابر سخنان او داشته باشند، بصورت مثل برایشان باقی می ماند و به قول خود عیسی مسیح: تا چشم داشته باشند و نبینند و گوش داشته باشند و نشنوند.

4- با پیشرفت روزمره بشر استفاده از تصویر برای بیان مطالب، گسترش وسیعی یافته و در دنیای مدیا یا فیلم این مسئله بخوبی قابل رؤیت است و در واقع عیسی مسیح در آن زمان از قویترین امکانی که در اختیار بود استفاده کرد تا تعالیمش را منتقل کند.

در محبت مسیحایی،

کشیش ورژ باباخانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO