کلیسا

اعتقادات کلیسای کاتولیک در باره مریم، مادر عیسی: او مادرِ روحانی انسان هاست!

رای بدهید

مادر روحانی انسان ها

وساطت مریم را نباید جدا از مادری روحانی وی مد نظر قرار داد. “مادر متبارک ما” شیوه مورد علاقه کاتولیک های آمریکا برای صحبت از مریم است. مادران زندگی را منتقل می کنند. مریم زندگی فیض را که به وسیله مسیح برای انسان ها مهیا شده، به ما ارائه می دهد، درست همان گونه که هیچ جنبه ای از زندگی را نمی توان از توجه کامل به مادریِ انسانی استثناء نمود، هیچ جنبه ای از زندگی تازه فیض را نباید از مادری روحانی و جهان شمول مریم جدا دانست.

مریم وقتی مادر بودن مسیح را پذیرفت، مادر همه ما شد. سخن قدیس پیوس دهم در سال 1904 میلادی را در این باره بشنویم:

“مریم با حمل منجی ما در رَحِمِ خویش، تمام کسانی را حمل می نمود که زندگیشان از زندگی نجات دهنده نشأت گرفته بود. بنابراین همه ما که با مسیح یکی شده ایم و به قول پولس قدیس “اعضای بدن وی، از جسم و از استخوانهای او” (افسسیان 5: 30) می باشیم، حقیقتاً از رَحِمِ مریم بیرون آمده ایم. همان گونه که بدن با سر خویش یکی می باشد از اینرو به یک معنی روحانی و سِرّی فرزندان مریم خوانده می شویم و او مادر همه ماست…مریم باکرۀ متبارک که در همان حال مادر خدا و انسان هاست.

مریم در رنج و اَلَمِ خود در جلجتا فرزندان روحانی خود را به دنیا آورد. او با شفقتِ قلب مادرانۀ خویش، در درد و رنج پسرش شریک شد. در کلمات “ای زن اینک پسر تو” مادر، سخن منجی را می شنود که گسترش وظایف مادرانه وی را اعلام می نماید.

مادری روحانی مریم با جلجتا خاتمه نیافت. مریم، مادری خویش را به وسیله خدمت مداوم خود در آسمان ادامه می دهد. یکی از علایق قلب مادرانه او این است که تمام فرزندان روحانی اش از نخست زاده او عیسی، پیروی نمایند. انسان ها تا زمانی که به بلوغ آسمانی برسند، فرزندان روحانی باقی می مانند. مادر متبارک ما تا زمانی که همه فرزندانش به شباهت عیسی در نیایند از پای نخواهد نشست.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO