روح القدسزندگی روزمره مسیحی

مُهرِ روح القدس چیست؟

رای بدهید

مُهرِ روح القدس چیست؟

به روح القدس به عنوان “بیعانه،” “مُهر،” و “ضامن” در قلب های مسیحیان اشاره شده است. (دوم قرنتیان ۱:۲۲؛ ۵:۵؛ افسسیان ۱۳:۱-۱۴؛ ۳۰:۴). روح القدس مُهر خدا بر روی فرزندانش است و ادعای مالکیت تعلق ما به او را دارد. واژه یونانی ای که در این قسمت “ضامن” ترجمه شده، “آرهابون” است که بمعنی “بیعانه” است، که بخشی از مبلغ خرید ملک به عنوان پیش پرداخت است و تضمینی است برای پرداخت مابقی آن. عطای روح القدس به ایمانداران در واقع پیش پرداختی از میراث آسمانی ماست، که مسیح آن را بر روی صلیب تضمین کرده و به ما وعده داده است. به خاطر اینکه روح القدس ما را مُهر کرده است، ما از نجات خود اطمینان داریم. هیچ کس نمی تواند مُهر خدا را بشکند.

روح القدس به عنوان یک “بیعانه روح” به ایمانداران عطا شده تا به ما اطمینان بخشد که میراث کاملمان را به عنوان فرزندان خدا دریافت خواهیم کرد. روح القدس به ما عطا شده تا تأیید کند که به خدا تعلق داریم که روحش را به عنوان یک هدیه به ما ارزانی داشته است، همان طور که فیض و ایمان را نیز به عنوان هدیه به ما داده است (افسسیان ۸:۲-۹). از طریق هدیۀ روح القدس، خدا ما را احیا و تقدیس می کند. او آن احساسات، امیدها و امیالی را در قلبمان به وجود می آورد که گواه آن هستند که ما مقبول خدا شده ایم، و نیز فرزندان او محسوب شده ایم، و امید ما حقیقی است، و رهایی و نجات ما تضمین شده است، به همان گونه که مُهر، توافق نامه و یا وصیت نامه ای را تضمین می کند. خدا به ما روح القدس خود را به عنوان بیعانۀ قطعی که ما تا ابد برای او هستیم و در روز واپسین نجات خواهیم یافت، اعطا می نماید. گواه حضور روح القدس این موارد است: عملکرد او در قلب که توبه به بار می آورد، ثمرۀ روح (غلاطیان ۲۲:۵-۲۳)، همنوایی با فرامین و ارادۀ خدا، اشتیاق برای دعا و ستایش، و محبت برای فرزندان خدا. این چیزها، شواهدی هستند که روح القدس، قلب را احیا کرده و مسیحیان برای روز رستگاری مُهر شده اند.

پس این از طریق روح القدس و تعالیم و قدرت هدایت اوست که ما تا روز رستگاری، مُهر و تأیید شده ایم، کامل و عاری از فسادِ گناه و قبر. از آن جایی که مُهر روح القدس را در قلبهایمان داریم، می توانیم با شادی زندگی کنیم و از مکان قطعی مان در آینده ای که جلال آن وصف ناشدنی است اطمینان حاصل می کنیم.

برگرفته از وب سایت: www.gotquestions.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO