مشتاقان انجیل

آیا توبه من حقیقی است؟

5/5 - (4 امتیاز)

آیا توبه من حقیقی است؟

لوقا 3: 8

انسان گناهکار است و ذات گناه در اوست. انسان موجودی سقوط کرده از وضعیت بسیار والایی است. حتی آنانیکه معتقد بودند انسان گناهکار نیست بنوعی مجبور شدند اعتراف کنند که انسان گناهکار است. در اوایل قرن بیستم وقتی علم به سرعت پیشرفت کرده بود حتی بعضی دانشمندان الهیات به این دام افتادند که انسان گناهکار نیست و فقط موجودی است که احتیاج به علم دارد و از عدم دانش است که انسان گناه می کند. ولی در اوج علم بشری جنگ جهانی اول و در پی آن جنگ جهانی دوم  اتفاق افتاد که  واقعا" وحشتناک بود و هنوز آثار آن از دل مردم اروپا پاک نشده است. وقتی آلمان و هلند با هم مسابقه فوتبال دارند، کینه ای که در دل هلندی ها نسبت به آلمانی ها هست کاملا" در این مسابقه مشهود می شود. گاهی اوقات فکر می کنم که در جنگ جهانی قرار دارم!!!؟؟؟

انسان نسبت به خدا در مرحله اول و بعد نسبت به انسانهای دیگر خطا کرده است و احتیاج دارد که توبه کند. راستی توبه یعنی چه؟

تمام کتاب مقدس داستان توبه افراد مختلف است. توبه ایوب، توبه دانیال، توبه داود، توبه زکی و غیره. یحیی و مسیح هر دو مردم را به توبه دعوت می کردند. مسیح به علاوه توبه آنها را دعوت به پیروی از خود می کرد. در مسیحیت توبه خالی فایده ای ندارد. شخص باید نه فقط توبه کند بلکه عیسی مسیح را نیز بعنوان نجات دهنده پیروی کند.

توبه در اصل به معنای تغییر جهت فکری است. همه چیز از فکر شروع می شود. کلام خدا در امثال سلیمان می گوید شخصیت ما از افکار ما شکل می گیرد. توبه یعنی یک عقب گرد 180 درجه ای فکری. یعنی شخص باید کاملا مسیر حرکت خود را عوض کند.

شاید از خود سوال می کنید که آیا توبه من حقیقی است؟

نشانه های توبه حقیقی چیست؟

در لوقا 3: 8 می خوانیم که توبه ثمره دارد. همانطور که هر درختی میوه خود را می دهد. توبه نیز میوه خود را دارد. مردی در تگزاس که دائم الخمر بود اسب خود را همیشه در جلوی بار پارک می کرد. برای سالها، این کار او بود و مردم دیگر عادت کرده بودند که اسب او را همیشه جلوی بار ببینند. یکروز مردم متوجه شدند که اسب این شخص دیگر جلوی بار پارک نمی شود بلکه در جلوی کلیسا! از او پرسیدند چه شده که جای پارک اسب خود را عوض کرده ای. گفت من از گناهان خود توبه کرده ام و به عیسی مسیح بعنوان نجات دهنده و خداوند زندگی ام ایمان آورده ام. توبه یعنی عوض کرده جای پارک اسب.

توبه حتما" ثمراتی خواهد داشت. منظور من این نیست که شما دیگر فرشته خواهید شد، ولی چندین نتیجه اولیه را خواهد داشت و این تغییر در توبه شروع و تا به مرگمان ادامه دارد.

من خوب به یاد دارم که چه شخص فحاشی بودم و در مدرسه همیشه با فحشهای رکیک با بچه ها صحبت می کردم و نیز دروغهای زیادی نیز می گفتم. در حقیقت گناهان زبانی من زیاد بود. از وقتی که توبه کردم و به عیسی مسیح ایمان آوردم، درست از روز بعد همه چیز عوض شد. من دیگر نمی توانستم فحش دهم!! همه هم شاگردیهای من تعجب کرده بودند. حتی کار به جایی کشید که هر کسی از بچه ها که می خواست فحش دهد، دیگران به او می گفتند ورژ اینجاست، درست نیست از این کلمه استفاده کنی!!!

وقتی مسیح وارد زندگی شخص می شود آرام، آرام همه چیز عوض می شود.         

توبه حقیقی با پشیمانی حقیقی همراه است(مزمور 51: 1-17). من باید کاملا" از آنچه کرده ام پشیمان شوم و مسیر تفکرم را عوض کنم. ببینید آنانیکه در زمان یحیی می خواستند توبه کنند به یحیی گفتند چه کنیم؟ کسی که می خواهد توبه کند می داند باید اعمالش را عوض کند ولی نمی داند چه چیزهایی را. کلام خدا آشکار می کند که چه چیزهایی را باید ترک کنیم. در لوقا 3: 10-14 می خوانیم که یحیی چند دستور العمل کلی را به مردم می دهد.

شخصی که توبه کرده باید با شخصی که توبه نکرده تفاوت خیلی زیادی داشته باشد. وقتی شخصی از گناهانش توبه می کند همه می فهمند که این شخص عوض شده و دیگر شخص سابق نیست. علائقش عوض شده، عادتهایش عوض شده، طرز صحبت و زندگیش عوض شده. دوستانش عوض شده اند. کتابهایی که می خواند عوض می شوند. فیلمهایی که تماشا می کرد عوض می شوند. موسیقی ای که گوش می داد عوض می شود و بالآخره خلاصه کنیم در اینکه زندگی او عوض می شود.

در افسسیان 4: 28 می گوید دزد دیگر دزدی نکند، بلکه به کار مشغول شود، و با دستهای خود کاری سودمند انجام دهد، تا بتواند نیازمندان را نیز چیزی دهد. این آیه خیلی عجیب است. اول آنکه می گوید دزد دیگر دزدی نکند. یعنی توبه حقیقی. یعنی تغییر جهت 180 درجه ای فکری. اما مسئله اینجا خاتمه نمی یاید بلکه در مسیح ما نه فقط تمام فکر و ذهنمان این نیست که گناه نکنیم بلکه از آن فراتر می رویم و به فکر انجام کارهای نیک می افتیم. دزد نه فقط دزدی نمی کند بلکه کار می کند تا به نیازمندان چیزی دهد. هللویاه. این است قدرت صلیب در توبه یک ایماندار. صلیب مسیح ما را با خدا آشتی می دهد و گناهان ما بر صلیب میخکوب می شود و ما تبدیل به شخص دیگری می شویم. پیام توبه بدون صلیب معنایی ندارد. خیلی ها در دنیا توبه می کنند، اما تغییری در زندگی آنها ایجاد نمی شود چون قدرت صلیب در توبه آنها عمل نمی کند. ما انسانها موجوداتی سقوط کرده هستیم و نمی توانیم به خودی خود، خود را نجات دهیم. ما افرادی هستیم که در دریا غرق می شویم و شنایی بلد نیستیم و احتیاج به غریق نجات داریم و عیسی مسیح این غریق نجات ماست. کافی نیست بدانیم که شنا بلد نیستیم، این ما را نجات نمی دهد. ما نیاز به غریق نجات داریم. عیسی مسیح از آسمان به زمین پرید و ما را از عمق گناهانمان با صلیبش بیرون کشید و آزاد کرد. هللویاه.

پس از توبه حقیقی مسیر زندگی ما عوض می شود. اگر تا بحال به طرف هلاکت قدم می زدیم حالا به طرف حیات ابدی قدم می زنیم و اگر تا بحال به طرف تاریکی قدم می زدیم، اکنون به طرف نور قدم می زنیم. این تبدیل کامل است.

پولس رسول می فرماید: " زیرا از انجیل سرافکنده نیستم، چرا که قدرت خداست برای نجات هر کس که ایمان آورد، نخست یهود و سپس یونانی."

انجیل عیسی مسیح، انجیل قدرت است، قدرت خدا برای نجات هر کس که ایمان آورد.

بعضی می گویند ما در خانواده مسیحی بدنیا آمده ایم پس احتیاجی به توبه و ایمان به عیسی مسیح نداریم. آیا هر چیزی که در گاراژ است ماشین است. در گاراژ چکش و سطل و چیزهای دیگر نیز یافت می شود. بودن در خانواده مسیحی شما را اتوماتیک وار مسیحی نمی کند. همه انسانها نیاز به توبه دارند. با کلیسا رفتن و شمع روشن کردن، شخص مسیحی نمی شود. با صلیب کشیدن و سرودهای مسیحی خواندن شخص مسیحی نمی شود. شخص با توبه و ایمان به عیسی مسیح است که مسیحی می شود.

در اعمال رسولان 2: 38 می گوید: " توبه کنید و هر یک از شما به نام عیسی مسیح برای آمرزش گناهان خود تعمید گیرید که عطای روح القدس را خواهید یافت."

این کل پیام انجیل است. توبه و ایمان به مسیح و پر شدن از روح القدس.

آیا می خواهید امروز چشمان خود را از دنیا برچیده و به صلیب مسیح به عنوان تنها راه رهایی نگاه کنید و از آن طریق و با توبه به مسیح نزدیک شوید؟

آیا توبه شما حقیقی است؟

نوشته کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO